כסף וצרכנות

ממשלת בריטניה מנסה למצוא פתרונות לתנודתיות בשוק

תקופת השבועיים של התערבות הבנק המרכזי במדינה בשוק האג"ח הסתיימו וכעת נדרשת תכנית חדשה להמשך המלחמה במשבר הכלכלי ובאינפלציה
מערכת ice | 
משכורות בבריטניה (צילום freepik, pexels)
תכנית חירום לרכישת אג"ח של הבנק המרכזי של אנגליה מסתיימת ביום שישי, כאשר הסוחרים נשארים מודאגים, מכיוון שנראה שהתנודתיות בשוק האג"ח הבריטי תימשך. הבנק המרכזי הודיע ​​תחילה על ההתערבות של שבועיים בשוק האג"ח, ב-28 בספטמבר, לאחר שנודע לו שמספר קרנות השקעה מונעות התחייבויות, המוחזקות על ידי תכניות פנסיה, נמצאות שעות מקריסת, כאשר מחירי אג"ח הממשלתיות בבריטניה צנחו.
התנודתיות בשוק, הופעלה על ידי מה שמכונה "תקציב המיני" של ממשלת בריטניה ב-23 בספטמבר, מה שגרם לתגובת נגד נרחבת בדמות מיליארדי פאונד של הפחתות מס ללא מימון, תוך כדי שהתקציב הפחיד את שוקי האג"ח ואת הליש"ט הבריטי. שר האוצר, קווסי קוארטנג, יגיש כעת תכנית פיסקלית מעודכנת לטווח בינוני ב-31 באוקטובר, באותו היום שבו ייעד הבנק המרכזי של אנגליה להתחיל במכירת מטבעות כחלק ממאמצי ההידוק המוניטרי הרחב שלו. קוארטנג, קיצר ביום חמישי את ביקורו בקרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון וטס חזרה לבריטניה, בזמן שהממשלה התכנסה לטפל במשבר הכלכלי של המדינה. דיווחים מצביעים על כך שתפנית פרסה בתקציב המיני של 43 מיליארד ליש"ט של קיצוץ מס ללא מימון, עשויה להיות קרובה.
הוועדה למדיניות המוניטרית של הבנק מתכנסת ב-3 בנובמבר כדי לקבוע את המהלך הבא שלה בנושא שיעורי הריבית, והכלכלן הראשי, היו פיל, הצביע על כך שהמסגרת הפיסקלית החדשה של המדינה תחייב תגובה "משמעותית" למדיניות המוניטרית, שכן קובעי המדיניות מנסים לרסן את האינפלציה הגבוהה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה