כסף וצרכנות

בלאק פריידיי היה טוב? חכו שתראו מה קרה בסייבר מאנדיי

למרות המשבר, האמריקאים הוציאו סכומים שוברי שיאים אתמול. כדי להבטיח שזה יקרה, האתרים הציעו הנחות ענק שגרמו לאלו של השנה שעברה להיראות מגוחכות

יאיר מור | 
צילום unsplash
עונת החגים של 2022 ממשיכה להפתיע בכמה שהצרכנים פשוט לא נותנים למצב הכלכלי הלא פשוט להשפיע עליהם, וכעת נראה שנשבר שיא נוסף, כאשר אתמול (שני), ביום שמכונה "סייבר מאנדיי", בזבזו האמריקאים אף יותר מאשר בבלאק פריידיי, שחל ביום שישי האחרון.
לפי נתוני חברת אדובי (כן, אולתה אדובי שאתם זוכרים כחברה שהביאה לעולם את פלאש, ואת פוטושופ, ואת פרמייר וכל התוכנות שבגללן כל שנה צריך מחשב מהיר יותר כי שום דבר לעולם לא מספיק בשבילן), שעוסקת היום גם בניתוח מכירות ברשת, אתמול הוציאו הצרכנים בארה"ב 11.3 מיליארד דולר – עלייה של 5.8% לעומת השנה שעברה, שבה הוציאו האמריקאים 10.7 מיליארד דולר, ומעט פחות מ-5% עלייה לעומת 2020, שבה הוציאו 10.8 מיליארד.
החברה מציינת כי הנתון הזה גבוה מהציפיות, בדיוק כפי שהנתונים עבור בלאק פריידיי וחג ההודיה עברו את הציפיות לאור החשש מהפחתת הוצאות בתקופת שפל. כעת מעריכה החברה שבכל עונת החגים – מתחילת אוקטובר ועד סוף דצמבר – יוציאו הצרכנים בארה"ב 210 מיליארד דולר – אמנם העלייה הקטנה ביותר בשנים האחרונות (2.5%, לעומת 8.6% לפני שנה ו-32% לפני שנתיים), אך עדיין עלייה, לעומת הציפיות לירידה.
ייתכן שההישג הגיע בזכות הנחות אגרסיביות במיוחד: לדברי החברה, ההנחות השנה היו משמעותיות בהרבה מלפני שנה; כך, לדוגמא, הנחות על מוצרי חשמל עמדו על 24% השנה לעומת 8% בלבד בשנה שעברה (בהשוואה לשבועות שלפני שבוע החגים); ההנחה המשמעותית ביותר – 34% - היתה על צעצועים; ההנחות על בגדים הגיעו ל-15.4%; על מחשבים מעל 14%; ועל טלוויזיות 13%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה