כסף וצרכנות

בן אנד ג'ריס נגד יוניליוור: מפרה את ההסכם לגבי ישראל

המערכה בין בן אנד ג'ריס לחברת האם יוניליוור עוד לא נגמר: מותג הגלידות טוען כי יוניליוור הפרה את ההסכם, ולא תיתן שיוניליוור תמכור דרך זכיין גלידה בשטחי הגדה המערבית
מערכת ice |  1
יוניליוור, בן אנד ג'ריס (צילום freepik, istock, פלאש 90)
מייסדי יצרנית הגלידות בן אנד ג'ריס אמרו ביום ראשון ב-MSNBC כי חברת האם יוניליוור מפרה את עסקת המיזוג משנת 2000 על מכירת עסקי בן אנד ג'ריס בישראל לבעל רישיון מקומי שיכול למכור את מוצריהם ביהודה ושומרון.
"ההסכם הזה העניק סמכות על המשימה החברתית לדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס. יוניליוור גזלה את סמכותם והפכה את ההחלטה שהתקבלה ואנחנו לא יכולים לאפשר לזה לקרות, אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים". אמר כהן בראיון בטלוויזיה.
השותף ג'רי גרינפילד אמר שההסכם מחייב מבחינה משפטית ויש לעמוד בו. יוניליוור, לעומת זאת, אמרה שהיא שומרת על זכותה לקבל החלטות תפעוליות עבור בן אנד ג'ריס, וכי לא ניתן לבטל את המכירה מכיוון שהיא נסגרה באופן בלתי הפיך.
בן אנד ג'ריס אמרה מוקדם יותר החודש כי היא מתכננת לתקן את תביעתה המערערת על מכירת החברה הישראלית של יוניליוור בבית המשפט הפדרלי במנהטן. יוניליוור חייבת להגיב עד 1 בנובמבר.
 
נזכיר כי ביולי 2021 החליטה ענקית הגלידות להפסיק את המכירות בשטחי יהודה ושומרון, ואמרה כי זה "לא עולה בקנה אחד" עם הערכים הפרוגרסיביים והשליחות החברתית שהחברה חרטה על דגלה.
החלטה זו עוררה תגובה נגד יוניליוור, כולל השקעות של קרנות פנסיה מחברת מוצרי הצריכה והאשמות באנטישמיות מצד ארגונים יהודיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה
    ביג בן 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מגיע לשני המייסדים היהודים שיכבדו את דעותיהם.הזכיין הישראלי דימכור בשטחים גלידת בן גביר
    סגור