כסף וצרכנות

סופר פארם באזהרה חמורה ללקוחות: זו ההודעה שאסור לפתוח

אחרי שנתפס הנוכל שעקץ ישראלים רבים כשהתחזה לדואר ישראל, סופר פארם באזהרה ללקוחות בעניין עוקץ חדש שמתבסס על התחזות לענקית הפארם, "תלונה בנושא מוגשת למשטרה", זו ההודעה שיש להיזהר מפניה
שירה יום טוב |  2
סופר פארם (צילום ויקיפדיה/ ניר ודל)
מקרי עוקץ רבים פוקדים בחודשים האחרונים את עולם הצרכנות האונליין. בזמן שהציבור הוחך וקונה יותר ויותר באינטרנט, ופחות שמרן בעניין כמו פעם, נוכלים רבים מנצלים זאת כדי לייצר הונאות רשת שיגרמו למסור פרטי אשראי באמצעותם יימשכו כספים רבים.
סופר פארם מפרסמת בימים אלו אזהרה חמורה ללקוחות שלה מפני הונאה כזו שמופצת בימים אלה. במודעות שנתלו בסניפי הרשת נכתב, "לקוחות יקרים, ביממה האחרונה אנו עדים להודעה זדונית המתחזה לאתר סופר פארם, ומדמה עמוד שבסופו ניתן כביכול לזכות בסכום של 2,000 שקל. נדגיש כי מדובר בהונאה פרסומית ובהתחזות, ולסופרפארם אין כל קשר למודעה זו. תלונה בנושא מוגשת למשטרת ישראל".
 
נזכיר כי רק לאחרונה פוענח אחד מעוקצי הרשת הגדולים בישראל שהתבסס על התחזות לדואר ישראל. מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בת"א כתב אישום נגד מחמד עבאסי, תושב הרשות הפלסטינית, בין היתר בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העברת מידע כוזב במחשב וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת. זאת לאחר, שהנאשם שלח עשרות אלפי הודעות הנחזות להודעות שנשלחו מדואר ישראל וגרף רווח של למעלה מ 200,000 שקלים.
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ענבל קליין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, החל מחודש ספטמבר האחרון הנאשם תכנן וביצע הונאת פישינג רחבת היקף, בדרך של הפצת הודעות כוזבות לאלפי אזרחים ישראלים וניסיון שליחת עשרות אלפי הודעות כוזבות נוספות.
במסגרת ההודעות, שנחזו להיות מטעם דואר ישראל, הנאשם הציג מצג שווא, לפיו החבילה שהזמינו הגיעה לארץ באמצעות דואר ישראל, אך עצרה במכס ועליהם לשלם סכום של כ-297 שקלים על מנת לשחררה, אחרת תתווסף עמלה יומית לסכום התשלום.
לאחר ביצוע התשלום על-ידי מקבלי ההודעות, הועבר התשלום לאחד משלושה ארנקים של מטבעות דיגיטליים שהיו בשליטתו של הנאשם. במסגרת תוכנית הפישינג המתוארת, חדר הנאשם שלא כדין לשרת של חברה ישראלית, ללא ידיעת והסכמת בעלי החברה, במטרה לאחסן על שרת החברה את האתר המתחזה לדואר ישראל, אליו הובילו הודעות ה-SMS הכוזבות ששלח.
 
לצורך יצירת מצג שווא בפני מקבלי ההודעות באשר למהותם של דפי הנחיתה המתחזים, השיג המשיב שליטה בשמות מתחם (דומיינים) הנחזים בכזב לאתרים רשמיים של דואר ישראל, וכללו, בין היתר, את המילים: Post Israel, Doar Israel ו-Post IL. בדרך זו גרף הנאשם רווח כספי של למעלה מ-200,000 ₪ וניסה לגרוף סכום גבוה מזה.
במקביל להגשת כתב-האישום, ביקשה הפרקליטות את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות הדגישה, במסגרת בקשת המעצר, את השיטתיות, התחכום וההיקף הנרחב של הנפגעים, והנפגעים הפוטנציאליים כתוצאה מפעילותו. כמו כן, ציינה הפרקליטות את העובדה שהעבירות בוצעו באמצעות האינטרנט, ועל כן אין אפשרות להבטיח את מטרות המעצר בדרך של חלופת מעצר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פיקטיבי
    ו.ו 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם רמי לוי..שולח הודעות כאלה??ואחר כך .מתנצל שזה ..לא הוא שלח!!צריך לבדוק אצלו.
    סגור
  • 1.
    נימאס
    צח 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפעמים אני תוהה....יכול להיות שבסעודיה אין נוכלים מנוולים כאלו כי שם יש שיטות ענישה אחרות ? תנו לי אחד כזה...אני אישית את 2 הידיים יוריד לי עים מצ'טה
    סגור