כסף וצרכנות

משנה למנכ"ל מועדון הייטקזון: "עלייה של 91% במכירות של שואבים שוטפים"

הראיון עם ספי פלס, משנה למנכ"ל המועדון, היא משתפת אותנו על ההתמודדות עם השפעות המלחמה על הפעילות העסקית, ההתאמות שביצעו לצרכים המשתנים של הלקוחות, והאתגרים בשוק ההייטק בשנה החולפת. בנוסף, היא מדברת על הצעדים שיינקטו בשנה הקרובה כדי להמשיך ולהציע ערך מוסף לחברי המועדון
ענת סימן טוב | 
ספי פלס משנה למכל הייטקזון (צילום עומר הכהן)
​בראיון עם ספי פלס, משנה למנכ"ל מועדון הייטקזון, היא מדברת על השפעת המלחמה על פעילות המועדון, ההתאמות שנעשו לצרכים המשתנים של חברי המועדון, והצעדים שננקטים כדי להציע ערך מוסף ללקוחות. היא מתארת את הרחבת ההטבות בתחומים כמו מזון, ביגוד ותיירות, את התמיכה בסטארטאפים קטנים, ואת היתרונות של כרטיס האשראי של הייטקזון. בנוסף, היא מסבירה על המגמות בשוק ההייטק, ההתמודדות עם עליית המע"מ, והתכניות לשנת 2025. הייטקזון עובדים עם כ-ל-1800 ארגונים בתחום ההייטק 370,000 לקוחות, עם כ-97% מההייטק שנוכח במועדון.
איך השפיעה המלחמה על הפעילות העסקית שלכם?
"כמו כל המשק, גם אנו נדרשנו להסתגל למציאות החדשה. רבים מעובדי ההייטק גויסו למילואים, דבר שפגע בתפוקות ויצר תחושת אי ודאות. הלקוחות שלנו, הן הארגונים והן העובדים, שיקפו את הקשיים הללו. בעקבות סקרים שערכנו, גילינו כי מעל 70% מחברי המועדון מעדיפים הנחות על הוצאות יומיומיות. לכן, הרחבנו את ההטבות שלנו למגוון תחומים, כולל מזון, ביגוד ורשתות שיווק. המלחמה גם חידדה את הצורך שלנו להיות גמישים ולהגיב במהירות לשינויים בשוק, וזה בדיוק מה שעשינו."
הרחבתם את ההטבות בעקבות המלחמה?
"הביקוש להנחות על הוצאות יומיומיות, כמו קניות בסופר, עלה בצורה משמעותית. לדוגמה, אנו מציעים שוברים לרשתות כמו קרפור ב-11% הנחה, מה שמאפשר למשפחות לחסוך מאות שקלים בחודש. בנוסף, ראינו עלייה בשימוש בשוברים להופעות, מסעדות ואטרקציות, שמספקים ערך מידי ללקוחות. נקטנו גישה פרואקטיבית, וזיהינו את התחומים הללו דרך ניתוח נתונים וסקרים, כדי להבטיח שאנחנו מספקים בדיוק את מה שהלקוחות צריכים בתקופה המאתגרת הזו."
כיצד אתם תורמים לסטארטאפים קטנים בתקופה הזו?
"סטארטאפים קטנים, במיוחד בשלבים הראשוניים, מתקשים להתמודד עם עלויות תפעול גבוהות. לכן יזמנו תוכנית ייחודית המאפשרת לסטארטאפים של עד 15 עובדים להצטרף למועדון לשנה חינם. מעבר לכך, אנו מספקים להם הטבות ייעודיות, כמו חיבור לסוכנויות ביטוח עם תנאים מותאמים, סיוע ברכש ציוד משרדי, והטבות פיננסיות שיכולות להקל עליהם בשנים הראשונות. המטרה שלנו היא לעזור להם לשרוד ולצמוח, כי בסופו של דבר, הם חלק בלתי נפרד מהאקוסיסטם של ההייטק בישראל."
מה גובה החיסכון שיכולה משפחה ממוצעת להפיק מההטבות שמציע הייטקזון?
"בחודש בהוצאות הבית השוטפות. מאז השקת קטגוריית השוברים בהנחה ללקוחות הייטקזון ביולי אשתקד, נרשמה צמיחה של 30% בכל חודש בקטגוריה זו. הגידול בהיקפים ובמספרים הוא יוצא דופן, ואנו ממשיכים לפתח את ההטבות במטרה להילחם ביוקר המחיה ולהעניק ערך אמיתי ללקוחותינו."
מה מייחד את כרטיס האשראי של הייטקזון לעומת כרטיסי אשראי אחרים בשוק?
"כרטיס האשראי של הייטקזון מציע יתרונות בולטים, ובראשם עמלת המרה נמוכה במיוחד. בעוד שבשוק כרטיסי האשראי העמלה הממוצעת עומדת על כ-3% עבור עסקאות בחו"ל, אצלנו העמלה קבועה על 1% בלבד. זהו יתרון משמעותי עבור לקוחות שמבצעים רכישות בינלאומיות או טסים לעיתים קרובות. בנוסף, הכרטיס מציע הטבות ייחודיות שאין במועדונים אחרים, בזכות שיתופי פעולה עם למעלה מ-600 בתי עסק. שיתופי פעולה אלו מאפשרים לחברי המועדון ליהנות מהנחות משמעותיות ומותאמות לצרכים שלהם. למעשה, העוגן הגדול שלנו הוא כרטיס האשראי, שמאפשר ללקוחות לחסוך יותר ולמקסם את יתרונות המועדון. הצענו הטבות משמעותיות בשיאי ההוצאות, כמו בקיץ ובחגי האונליין בנובמבר, עם 0% עמלת המרה. כל המהלכים הללו מעצימים את היכולת שלנו להציע ערך אמיתי ללקוחות."
הוספתם תחום חדש?
"כן, תיירות. התחום התיירותי תמיד היה חלק ממערך ההטבות שלנו, אך לפני כן היה מוגבל להיקף מצומצם של שיתופי פעולה. לאחרונה החלטנו לשדרג את התחום והשקנו אתר תיירות חדשני, המבוסס על טכנולוגיה מתקדמת של סטארטאפ ישראלי. האתר מאפשר לחברי המועדון להזמין חופשות בארץ ובחו"ל במחירים אטרקטיביים במיוחד, עם הנחות של עד 20% לעומת מחירים במערכות ברוקרים אחרות. האתר מציע חוויית משתמש מתקדמת וגישה למגוון רחב של אפשרויות לינה, תוך שמירה על שקיפות ומחירים תחרותיים."
איך היית מתארת את המצב בשוק במהלך חנוכה השנה, במיוחד לאחר הפסקת האש?
"שוק המכירות למופעי חנוכה היה לא יציב, במיוחד עד הפסקת האש. האי-ודאות הכללית והמצב הביטחוני השפיעו מאוד על הזמנת הכרטיסים . לאחר הפסקת האש, שוק הכרטיסים וההזמנות חזר לשגשג, עם צמיחה משמעותית במכירות, אם כי לא ברמות של שנים רגילות.  למרות הכל חנוכה השנה יהיה עם אולמות מלאים, כך שגם השנה ניתנת לילדים הזדמנות לשמוח ולשחרר קצת מתח, במיוחד לאחר שנה כל כך מורכבת
 
איך אתם ראיתם את המצב מבחינת השקעות ומכירות?
"השקענו המון כסף בתקופה הזו כדי להעניק ללקוחות שלנו רגע של נחת במהלך תקופה לא פשוטה. חשבנו על כל פרט כדי לאפשר למשפחות להרגיש חוויות חמות ומפנקות. יומיום הישראלים עדיין לא חזרו לשגרה, ורבים עדיין במילואים, מה שמשפיע על האווירה הכללית. זה לא היה חנוכה רגיל, אך עדיין היה ביקוש, מכירות לא היו בקצב הרגיל."
היה ביקוש השנה לכרטיסים ופעילויות במהלך חנוכה?
"היה ביקוש, אך לא כמו בשנים קודמות. השנה, הצריכה הייתה יותר זהירה ומדודה, גם בשל המצב הביטחוני וגם בשל השפעתו על מצב הרוח הכללי של הצרכנים. לא היה אפשר להתמקד רק בכמויות מכירה, והאווירה הכללית הייתה שונה מאוד. עם זאת, מכירות היו טובות בזכות הגידול במועדון וההגעה למספרים דומים לשנים קודמות."
מהם המוצרים והקטגוריות הפופולריות ביותר בשנה האחרונה?
"השוברים הכספיים היו בין המוצרים הפופולריים ביותר, והמותגים הגדולים כמו וולט, רמי לוי, מקדונלד'ס ורולדין היו בראש. הצרכנים חיפשו יותר הזדמנויות לחסוך, והתחום של אטרקציות כמו הפלנטון, האקווריום בירושלים, ספארי ולונה פארק היו פופולריים מאוד. אנשים חיפשו אסקפיזם ודרכים להימלט מהמציאות הקשה."
איך הייתה ההתנהלות באיקומרס השנה?
"נרשמה עלייה במכירות של טלוויזיות, סמארטפונים ובמיוחד שואבים. אחת המגמות המרשימות הייתה עלייה של 91% במכירות של שואבים שוטפים. לקוחות העדיפו את הפתרונות החכמים והיעילים יותר."
אילו מוצרים נוספים היו מבוקשים השנה?
"היו הרבה ביקושים למוצרים כמו אוזניות, גאדג'טים לבית חכם, ושולחנות עבודה בעמידה. לקוחות חיפשו פתרונות חכמים יותר למשרד הביתי ולחיים היומיומיים. גם רכישות של מארזים במכירה ישירה, במיוחד טבליות למדיח ולכביסה, היו פופולריות מאוד"
איך תתמודדו עם עליית המע"מ?
"עליית המע"מ היא אתגר נוסף, אך אנחנו מתמקדים ב-2025 ומחזיקים כוח קנייה ויצירתיות. אנו ממשיכים להילחם כדי להביא ערך ללקוחות, גם עם עלויות גבוהות יותר מצד הספקים. כל עוד נשמור על אחוזי הנחה טובים, הלקוח יפגע פחות."
מה אתם מתכננים לשנת 2025?
"בשנת 2025, אנו מתכננים להרחיב את מגוון ההטבות ולהתמקד בהעמקת הערך ללקוחות נאמנים. נמשיך לשפר את חוויית המשתמש, להכניס חדשנות בתחום התשלום, ולמצוא דרכים חדשות לשפר את השירותים שלנו ולהביא ערך נוסף ללקוחות."

ספי פלס, משנה למנכ"ל מועדון הייטקזון, מדגישה את ההתמודדות עם האתגרים שהציבה המלחמה, את ההתאמות שנעשו לצרכים המשתנים של חברי המועדון, ואת הצעדים העתידיים להמשך צמיחה והתרחבות בשוק. המועדון מתכנן להמשיך להציע ערך מוסף לחבריו, עם דגש על פתרונות חכמים ומותאמים אישית, תוך שמירה על יציבות כלכלית ומענה לצרכים של קהילת ההייטק בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה