כסף וצרכנות

דומינוס פיצה חוטפת תביעה ייצוגית: גם אתם זכאים לפיצויים?

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לאחרונה נגד רשת דומינוס פיצה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בסכום של יותר מ-2.5 מיליון שקלים, זאת בטענה על גביית דמי משלוח בניגוד לתנאי השימוש עליהם מתחייבים ברשת הפיצות
מערכת ice | 
דומינוס פיצה (צילום pixbay edit ice)
בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לאחרונה נגד רשת דומינוס פיצה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בסכום של יותר מ-2.5 מיליון שקלים. הבקשה לתביעה, מטעם עו"ד אסף כהן, הוגשה בשל גביית דמי משלוח בניגוד לתנאי השימוש עליהם מתחייבים ברשת הפיצות הגדולה. כך פורסם הבוקר (שישי) ב"ישראל היום".
הכל החל לפני שנה וחצי, אז דומינוס התחילה  לגבות תשלום על משלוחים, שעד אז הוצעו בחינם. בבקשה לתביעה הייצוגית, נטען כי דמי המשלוח נגבים בניגוד לתנאי השימוש המופיעים באפליקציה ובאתר, שאותם נדרש הצרכן לאשר באמצעות סימון "וי" כשהוא נרשם לשירות. הטענה המרכזית שעולה היא שדומינוס מפירה את ההסכם עם הצרכן.
בבקשה מתואר כי דומינוס מסתירה לכאורה בכל מהלך ההזמנה את העובדה שהלקוח צריך לשם 12 שקל דמי משלוח, וזה מתגלה בפני הצרכן רק בעמוד התשלום, שהוא המסך האחרון בהחלט בדרך להשלמת העסקה.
בתנאי השימוש באפליקציה כתוב: "החברה לא גובה דמי משלוח נוסף על מחיר המוצר כמתפרסם באתר". בתנאי השימוש באתר דרך הנייד כתוב: "החברה לא גובה דמי משלוח". בבקשה לתביעה, תואר כיצד רשת הפיצות הגדולה מסתירה לכאורה את העובדה שההזמנה כרוכה בתשלום. לפי הכתוב בבקשה, כשנכנסים לאפליקציה או לאתר ונדרש מכם לבחור אם רוצים להזמין משלוח או איסוף עצמי, לא מובהר כי משלוח מחייב תשלום דמי משלוח.
לטענתם, בכך דומינוס מפרה את הוראות ההגנה לצרכן. בבקשה לתביעה, תואר כיצד החברה מסתירה לכאורה את העובדה שההזמנה כרוכה בתשלום. לפי הבקשה, כשנכנסים לאפליקציה או לאתר ונדרש לבחור אם רוצים להזמין משלוח או איסוף עצמי, לא מובהר כי משלוח מחייב תשלום דמי משלוח. 
מאחר שדמי המשלוח מוסתרים לאורך כל תהליך ההזמנה, צרכנים רבים לא שמים לב שהם מחויבים בדמי משלוח ובכך למעשה החברה מטעה את הלקוחות. מדומינוס פיצה נמסר בתגובה ל"ישראל היום": "קיבלנו את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נלמד אותה ונגיב בהתאם בבית המשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה