כסף וצרכנות

בזק בינלאומי במהלך ענק: 4,400 בתי ספר עומדים להרוויח

בזק בינלאומי זכתה במכרז ענק של משרד החינוך לאספקת שירותי אינטרנט לעשר השנים הקרובות בהיקף של עשרות מיליוני שקל  ובמסגרתו היא תגדיל את מהירות האינטרנט של 4,400 בתי ספר. החברה גם תספק שירותי הגנת סייבר מתקדמים למניעת גניבת מידע אישי על תלמידים ובחינות בגרות
מערכת ice | 
רון גלב (צילום freepik, רמי זרנגר, vecteezy)
תשתיות התקשורת וה-IT בבתי הספר ברחבי הארץ עומדות להשתדרג משמעותית, לאחר שחברת בזק בינלאומי זכתה במכרז ענק של משרד החינוך בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לשדרוג רוחב הפס ואספקת שירותי אינטרנט ולמתן הגנת סייבר לתקופה של 10 שנים ל-4,400 בתי ספר בפריסה ארצית, כולל בתי הספר של רשת אורט, רשת עמל, רשת אמי"ת ורשת החינוך העצמאי, זאת לאחר שניהלה בהצלחה במשך 12 השנים האחרונות את קווי התקשורת של בתי הספר.
בתי הספר עושים שימוש בשני סוגים של שירותי מחשוב: פדגוגיים ומנהליים. שירותי המחשוב הפדגוגיים מיועדים לתלמידים ולמורים ותומכים בהיבטים הפדגוגיים של הלמידה. שירותי המחשוב  מיועדים לסגל בית הספר (עובדי מנהלה ומורים) והם כוללים יישומים מגוונים התומכים בניהול בתי הספר.

במוסדות החינוך מיושמת הפרדה מוחלטת בין הרשתות והשרתים, התומכים בכל אחד מסוגי השירותים, כך שמתחנת עבודה המחוברת לאחת מהסביבות (מנהלית או פדגוגית) לא ניתן לגשת לרשת השנייה ולמאגרי המידע המאוחסנים בה.
כבר בשנה האחרונה החלה בזק בינלאומי, ביוזמת משרד החינוך, בפרויקט שדרוג רוחבי הפס והחלפת ציוד הקצה בבתי הספר. כעת עם הזכייה במכרז, החברה תשדרג את קווי האינטרנט, תגדיל את רוחב הפס של בתי הספר ותחליף את הנתבים שלהם על פי תוכנית שנתית. בנוסף, החברה תהיה אחראית על סינון של תכנים פוגעניים וחסימת אתרים כדוגמת: אתרי הימורים, אתרי מין, פורנוגרפיה, אלימות, סמים, משחקים וכד'.
בזק בינלאומי תהיה אחראית גם על מניעת התקפות רשת ומתן אפשרות גישה מערוצים שונים ועל הגנה מפני איומי סייבר כגון אתרי אינטרנט המשמשים לדיוג (phishing), אתרי אינטרנט המכילים נוזקות ועוד כדי למנוע גניבת מידע רגיש כגון בחינות בגרות ומידע אישי על תלמידים וכן למנוע ניסיונות של החדרת מידע למחשבי בתי הספר על ידי גורמים עוינים.
"בשנים האחרונות חלה עלייה בהתקפות על אתרי משרד החינוך וכתובות החיצוניות שלהם. התקפות DDoS והתקפות אפליקטיביות" מסביר רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי, "ההתקפות מגיעות מכל מיני מקומות בעולם (highly distributed) ואתגר זה מחייב אותנו לעמוד בהתקנת עדכונים אחרונים וניטור מלא על הסביבה. הפרויקט של משרד החינוך קרוב לליבנו ונמצא במרכז העשייה שלנו בשנים האחרונות, אנחנו גאים על הבעת האמון המחודשת של משרד החינוך אשר בחר בבזק בינלאומי כחברה המסוגלת לספק פתרונות מקצה לקצה – החל מתשתיות התקשורת ועד לשירותי IT מתקדמים בתחומי הענן והסייבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה