כסף וצרכנות

שופרסל תזעזע את השוק? זה מה שיקרה למוצרי תנובה

על פי מגיש הצינור גיא לרר: "אני מבין ששופרסל לא מתקפלים. לא תהיה העלאת מחירים של תנובה מחר. אנחנו כנראה בארוע נוסף של חוסרים, תגידו מה שתגידו על המניעים של שופרסל, כרגע היא המבצר הקדמי במלחמה ביוקר המחיה בישראל"
מערכת ice | 
שופרסל והרשות לניירות ערך (צילום freepik, vecteezy)
האם שופרסל תעמוד במילתה מחר (שלישי) ולא תאשר את העלאת מחירי מוצרי תנובה המוצגים במקררי הסופרמרקטים ברחבי הארץ? על פי מגיש 'הצינור' ברשת 13 גיא לרר, התשובה היא כן והוא תולה תקוות רבות בענקית הקמעונאות.
לרר כתב: "אוקיי אני מבין ששופרסל לא מתקפלים. לא תהיה העלאת מחירים של תנובה מחר. אנחנו כנראה בארוע נוסף של חוסרים. רשתות אחרות שאמורות להיות זולות יותר יהיו בבעיה אם יאשרו וכבר לא יהיו הכי זולות. תגידו מה שתגידו על המניעים של שופרסל, כרגע היא המבצר הקדמי במלחמה ביוקר המחיה בישראל".

רק בשבוע שעבר כתב לרר פוסט של התלבטות ושאל את עוקבי 'הצינור' ברשתות החברתיות: "הי, זה לרר. בואו נדבר על העליות בתנובה. והפעם אנחנו רוצים להתייעץ אתכם לפני שעושים משהו. הארוע הזה יותר מורכב מהקודמים. יש סיבות טובות להתנגד לעליות בכל הכח, אבל יש גם כמה סיבות הפוכות. כתבו לנו את דעתכם בתגובות".
הוא הסביר: "מצד אחד, בשורה התחתונה, תנובה היא חברה בבעלות סינית. גם אחרי עליית מחיר החלב היא עדיין רווחית ולא צפויה להיות הפסדית. היא חילקה דיבידנדים של מאות מיליונים בארבע השנים האחרונות ועל פי הערכות מרוויחה רווח נקי של מאות מיליונים בשנה. עכשיו, פתאום, נזכרתם להתבכיין? בתנובה גם לא ממש מתנהגים כמו חברה במשבר, רק השנה העלו את שכר הבכירים. בנוסף, מדובר בחברה הגדולה במשק. מונופול מטורף. מחאה אקטיבית נגדה תפתח את הדיון החשוב בריכוזיות ועשויה להביא בטווח הארוך לפעילות רגולטורית שתקטין את הנפח של המפלצת הזו"
לסיום גרס: "דבר נוסף שחשוב לזכור: חרם על אחד ממוצריה הבולטים יהווה נזק עצום לחברה. גדול יותר מכל חברה אחרת כיוון שמדובר במוצרים פגי תוקף מיידי. הנזק הכלכלי יכול בהחלט להתחרות עם הרווח שהם ניסו להשיג. בחירה הרגלית שלנו בתחליפים, דוגמת מחלבות גד, הגבינות הצהובות של וילי וכו, עלולות לפגוע בחברה פגיעה ארוכת טווח שיהיה לה קשה מאוד להתאושש ממנה ומצד שני: תנובה היא לא יבואן אלא יצרן מקומי שמעסיק אלפי עובדים. אז כן, הפעם זה קצת מורכב ואנחנו מחכים לדעתכם. קשובים באמת. כרגיל, אין לנו שום עניין חוץ מלנסות ולשרת אתכם באופן הנאמן והמדויק ביותר. שבוע טוב"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה