כסף וצרכנות
איתן יוחננוף על גל ההתייקרויות: "ספק שיעלה את המחירים ייפגע"
איתן יוחננוף דיבר על גל ההתייקרויות הבלתי פוסק בישראל, וטען כי הצרכנים למדו לזהות מאילו מותגים לרכוש ומאילו להימנע: "אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד לתת לצרכן לבחור והוא אכן עושה כך. הצרכן יודע לנוע בתוך המדפים ואני חושב שזה המענה הטוב ביותר לתחרות האמיתית"
על רקע גל ההתייקרויות הבלתי פוסק בישראל, עליות המחירים של הספקים, עליית המע"מ ועוד גזרות שפוגעות ישירות בכיס של הצרכנים בישראל, איתן יוחננוף, מנכ"ל רשת יוחננוף, התייחס לנושא.
בראיון שערך יוחננוף עם גדעון אוקו בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM, הוא התייחס לספקים וליצרניות הגדולות שבישראל שמעלות את המחירים וטען כי "אנחנו נלחמים. אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד לתת לצרכן לבחור והוא אכן עושה כך. הצרכן יודע לנוע בתוך המדפים ואני חושב שזה המענה הטוב ביותר לתחרות האמיתית. במקום להתלונן על הספק, ספק שיעלה את המחירים שלו ייפגע".
עוד הסביר יוחננוף כי "אנחנו רואים את הצרכנים יותר פתוחים למותגים פרטיים, למוצרים של הפרייבט לייבל וכן למוצרים החדשים וזה מה שנותן לנו את הכוח הגדול. בוא ניקח למשל מה שקורה בפירות והירקות. אנחנו רואים שיפור משמעותי לטובת הצרכן, המחירים יורדים בעקבות היכולת להגיע להיצע גבוה יותר וזה מה שמוריד את המחירים. כל מי שיעבור את הגבול ישלם את המחיר".
כזכור, לאחרונה התראיין יוחננוף ב-ice ונגע באותו נושא של יוקר המחיה כשסיפר: "בתקופות סוערות כאלו, אנחנו הקמעונאים יודעים להגיד שאנחנו לא יודעים לעשות הכול. זה לא הכול בשליטתנו. הבעיה היא לא עוד בעיה של ישראל, וההתייקרות היא באמת, אם אני רואה את אירופה בעבר הייתה זולה מאיתנו/ אז היום הפער הזה הצטמצם עד כדי אפילו להיות יותר יקרים".
על הרפורמה של שר הכלכלה ניר ברקת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל אמר יוחננוף: "החוק בא ואומר שמגבלות יוסרו. אז אנחנו באים ואומרים, בואו חבר'ה, כל מה שתעשו לטובת העניין ותסירו מגבלות, אנחנו כשוק נדע להשתמש עם זה, רק מה? אנחנו כבר, מצפים שהדברים יקרו, ויקרו קצת יותר מהר".
"כל העניין הזה של חסמים בבסיסו, הוא בא להגן על ייצור מקומי ועל כל מיני דברים שלפעמים שוכחים אותם. אתה אומר, בוא, אם יש חוסר של עגבנייה ולא מצליחים לייצר 50% ממנה איזה ברירה יש לנו חוץ מלייבא, אם אנחנו לא מצליחים לייצר את זה".
"אז החסמים האלו לפעמים הם באים, בצורה מאוד יבשה, בלי לחשוב על הצורך האמיתי שבסוף צריך לספק את הסחורה לצרכנים, ובמחירים טובים וזה מה שהמדינה צריכה לעשות. איפה שהמגבלות האלה משחקות לרעת הצרכנים, צריכים לפתוח את זה, וצריכים לעשות את זה מהר. כי הצריכה של השוק, לא נעצרת".
עוד ב-
"וזה שמגיעים למצב שמחיר העגבנייה מגיע למחירים כל כך אסטרונומיים וזה חבל. זה לא אמור להגיע לשם. ההסדרים האלו היו צריכים לעשות אפילו לפני הזמן, ולא להגיע לדקה 90, ואז זה אומר, אוקיי, נעשה. אז זאת אומרת, מה שטוב לאירופה, טוב לישראל, סלוגן יפה, אבל שיקרה כבר"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה