כסף וצרכנות
נמל אשדוד מסתער בהליך ייעול מאסיבי: השקעה של חצי מיליארד שקל
לאחר ביקורות קשות על היעילות של נמל אשדוד, כמו גם זימון לשימוע של רשות הספנות והנמלים, בהנהלת הנמל יסבו את הרציפים 7 ו-9 לשיפור הטיפול במטען כללי ותפזורות כמו רכבים. מדובר במהלך אסטרטגי במענה לתורי האוניות. יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר: "יריית הפתיחה לייעול השירות למטען הכללי"
שינויים אסטרטגיים מול תורי האוניות. רק היום (חמישי) הגיעה האונייה הגדולה ביותר שעגנה אי פעם בנמל אשדוד, והנהלת הנמל ממשיכה בקו אסטרטגי להליכי התייעלות מיידיים להמשכיות הפיתוח.
מדובר בצעד משמעותי, לאור ביקורות שנשמעו על הנמל סביב התנהלותו בפירוק המכולות, כמו גם זמני ההמתנה הארוכים - דבר שהוביל לשיחת שימוע אצל רשות הספנות והנמלים, כפי שחשפנו ב-ice. מנכ"ל נמל אשדוד, ניסן לוי, התייחס לכך ואמר כי המהלך יסייע לנמל אשדוד להתמודד עם התור התפעולי, והוסיף את נקודת המחלוקת בין נמל אשדוד לרשות הספנות והנמלים: "לצמצם את התעדוף הקיים היום בכללי רספ"ן למטענים אחרים".
לרספ"ן טענות קשות נגד נמל אשדוד על התורים הארוכים המצטברים בנמל אשדוד, דבר הנובע הן מהליכי יעילות לוקים כמו גם אי-עבודה סדירה בלילות וכדומה, בשונה משאר הנמלים. לדברי רשות הספנות והנמלים: "חברת נמל אשדוד לא מספקת שרות נמלי באופן רציף, יעיל ותקין לאוניות מסוימות הפוקדות את השטח הכלול בכתב ההסמכה במשך שלוש משמרות ביממה לשירותי ניטול מטען מאניות, באופן שחוזר על עצמו".
בכך, נמל אשדוד החל בימים אלו בתהליך, להסבת הרציפים 7 ו-9 לרציפי מטען כללי ותפזורות לסוגיהן, כמו גם, לרכישת מנופים חדישים. מדובר על מהלך אסטרטגי רחב היקף כחלק מתוכנית הפיתוח והייעול של תשתיות הנמל והשירות למטען הכללי ולתפזורות לסוגיהן. המהלך בהשקעה כוללת הצפויה להסתכם בלמעלה מחצי מיליארד שקל.
הסבת הרציפים תכלול פינוי מנופי העורף של המכולות, הכנת שטחי האחסנה לטובת אחסון של מטען כללי, הצטיידות במנופי זרוע חדשים ומתקדמים בעלי רדיוס עבודה מירבי של 48 מטרים , אשר בתכנון יטפלו במטען כללי ותפזורות, כמו גם, בפרויקטים מיוחדים במשקל עד 124 טון. מדובר בתוספת כוח משמעותית ליכולת התפעולית למטענים מסוג זה ברציף המסוגל לקבל אוניות במשקל של עד 100 אלף טון. פרויקט הכנת שטחי האחסנה יימשך כ-8 חודשים ובסיומם עורף הרציפים יוכלו לקלוט מטענים מסוג מטען כללי, תפזורות ורכבים.
לדברי שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "אני גאה ביציאתו לדרך של המהלך, שהינו יריית הפתיחה לייעול השירות למטען הכללי. זאת, כחלק מתוכנית השקעות אסטרטגית שאנו מובילים בנמל של הפיכת הרציפים לרציפים מתמחים. לאחרונה סיימנו פרויקט של 2.2 מיליארד שקל כדי לתת שירות לאוניות ענק של החברות הגדולות, בנוסף, השקענו במנופים חדשים בטכנולוגיה המתקדמת בעולם ונמשיך להשקיע ולהוביל את תחום הנמלים בישראל ובעולם".
עוד ב-
ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד, הוסיף: "נמל אשדוד ממשיך לפעול לייעול השירות ולמען קיצור התורים בנמלים לטובת המשק והכלכלה בישראל. מדובר בפרויקט מורכב ומאתגר, הנעשה מבלי לפגוע ברציפות התפקודית של הנמל. הסבת הרציפים למטען כללי והגדרתם כרציפים יעודיים למטען כללי, לצד מאמצים נוספים, יסייעו לנו להתמודד עם התור התפעולי ולצמצם את התעדוף הקיים היום בכללי רספ"ן למטענים אחרים. אנחנו ממוקדים ברצון לתת שירות מהיר ויעיל יותר ללקוחותינו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה