כסף וצרכנות

הפטור ממס יזנק ל-67%: זה מה שיקרה ב-2025

?שרי האוצר והתיירות סיכמו: ביטול הפטור ממס בפנסיה יורד מחוק ההסדרים והפטור יגדל מ- 52% ל- 67%, שר התיירות חיים כץ: "מנענו פגיעה בחסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מליון ש"ח בשנה. המדינה חייבת לכבד הסכמים ולקיים את החוקים שהיא מחוקקת גם אחרי עשרות שנים"

מערכת ice | 
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום shutterstock)
העלאת תקרת הפטור ממס בקצבה הפנסיונית שתוכננה לשנת 2025 וביטולה שקודם בחוק ההסדרים על ידי האוצר, נידונה הבוקר (ראשון) בוועדת השרים לתיקוני חקיקה (תקציב) בראשות ממלא מקום יו"ר הוועדה, שר התיירות חיים כץ והוסרה בהצבעה מחוק ההסדרים. 
הגדלת הפטור ממס בשנת 2025 מ- 52% ל- 67% היא תולדה של חקיקה שבוצעה על ידי השר חיים כץ ( בזמנו יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות) בשנים 2008 ו- 2012, שקבעה הסדרי פיצוי בגין ביטול החסכון ההוני. 

האוצר ניסה בחוק ההסדרים להרע את התנאים שנקבעו, אולם בעקבות הסכמות בין שר התיירות חיים כץ לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ, הוחלט להשאיר את הטבת המס לחוסכים. 
שר התיירות חיים כץ מסר: "מנענו פגיעה בחסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מליון ש"ח בשנה. הורדת הסעיף לביטול המס מחוק ההסדרים מכניס בפועל את הטבת המס לתוקף. המדינה חייבת לכבד הסכמים ולקיים את החוקים שהיא מחוקקת גם אחרי עשרות שנים. אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ שנענה לפנייתי, ובעקבות ההסכמות והחקיקה שהוצגה בפניו, הסכים לתמוך בהורדת הסעיף מחוק ההסדרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה