כסף וצרכנות

מחירי הדלק: הפחתה נוספת במס הבלו בחודש הבא

סמוטריץ' החליט בניגוד לבכירי האוצר על הפחתה נוספת של מס הבלו ב-32 אג'; עם זאת, כנראה שרק רוב העלייה תיבלם ולא כולה
מערכת ice |  1
תדלוק (צילום Magma Images)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע הבוקר (שישי) כי מס הבלו יופחת ב-32 אגורות. סה"כ הממשלה תסבסד בחודש הבא 45 אגורות לליטר דלק לאחר שהודיעה כבר שתסבסד 13 אג' לליטר עד סוף השנה.
אולם למרות זאת, תיתכן עלייה במחיר בתחילת חודש מאי בעקבות עליית מחירי הבנזין. 
סמוטריץ' קידם את המהלך למרות התנגדות כמה מבכירי משרד האוצר, שהציגו כי חלה הירידה בהכנסות ממיסים בחודשים האחרונים, מה שגם העמיק את הגירעון של המדינה.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן, נטול עופרת, לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא עולה כרגע על 6.81 שקלים לליטר, ללא שינוי מהעדכון קודם. תוספת תשלום על שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מהעדכון קודם. משרד האנרגייה והתשתיות ממליץ להשוות מחירים וכך לבחור בתחנה הכדאית ביותר לכל צרכן.
מנהל הדלק והגז במשרד האנרגייה והתשתיות מפרסם בכל חודש את מחירי הדלק לחודש העוקב, על סמך חישוב ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. נוסחת חישוב מחירי הדלק מורכבת ממרכיבים שונים ובהם: מחיר לליטר בנזין באגן הים התיכון כפי שנסחר בימי הציטוט, סל הוצאות שיווק, מס הבלו, מס ערך מוסף ועוד. הנוסחה נקבעת על פי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל ביום שקדם לשני ימי העבודה לפני יום העדכון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי הבונה החופשי הנאצי
    יוני 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי הממשלה הזאת תישרף ותיקבר מתחת לאדמה
    סגור