כסף וצרכנות
מנכ"ל OIG: "בחודש מאי יגיע הרולס רויס של השואבים שוטפים"
השואבים שוטפים הפכו למוצר חובה בכל בית, והתחרות על המוצר הטוב ביותר בשיאו. כך מספר לנו איציק גבאי, מנכ"ל OIG המייבא ומוכר את טינקו בארץ

לאור המצב הביטחוני והכלכלי בישראל בשנה האחרונה, חברות רבות נאלצות להסתגל במהירות ולהתמודד עם אתגרים גדולים. חברת OIG המחזיקה מותגים כמו טינקו וDAVO מספרת בריאיון עם איציק גבאי, מנכ"ל החברה, על ההתמודדות עם המצב הבטחוני הוא מציין את הדרך בה החברה מתמודדת עם המלחמה, יוקר המחייה והתחרות בשוק, ומסביר איך OIG מצליחה להישאר מובילה בשוק מוצרי החשמל הביתיים.
איך המלחמה השפיעה על פעילות החברה?
“תראי, כמו כל עסק בישראל, גם אנחנו, כיבואנים, הושפענו במידה רבה מהמצב הביטחוני. עם זאת, יש לנו יתרון חשוב – אנחנו בונים מערכות עבודה גמישות ויציבות עם היצרנים בחו"ל, מה שמאפשר לנו להמשיך ולהשאיר את קו האספקה פתוח. גם בתקופות מאתגרות כמו השנה האחרונה, הצלחנו לשמור על אספקה רציפה של מוצרים והצלחנו לתכנן את המלאים בצורה חכמה יותר. כך, כששוקלים את העיכובים שמגיעים מעיכובי תובלה ועמידה בתנאים ביטחוניים משתנים, אנחנו תמיד מצליחים להימנע ממחסור במלאי."
“תראי, כמו כל עסק בישראל, גם אנחנו, כיבואנים, הושפענו במידה רבה מהמצב הביטחוני. עם זאת, יש לנו יתרון חשוב – אנחנו בונים מערכות עבודה גמישות ויציבות עם היצרנים בחו"ל, מה שמאפשר לנו להמשיך ולהשאיר את קו האספקה פתוח. גם בתקופות מאתגרות כמו השנה האחרונה, הצלחנו לשמור על אספקה רציפה של מוצרים והצלחנו לתכנן את המלאים בצורה חכמה יותר. כך, כששוקלים את העיכובים שמגיעים מעיכובי תובלה ועמידה בתנאים ביטחוניים משתנים, אנחנו תמיד מצליחים להימנע ממחסור במלאי."
האם ישנם עדיין השפעות על הפעילות או שהצלחתם להתאושש?
“למרות שהיו עיכובים משמעותיים ביבוא של מוצרים, בעיקר בתחום הים, אנו ערוכים להתמודד עם שינויים. למדנו להאריך את הזמן הנדרש לקבלת המלאים ולהתכונן מראש – היום אנחנו מחזיקים מלאים למספר חודשים קדימה. כך, כשיש תנודות או עיכובים בהספקה, יש לנו גמישות לא להתמודד עם חוסרים. זה נותן לנו יתרון בכך שאנחנו תמיד מסוגלים לספק את המוצרים שלנו בזמן.”
“למרות שהיו עיכובים משמעותיים ביבוא של מוצרים, בעיקר בתחום הים, אנו ערוכים להתמודד עם שינויים. למדנו להאריך את הזמן הנדרש לקבלת המלאים ולהתכונן מראש – היום אנחנו מחזיקים מלאים למספר חודשים קדימה. כך, כשיש תנודות או עיכובים בהספקה, יש לנו גמישות לא להתמודד עם חוסרים. זה נותן לנו יתרון בכך שאנחנו תמיד מסוגלים לספק את המוצרים שלנו בזמן.”
איציק גבאי מסביר כי המלחמה אכן הובילה לעיכובים בתחומים מסוימים, אך החברה הצליחה להיערך בצורה חכמה ולשמור על רציפות אספקה. על ידי תכנון מוקדם ומלאים גדולים יותר, הצליחה החברה להתמודד עם האתגרים שהציב המצב הביטחוני.
האם יש שירותים נוספים שהשקתם לאחרונה לשיפור החוויה של הלקוח?
“בדיוק בחודש פברואר, השקנו שירות תיקונים במעבדה שלנו במודיעין, בו הלקוחות יכולים לקבל את המכשיר שלהם אחרי תיקון בתוך שעתיים. מדובר בשירות מהיר במיוחד, שכולל גם זמן המתנה נעים – קפה ועוגה. אנחנו גם מציעים שירות בית ללקוחות, במיוחד למי שזקוק לעזרה מיוחדת, כמו קשישים או אנשים עם מוגבלויות. השירות הזה מציע לנו את האפשרות להגיע ישירות לבית הלקוח, ולספק לו הדרכה אישית כמו בסדנאות שלנו, כדי שיחווה את המוצר בצורה הטובה ביותר.”
איך המלחמה יוקר המחייה השפיעו עליכם מבחינה כלכלית?
“אחד האתגרים הגדולים ביותר בשוק הנוכחי הוא יוקר המחייה. לאחר עליית המע"מ, התלבטנו האם להעלות מחירים, אך בסופו של דבר החלטנו כצעד אסטרטגי לא להעלות מחירים, אלא להוזיל חלק מהמוצרים. המטרה שלנו הייתה להקל על הלקוח במציאות הכלכלית הקשה ולהמשיך להציע מוצרים איכותיים במחירים תחרותיים. אנחנו עושים מאמצים רבים כדי לשמור על רווחיות גבוהה מבלי לפגוע במוצר ובשירות. בנוסף לכך, השקנו מותגים במחירים שונים, לדוגמה, מותג דאבון הממוקם בקטגוריית הפרימיום ומותג נובו המציע מוצרים איכותיים במחיר נמוך יותר, כך אנחנו מאפשרים לצרכנים לבחור את המוצר שמתאים להם.”
“אחד האתגרים הגדולים ביותר בשוק הנוכחי הוא יוקר המחייה. לאחר עליית המע"מ, התלבטנו האם להעלות מחירים, אך בסופו של דבר החלטנו כצעד אסטרטגי לא להעלות מחירים, אלא להוזיל חלק מהמוצרים. המטרה שלנו הייתה להקל על הלקוח במציאות הכלכלית הקשה ולהמשיך להציע מוצרים איכותיים במחירים תחרותיים. אנחנו עושים מאמצים רבים כדי לשמור על רווחיות גבוהה מבלי לפגוע במוצר ובשירות. בנוסף לכך, השקנו מותגים במחירים שונים, לדוגמה, מותג דאבון הממוקם בקטגוריית הפרימיום ומותג נובו המציע מוצרים איכותיים במחיר נמוך יותר, כך אנחנו מאפשרים לצרכנים לבחור את המוצר שמתאים להם.”
למרות התנודתיות בשוק והעלויות הגוברות, OIG בחרה להוזיל מחירים בכדי להקל על הלקוחות. החברה הצליחה לשמור על רווחיות מבלי לפגוע באיכות המוצרים והשירות, תוך שהיא מציעה מגוון מוצרים ברמות מחיר שונות – כך שהיא פונה לכלל הצרכנים.
מהן המגמות החדשות שאתם צופים בשוק?
“תמיד אנחנו בודקים את השוק ומחפשים חידושים ומוצרים חדשים. לדוגמה, אחד המוצרים המרגשים ביותר שאנחנו צפויים להשיק הוא שואב האבק טינקו S9, שיהיה שואב האבק החכם והמתקדם ביותר בשוק. מדובר במוצר עם פיצ'רים חדשניים, כולל אפליקציה לשליטה על המכשיר מהטלפון, מערכת שמונעת סבכים בשיער וממשק טכנולוגי חדיש שמבטיח חווית שימוש פשוטה ונוחה."
“תמיד אנחנו בודקים את השוק ומחפשים חידושים ומוצרים חדשים. לדוגמה, אחד המוצרים המרגשים ביותר שאנחנו צפויים להשיק הוא שואב האבק טינקו S9, שיהיה שואב האבק החכם והמתקדם ביותר בשוק. מדובר במוצר עם פיצ'רים חדשניים, כולל אפליקציה לשליטה על המכשיר מהטלפון, מערכת שמונעת סבכים בשיער וממשק טכנולוגי חדיש שמבטיח חווית שימוש פשוטה ונוחה."
האם אתם מרגישים ירידה במכירות בעקבות המלחמה או שהמכירות נשארו יציבות?
“למרות אתגרים בשוק, אנחנו רואים עלייה בביקוש למוצרים מסוימים. דווקא בקטגוריות כמו שואבים שוטפים של טינקו ומיקסרים של דאבו, אנחנו רואים עלייה משמעותית בשוק. הצרכן הישראלי חכם מאוד, הוא בודק מוצרים לפני שהוא קונה ומסתמך על המלצות מחברים ומבעלי מקצוע. המגמה הזאת רק מחזקת את המותג שלנו.”
“למרות אתגרים בשוק, אנחנו רואים עלייה בביקוש למוצרים מסוימים. דווקא בקטגוריות כמו שואבים שוטפים של טינקו ומיקסרים של דאבו, אנחנו רואים עלייה משמעותית בשוק. הצרכן הישראלי חכם מאוד, הוא בודק מוצרים לפני שהוא קונה ומסתמך על המלצות מחברים ומבעלי מקצוע. המגמה הזאת רק מחזקת את המותג שלנו.”
למרות המצב הביטחוני, OIG מצליחה לראות עלייה בביקוש למוצרים ספציפיים, במיוחד בתחום השואבים השוטפים והמיקסרים, כשהצרכן הישראלי בודק וממליץ על המוצרים בקלות דרך הרשתות החברתיות, מה שמחזק את המותג.
מהי יתרונכם על פני המתחרים בשוק?
“טינקו היא החברה המובילה בעולם בשוק השואבים השוטפים, ויש לה תחרות קשה. היתרון שלנו הוא המערכת הכוללת שאנחנו מציעים: מוצר איכותי, שירות לקוחות מצוין וחדשנות טכנולוגית. אנחנו החברה היחידה שנותנת שירות ישיר ללקוח – השירות לא מבוצע על ידי צד שלישי. כל הלקוחות שלנו מקבלים את השירות הישיר והאישי שלנו, ואנחנו שמים דגש על זה שאנחנו תמיד יוצאים מגדרנו כדי לשמח את הלקוח ולספק לו את חווית השירות הטובה ביותר.”
“טינקו היא החברה המובילה בעולם בשוק השואבים השוטפים, ויש לה תחרות קשה. היתרון שלנו הוא המערכת הכוללת שאנחנו מציעים: מוצר איכותי, שירות לקוחות מצוין וחדשנות טכנולוגית. אנחנו החברה היחידה שנותנת שירות ישיר ללקוח – השירות לא מבוצע על ידי צד שלישי. כל הלקוחות שלנו מקבלים את השירות הישיר והאישי שלנו, ואנחנו שמים דגש על זה שאנחנו תמיד יוצאים מגדרנו כדי לשמח את הלקוח ולספק לו את חווית השירות הטובה ביותר.”
מהן תוכניות החברה לשנת 2025?
“בשנת 2025 המטרה שלנו היא להמשיך לצמוח ולהוביל את השוק. אנחנו מתכננים להשיק מוצרים חדשים, להרחיב את המותג נובו ולהגביר את ההפצה שלנו, במיוחד בצפון הארץ. אנחנו רוצים להגיע לעוד נקודות מכירה ולהביא את המוצרים שלנו לכל בית בישראל.”
“בשנת 2025 המטרה שלנו היא להמשיך לצמוח ולהוביל את השוק. אנחנו מתכננים להשיק מוצרים חדשים, להרחיב את המותג נובו ולהגביר את ההפצה שלנו, במיוחד בצפון הארץ. אנחנו רוצים להגיע לעוד נקודות מכירה ולהביא את המוצרים שלנו לכל בית בישראל.”
עוד ב-
לסיום, איציק גבאי מדגיש את המחויבות של OIG להמשיך להציע שירות אישי, איכותי וחדשני ללקוחות, גם כשאתגרים חדשים מציבים את הדרך. החברה לא שוקדת על שמריה וממשיכה להוביל את תחום מוצרי החשמל הבית
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה