כסף וצרכנות

חיסכון ענק לעשרות אלפי ישראלים: זו האגרה המרגיזה שבוטלה

בוטלו אגרות דיווח בתחום הפיקוח על אפוטרופסים שעלותן 699 שקל בשנה, כחלק מקידום רפורמה של משרד המשפטים, שתכליתה צמצום הנטל הבירוקרטי על אפוטרופסים
מערכת ice |  3
כסף (צילום shutterstock)
שר המשפטים גדעון סער חתם ביום ראשון האחרון על תיקון לתקנות האפוטרופוס הכללי שמבטל את האגרות החלות על אפוטרופוס כיום, בגין הגשת דיווח לאפוטרופוס הכללי. תיקון זה, יחול  על כלל האנשים שמונה להם אפוטרופוס, שכן הם אינם יכולים לנהל את ענייניהם בשל מוגבלות קוגנטיבית, לרבות כזו הנגרמת ממחלות זקנה כדוגמת דמנציה או אלצהיימר.
לכ-85% מהאנשים מתמנה אפוטרופוס שהוא בן משפחתם. האפוטרופוס שמתמנה נתון לפיקוח ומחויב בהגשת דיווחים לאפוטרופוס הכללי. דיווחים אלה היו כרוכים עד כה גם בתשלום אגרה בסך של 334 שקל לבדיקה של דיווח ראשוני על נכסי האדם ("פרטה"), ובסך של 669 שקל, מדי שנה, לבדיקה של דו"ח כספי שנתי. אגרות אלה בוטלו בידי שר המשפטים, מתוך רצון להקל ולצמצם את הנטל הבירוקרטי שחל על האפוטרופוס ומתוך הכרה במורכבות ובנטל הנובע  מתפקידו של האפוטרופוס בטיפול השוטף באדם.

תיקון זה הינו חלק מרפורמה שגיבש האפוטרופוס הכללי, שלפיה אפוטרופסים בני משפחה רבים פטורים מהחובה להגיש דיווחים שנתיים או שהם מחויבים בהגשת דו"ח שנתי מקוצר בלבד. מהלך זה מצטרף לכדי רפורמה כוללת במדיניות הפיקוח של האפוטרופוס הכללי, הכוללת גם שיפור השירות לאפוטרופוסים וצמצום הנטל הבירוקרטי ובכלל זה הגשת דיווחים מקוונים, מענה באמצעות מוקד טלפוני, אפשרות לצפייה בצו אפוטרופסות באזור האישי, הנגשת מידע רלוונטי לאפוטרופוס וקידום מיצוי הזכויות עבור האדם.
ראוי לציין, כי אדם כשיר יכול לתכנן מראש  את עתידו ולהימנע ממינוי אפוטרופוס, ככל שתיפגע כשירותו, בדרך של הפקדת מסמך ייפוי כוח מתמשך אצל האפוטרופוס הכללי. במסמך זה קובע הממנה מי ינהל את ענייניו כשלא יוכל לעשות כן ואיך עליו לעשות זאת. בשנים האחרונות הופקדו אצל האפוטרופוס הכללי למעלה מ-110,000 ייפויי כוח מתמשכים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ו....
    emily 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו יבוא השר החדש ויבטל את הביטול...
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לשר גדעון סער (ל"ת)
    תודה רבה 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ביטול אגרת טסט שנתי
    תמיר 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שיבטלו גם את זה....1500 שקל בממוצע על נייר....
    סגור