כסף וצרכנות

סופר פארם בצעד דרמטי: זה השירות החינמי עליו תתחילו לשלם מהיום

סופר פארם מצטרפת לגל עליות המחירים והחלה לגבות תשלום של 4.90 שקל על איסוף עצמי מסניפי הרשת, לטענתה בשל "עלייה מתמשכת בתשומות"
מערכת ice | 
סופר פארם (צילום חן גלילי)
סופר פארם, אחת מרשתות הפארם הגדולות בישראל, מצטרפת לעליית המחירים ולגזרות הקשות על הצרכנים בישראל, והחלה לחייב מהיום (רביעי) את הלקוחות שעשו הזמנה באתר באיסוף עצמי.
על פי הדיווח ב"וואלה!", הרשת החלה לגבות מלקוחות שהזמינו מוצרים בשירות עצמי דרך הסניף סכום של 4.90 שקל. אם תזמינו מוצרים מהרשת באיסוף עצמי בסכום שעולה על 150 שקל, לא תצטרכו לשלם על השירות.
אגב, אם תחליטו לעשות משלוח עם שליח עד עד הבית ברשת סופר פארם תשלמו 19.90 שקל. סופר פארם מצדה טענה כי התשלום החדש ללקוחות מגיע בעקבות "עלייה מתמשכת בתשומות". 
כזכור, בחודש שעבר נודע כי סופר פארם הצליחה במסגרת הסדר פשרה, להיחלץ מתובענה ייצוגית בנזק זניח של תרומה בסך 160 אלף שקלים בלבד שהיא תעביר באמצעות תרומה לחיילי צה"ל בדמות מוצרי מזון או טואלטיקה או קוסמטיקה או אופטיקה ולא של מותגים בינלאומיים, אלא מתוצרת המותג הפרטי שלה 'LIFE'.
בבסיס התובענה ניצבה טענת מגישת התובענה, אזרחית אשר הציגה כי 'סופר-פארם' שיווקה ומכרה גומי לעיסה בטעמים שונים "ללא תוספת סוכר" תחת המותג הפרטי של רשת 'סופר-פארם' 'LIFE', ותחת ליין המוצרים הנושא את הכינוי המסחרי 'WELLNESS', הן בחנויותיה והן באתר של 'סופר-פארם'.
לטענתה, החברה הסתירה פרטים חשובים אודות תכונותיו המרכזיות של המוצר, ובפרט אי סימון אזהרה בריאותית במוצרי מזון ללא תוספת סוכר אשר מכילים ממתיקים רב כוהליים בזו הלשון: "צריכה מופרזת עלולה לגרום לפעילות מעיים מוגברת". זאת בניגוד לתקנות הגנה על בריאות הציבור, וסימון מזון המכיל ממתיק מסוגים מסוימים.
'סופר-פארם' מצידה טענה כי לקבוצת הרוכשים לא נגרם כל נזק, שכן המדובר בתופעה שמתקיימת רק בשימוש בכמויות גדולות, וגם אז, רק חלק קטן מהאוכלוסייה יסבול מפעילות מעיים מוגברת.
מגישת התובענה ו'סופר-פארם' באמצעות עורך דינה פז מוזר, קיימו הליך גישור בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל, שבסיועה הגיעו להסדר פשרה מאוד פושרת ביחס לרשת החנויות, זאת על אף חסרון האזהרה הבריאותית המשמעותית על אריזות גומי הלעיסה מצידה של חברה שאמורה לדעת טוב יותר.
התובעת ציינה כי ביום 15.9.2022 היא פנתה פניה מוקדמת ל'סופר-פארם', במסגרתה טענה כי היא שיווקה ומכרה את המוצר ללא חובת הסימון החשובה, אשר נועדה לאפשר לצרכן היוודעות למהות המוצר ותכונותיו המרכזיות, ובפרט שמירה על בריאות הציבור ומניעת הטעיה בכל הנוגע לשימוש שניתן לעשות בו והסיכונים הכרוכים בו, לפי החוק להגנת הצרכן.
לאחר קבלת הפניה ובעקבותיה, הודיעה 'סופר-פארם' כי התקלה האמורה תוקנה, המוצרים הוסרו ממדפי הרשת ומאתר הסחר, והיא פעלה לתיקון התקלה שהתרחשה באריזות המוצר באופן התואם את הוראות הדין.
במקביל, הודיעה 'סופר-פארם' כי היא פנתה באופן יזום למשרד הבריאות כדי לדווח אודות התקלה שנמצאה, ופירטה את פעולותיה בעקבות גילוי התקלה. 'סופר-פארם' נדרשה לפרסם גם "ריקול" הודעה לציבור, ואפשרה ללקוחות להחזיר את הקופסאות שבידיהם ולקבל את התמורה ששילמו חזרה, או מוצר חלופי.
מסופר-פארם נמסר: "על רקע עלייה מתמשכת בתשומות, עודכנה העלות לאיסוף עצמי בהזמנות אונליין בהזמנות מתחת ל-150 שקל. הזמנות באיסוף עצמי מעל 150 שקל ימשיכו להיות מסופקות ללא עלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה