כסף וצרכנות
טיסת הבכורה לניו יורק: האם ארקיע עומדת בציפיות?
לפני כשבועיים ארקיע חנכה את הקו החדש אותו לניו יורק. ice הצטרף לטיסת הבכורה - ולהלן המסקנות. האם יש אלטרנטיבה ראויה בקו המבוקש?

לפני כשבועיים השיקה חברת ארקיע את טיסת הבכורה שלה לניו יורק. ice יצא לבדוק האם הטיסה עומדת בציפיות הגבוהות שמציבה חוויית טיסה כזו.
החברה הודיעה על פתיחת קו חדש מתל אביב לניו יורק לשדה התעופה JFK לפני כחודשיים, וב-8 בפברואר המריאה טיסת הבכורה. נכון להיום, מדובר בקו סדיר עד חודש אוקטובר, כשיש סבירות כי הקו יימשך גם מעבר לכך. הטיסות יוצאות בימי שני רביעי ומוצאי שבת בשעות נוחות מהארץ, ומניו יורק בימי ראשון שלישי וחמישי. הטיסות מופעלות במטוס איירבוס A330-900 NEO עם 388 מקומות. המטוס כולל מחלקה אחת בלבד, מחלקת תיירים מרווחת.
החברה מפעילה את הקו עם מטוסי חברת התעופה IBROJET הפורטוגזית. הטייסים וחלק מהדיילות שייכים לחברת התעופה IBROJET. שירותי הקרקע ודיילות נוספות בטיסה שייכים לחברת ארקיע .
לוגיסטיקה: הטיסה יצאה במועד, ונמשכה כ-12 שעות מלאות. המטוס היה כמעט בתפוסה מלאה. צ'ק אין מהיר. הטיסה הייתה נוחה ונעימה, עם כל הציוד הבסיסי המצופה בטיסות ארוכות: שמיכה, כרית, מסך אישי עם מערכת בידור ואוזניות. עם זאת, כיוון שמדובר בחברת תעופה פורטוגזית, התכנים במערכת הבידור היו בשפה האנגלית בלבד, עם תרגום לאנגלית. נוסעים שאינם שולטים בשפה עשויים למצוא את עצמם פחות מחוברים לתכנים.
נוחות: מושבים מרווחים עם מקום לרגליים וגם הגבוהים שבינינו לא יסבלו בטיסה שכזו. יש מקום מתחת למושב גם לפרוש את הרגליים. כמצופה, את המושב ניתן להשעין לאחור, מה שהופך אותו לנוח יותר עבור שינה.
אוכל: במהלך הטיסה הוגשו לנוסעים שתי ארוחות: אחת חמה, והשנייה ארוחת בוקר עם כריך. המגוון שהוצע לנוסעים כלל אופציות טבעוניות, כשרות למהדרין וכשרות רגילה, כך שכל נוסע יכול היה לבחור את האופציה המתאימה לו. המנות היו חמות ומספקות, ועמדו בסטנדרט המקובל בטיסות ארוכות. הדיילות הפורטוגזיות היו פחות אדיבות, ולא הציגו את כל אופציות המזון שהיו זמינות, אך הדיילות הישראליות של ארקיע פיצו על כך בשירותיות גבוהה.

מחיר: מחיר הטיסה הזול ביותר שמצאנו הוא 1098 דולרים. טווח מחירים דומה מאוד לזה של חברות תעופה אחרות המפעילות טיסות ישירות. כמו בכל הענף, גם כאן קיימת השפעת היצע וביקוש, ולכן המחירים עשויים להשתנות. ישנן גם אופציות זולות יותר בארקיע מול חברות תעופה אחרות ולעיתים גם יקרות יותר, תלוי בזמן ובמועד ההזמנה.
בחודש מרץ צפויה חברת דלתא לחזור לפעול בקו זה, ומחיריה צפויים להיות דומים לאלה של ארקיע. תחרות זו, יחד עם אל על, תהפוך את שלושת החברות הללו למובילות בתחום הטיסות הישירות לניו יורק, ותיתן לעשרות אלפי ישראלים אופציה לטוס ליעד המבוקש ללא צורך בקונקשן באירופה.
עוד ב-

הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה