כסף וצרכנות

רמי לוי מפתיע: סירב למכירת גוד פארם בתשואה של פי 10

אורי קרן, מנכ"ל מור קופות גמל רכש באמצעות החברה הציבורית מניות של מייסדי גוד פארם כשרמי לוי סירב למכור את החזקותיו אף כי קרן הציע לו פי 10 מהמחיר בו רכש לוי את ההחזקה
ניצן כהן | 
רמי לוי (צילום יחצ)
נראה כי בקופות הגמל הצטברו יותר מידי מזומנים. אין יכולת להסביר את ההצעה המוזרה של אורי קרן מנהל קופות הגמל וקרנות הפנסיה של בית ההשקעות מור. קרן הציע לרמי לוי למכור את החזקותיו בגוד פארם לפי שווי חברה של 400 מיליון שקל, זאת בעוד רמי לוי עצמו רכש את ההחזקה לפי שווי חברה של 39 מיליון שקל.
קופות הגמל וקרנות הפנסיה רכשו 10% מרשת הפארם לפי שווי מוזר של 400 מיליון שקל. למרות המחיר המוזר ששילמו עמיתי קופות הגמל וקרנות הפנסיה של בית ההשקעות מור צריך לזכור שרשם גוד פארם מכרה ב-9 החודשים הראשונים של 2022 בהיקף כספי של כמעט 400 מיליון שקל מה שתיאורטית יכול להסביר את המחיר שהציע קרן לשלם על 10% מהחברה.

נזכיר רק כי המכירות של גוד פארם הושפעו מהותית ממגיפת הקורונה והעובדה שהרשת זכתה במכרז של משרד הבריאות. יחד עם זאת צריך לזכור שענף הפארמים נשלט על ידי סופרפארם ו-BE של רשת שופרסל.
שופרסל מתכננת ל-BE גדולות ונצורות ונראה כי היא אמורה לתפוס נתח שוק משמעותי הרבה יותר מנתח השוק הנוכחי שלה, זאת בשל העובדה כי שופרסל טרם השלימה את הפרישה שלה במודל של "חנות בתוך חנות" וטרם נוצרה סינרגיה שלמה בין הרשת לאתר האינטרנט של שופרסל.
כך או אחרת צריך להסתכל על הדברים בעין שונה מעט. רשת גוד פארם נהנית מגבו החזק של רמי לוי ומהעובדה כי מדובר באחד הקמעונאים המעניינים בישראל. יחד עם זאת, שווי של 400 מיליון שקל על 10% מהחברה שהוקמה ב-2016 יכול להצביע על יותר מידי כסף שהצטבר בקופות הגמל של מור מה שהופך השקעות שלהם למעט מוזרות. בין ההשקעות המוזרות שעשה קרן ניתן לציין את ההשקעה בקוויקליזארד שמפסידה תפעולית כ-10 מיליון שקל ברבעון והמניה שלה איבדה מחצית מערכה ב-12 החודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה