כסף וצרכנות

חבילת מענקים ופטור מאגרה: אלו הזכאים להטבות

בבעלותך חברה שאינה פעילה? ניתן להגיש בקשה לפירוק מרצון וליהנות מחבילת ההטבות המיוחדת לקראת המועד האחרון לקבלת פטור מחובות האגרה, שיסתיים ביום 14.02.2023. הימנעו מהטלת עיצומים והעברתם לגביה

מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
חברות הרשומות במרשם, גם אם אין להן כל פעילות כלכלית או תיקים ברשות המיסים, חייבות בתשלום אגרה שנתית ובהגשת דו"ח שנתי לרשם החברות, כל עוד לא עברו הליך של פירוק מרצון.
חברה שאיננה משלמת אגרה שנתית או מגישה דו"ח שנתי, עלולה להיות מוכרזת כ"חברה מפירה". על חברה מפירה ניתן להטיל עיצומים כספיים, אשר עשויים אף להיות מועברים לגבייה אישית מהדירקטורים של אותה חברה.
ב-14.2.2023, תסתיים תחולת הוראת הפטור אשר קבועה בתקנות, המאפשרת לחברות ושותפויות לקבל פטור מתשלום חובות האגרה בגין שנים בהן לא היו פעילות כלכלית, במסגרת הליך פירוק מרצון. 
לאור פניות בנוגע להליך הפירוק, על מנת להקל על בעלי החברות, מוצעת חבילת הטבות לחברות המתפרקות מרצון:
חברות מפרות בעלות שעבודים: תתאפשר הגשת בקשה לפירוק מרצון מזורז גם לחברות אלו. לבקשה יש לצרף את הבקשה להסרת השעבוד. ההגשה תתבצע באמצעות שליחת המסמכים בדוא"ל.
חברות שכבר החלו בעבר במסלול פירוק מרצון רגיל: יתאפשר מעבר מהיר למסלול הפירוק המזורז. לצורך כך יש להגיש מיד בקשה חדשה לפירוק מזורז (אין צורך בביטול ההליך הקודם או בביצוע פרסום). ההגשה תתבצע באמצעות שליחת המסמכים בדוא"ל.
הנחיות להגשת מסמכים בהליך הפירוק בדוא"ל: את המסמכים יש לשלוח לכתובת דו"אל perukim-taagidim@justice.gov.il. המסמכים ייחתמו בחתימה אלקטרונית על ידי עו"ד אשר בבעלותו כרטיס חכם ותכנת חתימה המאפשרת חתימה אלקטרונית מאושרת, להודעה יש לצרף נוסח אישור עורך הדין מגיש הבקשה.
יחידת רשם החברות והשותפויות קוראת לבעלי חברות ושותפויות שאינן פעילות, להתחיל באופן מיידי בהליך פירוק מרצון, ליהנות מהפטור ומחבילת ההטבות המיוחדת, ולהימנע ממצב בו חברה מוכרזת כחברה מפרה וחובותיה מועברים לגביה. בשל סיומו הקרוב של הפטור, קיצרנו את זמני הטיפול. בקשות בנושא פירוקים מטופלות כעת תוך ימי עבודה ספורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה