כסף וצרכנות

הצרות של אילון מאסק: זו הבעיה הבוערת של טסלה

סוללת Megapack של טסלה התלקחה במתקן האחסון בקליפורניה וגרמה לחסימת כבישים נרחבת באזור מפרץ מונטריי
מערכת ice | 
טסלה (צילום יוטיוב Roadshow)
מחלקת הכבאות של מחוז צפון מונטריי קיבלה קריאה על סוללה בוערת של טסלה במתקן אחסון הסוללות של אלקהורן, מתקן גז וחשמל פסיפיק (PG&E) בהספק של 182.5 מגה-וואט המנוהל במשותף עם טסלה ופועל מאז אפריל השנה. לדברי מפקד הכבאות ג'ואל מנדוזה, הסוללה נשרפה במהירות ובניקיון, דבר נדיר לשריפות מהסוג הזה. "הסוללות האלו לפעמים בוערות במשך ימים. במקרה הספציפי הזה הסוללה נשרפה די מהר, בתוך שש שעות בערך", סיפר מנדוזה והוסיף: "מהסוללה לא יוצאת שום להבה והעשן שלה לבן ולא מלוכלך ושחור".
כ-20 שעות לאחר הדיווח על השריפה, מחוז מונטריי אמר כי השריפה בשליטה מלאה אך הוסיף שהיא עשויה להמשיך לפלוט עשן במשך כמה ימים. לפי CNBC, הכבאים בזירה אפשרו לסוללה להישרף, כמקובל בשריפות ליתיום-יון ותכננו להישאר במקום במהלך הלילה כדי להבטיח שהמערכת לא תעלה באש מחדש. 
ככל שארה"ב תעבור לייצור אנרגיה מבוזרת ומתחדשת, מתקנים כמו מתקן האגירה של סוללת אלקהורן יהפכו למרכיבים חשובים ברשת החשמל, זאת משום שהם מסוגלים לשמור על אנרגיה בתקופות ייצור עודפות כדי לשחרר אותה בהמשך, כשאנרגיות מתחדשות נמצאות בתת-ייצור. 
למרבה הצער, מתקני סוללות ליתיום-יון גדולים כמו Elkhorn, המורכבת מ-256 סוללות טסלה Megapack בגודל מכולות שילוח, עומדות בסכנת שריפה, אפילו באותה תחנת משנה של מוס לנדינג. ויסטרה, שבסיסה בטקסס, התקינה גם מתקן לאחסון סוללות ב-Moss Landing שעל פי שבועון מחוז מונטריי מתאר כגדול ביותר בעולם. למרבה הצער, גם שם התלקחו שריפות שעבר השיבו את המקום במשך חודשיים.
טסלה היתה מעורבת בשריפות לי-יון אחרות, כאשר "הסוללה הגדולה" האוסטרלית שלה פרצה בלהבות בשנה שעברה ונשרפה במשך ארבעה ימים. סוללות לי-יון יכולות גם להתלקח שבועות לאחר הנזק, כפי שקרה עם רכב טסלה שנקלע לתאונה. למרות הבעיות הידועות, ליתיום-יון ממשיך להיות הסטנדרט לסוללות נטענות. חוקרים גילו חומרים חדשים של קתודה ואנודה שהם בטוחים יותר מלי-יון, אך עדיין לא הושגו פריצות דרך שיתמודדו עם הדומיננטיות שלהם.  
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה