כסף וצרכנות

הטריק של וולט: כך תחסכו עשרות שקלים בהזמנה

אותה הזמנה, אותה ארוחה, אותו מוצר - אבל בפערים של עשרות שקלים. וולט הרגילה אותנו לנוחות האפליקציה ולשירות, אבל תוכלו לחסוך אם רק תשקיעו עוד כמה דקות
מערכת ice |  8
וולט (צילום מתוך אתר וולט, פלאש 90)
אפליקציית וולט הפינית כבשה את ישראל בסערה, שליחי וולט ממלאים את הכבישים ולא רק בתל אביב, אלא גם במרכז, בירושלים ובעוד ערים, ולאט לאט נראה שכבר שכחנו מה זה להזמין אוכל או מוצרים שלא דרך וולט, עם כל הנוחות שמציעה האפליקציה.
בעלי עסקים ומסעדות רבות הצטרפו למהפכת השליחים של וולט, וחלקם גם וויתרו על המשלוחים הפרטיים שגרמו להם להרבה כאבי ראש בעבר ועלויות רבות. העמלה שוולט גובה ממסעדות, עמלה שיכולה להגיע ל-27% כבר הורגלה בקרב הלקוחות של החברה, בעלי המסעדות, וגם הצרכנים הורגלו למחירים של וולט ולהזמנת מינימום של 50 שקל ודמי המשלוח.

אבל כאשר בודקים זאת יותר לעומק, מסתבר שישנם עסקים שמגלגלים את העמלה דווקא לכיוון הצרכנים, אותה עמלה של 27% לפני מע"מ. בעודנו "שבויים" כביכול בנוחות של האפליקציה של וולט, למעשה ישנן רשתות רבות ומסעדות רבות, שמעלות את מחירי המנות דרך האפליקציה - מחירים שיכולים להגיע גם לפער של עשרות שקלים! כן, לא מדובר בסכום נמוך, אלא בחיסכון אמיתי ומשמעותי.
לא רק מדובר בהפרשים משמעותיים שיכולים להיות בין סניפים שונים של אותה רשת בוולט. כך, למשל, חשף אחד הגולשים על פערי מחירים ברשת ההמבורגרים "האדסון", כאשר בסניף לילנבלום אותה ארוחה שהזמין עלתה 80 שקל, ובסניף צפון תל אביב - הארוחה כבר קפצה ל-130 שקל.
 
אז במה כן מדובר? פשוט מאוד. הבדלי המחירים בין המסעדה עצמה ומשלוח ממנה ובין אותה הזמנה, אותה ארוחה, דרך אפליקציית וולט. נגיד ואתם תושבי חולון ותרצו להזמין לכם ארוחת ערב מרשת פיצה פרגו.
המחירים בוולט: פיצה משפחתית בגודל L תעלה לכם 79.90 שקל, וזיוה תוסיף לכם לחשבון עוד 46 שקל. דמי המשלוח בממוצע ינוע סביב ה-14 שקל. סך הכול: 139.9 שקל.
אם תשקיעו עוד כמה דקות ותזמינו מפיצה פרגו עצמה, תשלמו על פיצה משפחתית L - 69.90 (באותו מחיר כמו של וולט תקבלו את הפיצה עם 2 תוספות), ותוספת זיוה תעלה לכם 38 שקל. דמי המשלוח יהיה 10 שקל. סך הכול: 117.9 שקל. פער של 22 שקל.
בדקנו: פיצה פרגו בחולון - וולט מול הזמנה בפרגו
יש לציין שעל פי וולט, בעבר, הסכם התקשורת עם בעלי העסקים אמור למנוע זאת, כאשר בחוזה נכתב במפורש כי המחירים שיוצגו באפליקציה לא יהיו גבוהים מהמחירים מנקודת המכירה עצמה. היינו: אל תגבו פחות ממי שיגיע אליכם פיזית או שיזמין מהאתר שלכם. אבל מסעדות רבות עוקפות או לא אוכפות את ההסכם עם וולט. כך היה אל מול אלפי המסעדות איתן וולט נמצאת בשותפות, להבדיל מהקמעונאים שקיבלו החרגה.
כך, לא רק אוכל ומסעדות יעלה לכם יקר יותר דרך וולט, אלא גם מוצרים דרך רשתות הקמעונאות ומוצרי הפארם. בשמים רבים יהיו זולים יותר אם תזמינו אותם, למשל, דרך רשת הפארם BE מקבוצת שופרסל, ולא דרך וולט. הפערים יכולים להגיע גם למאות שקלים.
 
בפעם הבאה שאתם מזמינים דרך האפליקציה, אם יש לכם עוד כמה דקות ותחסכו לרגע את הנוחות, תבדקו אם יש משלוח גם מהמקום בו אתם רוצים להזמין ותשוו בעצמכם. פער המחירים עלול להפתיע אתכם.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ואחרי זה בוכים שלא סוגרים את החודש (ל"ת)
    שוקי 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    אז אתם בעצם אומרים לא להשתמש בוולט
    חכם 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    במקום לזיין תמוח חצי שעה ולעשות על זה כתבה שלמה הייתם יכולים לסכם את זה באל תזמינו מוולט
    סגור
  • 5.
    כבר חודשיים בלי וולט
    א 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חסכתי אלפי שקלים, הרווחתי אוויר שיצאתי לטיול עם האופניים וקניתי את האוכל לבד. המסעדן הרוויח יותר בלי עמלה לצד ג שיצר פה "שירות" חרא במשלוחים מהמסעדות... ראיתי אנשים מחייכים במקום שליח שמצלצל לך בדלת ב 12 בלילה... שירות המשלוחים נהיה פח בגלל וולט ואין עם מי לדבר... אני את וולט החרמתי, לא יודעים לתת שירות וגם במשלוחים כבר נהיו לא משהו שפעם באמת קיבלת משלוח תוך 20/30 דק... היום מראים לך שזה 40 דק וקופץ גם למעל שעה... ויודעים מה אפשר לעשות עם המידע הזה?! כלום ושום דבר !!! כי בוולט יושב נציג שבאמת מעניין לו את התחת אם תמשיכו להזמין או לא... ונותן לך תשובות מדוקלמות...
    סגור
  • 4.
    וולט לא נותנים שירות
    דניאל 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וולט חברת שליחויות שמתחבאת מאחורי מסח ללא מענה אדם, כל "בעיה" הכי קטנה במשלוח צריך לפנות דרך המענה האוטומטי באפליקציה ואין שום אפשרות לדבר טלפונית. וולט עושה את המירב שלא תוכלו לבטל משלוח כאשר אין לכם שום דבר לעשות חוץ מתשובות קרות של האדם שיושב מעבר למסך שם בוולט ובטח גם צוחק עליכם... מסעדנים מתחבאים מאחורי וולט וטוענים שהזמנו מוולט ולא עומדים מאחורי המנות שהם שולים, וולט דפקה את השירות שקיבלנו בעבר ממסעדות והיה עם מי לדבר. לצערי אנחנו משלמים יותר המסעדנים מרוויחים פחות !!! מקבלים שירות חרא !!! עדיף לצאת סיבוב באופניים בתא ולחסוך גם את העמלה המפוצצת שהם לוקחים למסעדות, גם את היוקר שולט יצרו וגם לשאוףקצת אוויר. נהיינו דור מפונק שאפילו לסופר בקושי הולך ושם בוולט יש מי שצוחק על כולם...
    סגור
  • 3.
    גם בסיבוס זה ככה
    דנידין 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המנות יותר יקרות הכל עבודה בעיניים כי יש משלוח חינם לכאורה
    סגור
  • 2.
    לא שווה
    יוסי פרידמן 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר שיחקתי את המשחק הזה. ברוב המקומות יש מחסור בשליחים ושמזמינים מהמקום זה לוקח יותר משעה להגיע.
    סגור
  • להחרים את וולט (ל"ת)
    א 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא משתמש בהם ולא אשתמש !
    כתבה מעניינת 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    וולט זה גניבה של ממש. אני במקרה מכיר את פיצה פרגו והנתון שהוגש בכתבה נכון. וזה מקומם בתור צרכן.
    סגור