כסף וצרכנות

הנתונים נחשפים: מה הישראלים קנו הכי הרבה בשנה האחרונה

הישראלים אוהבים לקנות והרבה, ועיקר הקניות מתבצע באון ליין כך לפי  EGO Digital שמסכמת את שנת 2024 ומביאה נתונים על הרגלי הקנייה של הישראלים והטרנדים הבולטים השנה
ענת סימן טוב | 
קניות אונליין (צילום shutterstock)
בשנת 2024, הקניות באינטרנט הגיעו לשיא חדש בישראל. הישראלים המשיכו להעדיף את הרכישות המקוונות, במיוחד בתחומים שמבינים בהם היטב. מצד אחד, אנחנו רואים יותר תמיכה בעסקים המקומיים, ומצד שני, התהליכים הדיגיטליים שמאפשרים חוויות קנייה מותאמות אישית הפכו לנפוצים יותר. מה שברור הוא שההעדפות משתנות, ועסקים שמצליחים להתעדכן בטכנולוגיות החדשות מצליחים לשמור על יתרון.
הישראלים אוהבים לקנות. כמה? הרבה. עיקר הרכישות היום מתבצע באינטרנט, וזה לא סוד. חברת EGO Digital, המתמחה בהשקת פתרונות בתחום האי-קומרס, סקרה את הרגלי הצריכה של הישראלים והוציאה כמה תובנות מעניינות.
על פי הנתונים של החברה, שנת 2024 הייתה שנה חזקה לקניות באון ליין. השנה נרשמה עלייה משמעותית של 7% בכמות הרכישות בהשוואה לשנה שעברה. אז מה הישראלים קנו? בגדים והנעלה כמובן, עם 30% מכלל הרכישות. השנה, כשישראלים רבים נשארו בארץ, רוב הרכישות היו גם כאן, מה שמצביע על גידול משמעותי בקניות המקומיות. אחרי האופנה, הישראלים רכשו בעיקר מוצרי אלקטרוניקה (25%), ואחריהם עולם הטיפוח והיופי (18%).
נתון מעניין נוסף שהחברה חשפה הוא ירידה בהיקף הרכישות מאתרים בינלאומיים – ב-26%. מצד שני, הייתה עלייה של 4% ברכישות מאתרים ישראליים, כנראה בגלל נגישות גבוהה יותר ותמיכה בעסקים המקומיים בתקופה הזו.
ומה עם זמן הרשת? משתמש ישראלי ממוצע בילה השנה 6 שעות ו-40 דקות ביום ברשת – עלייה של 1% לעומת שנה שעברה. הפופולריות של פלטפורמות כמו YouTube, TikTok ו-Instagram המשיכה לגדול, עם עלייה של 6% בכל אחת מהן.
עוד דבר שמעניין לראות הוא איך עסקים ישראליים אימצו פתרונות טכנולוגיים כמו אוטומציה ובינה מלאכותית. פתרונות כאלה עזרו לייעל את תהליכי השילוח ולשפר את חוויית הלקוח, כך שהמערכות האוטומטיות בחרו את ספקי השילוח הטובים ביותר על פי מחיר, זמן אספקה ויעד. בנוסף, הבינה המלאכותית סייעה בזיהוי עיכובים אפשריים בשרשרת האספקה ובניהולם.
למרות האתגרים, שנת 2024 הוכיחה שהמסחר האלקטרוני בישראל ממשיך להתפתח ולהתאים את עצמו לשינויים בשוק. עסקים שאמצו טכנולוגיות חדשות ושיפרו את חוויית הלקוח הצליחו לשמור על יתרון תחרותי ולהגיב במהירות למגמות החדשות.

סלבה גירין, מייסד ומנכ"ל EGO Digital, אמר: "שנת 2024 הייתה שנה מאתגרת עם שינויים רבים, אבל גם עם הזדמנויות בתחום המסחר האלקטרוני בישראל. למרות האתגרים הכלכליים והלוגיסטיים, הצרכן הישראלי הוכיח שהוא פתוח לטכנולוגיות חדשות ומעדיף חוויות קנייה דיגיטליות. הנתונים שלנו מראים עלייה משמעותית בקניות און-ליין, והמעבר לפתרונות כמו אוטומציה ובינה מלאכותית שמאפשרים לעסקים להתמודד עם אתגרים ולספק שירותים טובים יותר. השימוש המוגבר בפלטפורמות חברתיות ובערוצים כמו טלגרם, במיוחד בתקופות משבר, מצביע על חשיבות ההתאמה של אסטרטגיות דיגיטליות למציאות המשתנה. המגמות שאנו רואים היום הן הבסיס לצמיחה ולחדשנות בתחום בשנים הקרובות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה