כסף וצרכנות

רמי לוי או שופרסל: מי רשת המזון הזולה בישראל?

גם שכולם מעלים מחירים, ועוד בזמן מלחמה, מתברר שישנן רשתות מזון שמעלות יותר וכאלה שמסתפקות בפחות - ולא, האשמה איננה רק על הספקים המקומיים. בדיקת "הצינור" ולובי 99 גילתה מי שיאנית העלות המחירים ב-2024 ומי הרשתות "הצדיקות" שהסתפקו בעליות צנועות

מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום shutterstock)
בדיקה ראשונה מסוגה בישראל בחנה עד כמה כל סל המוצרים בכל בסופר התייקר במהלך השנה האחרונה.
הבדיקה, שנעשתה על ידי "הצינור" ברשת 13 בשיתוף לובי 99, הורכבה מנתוני אמת נרחבים - כלומר, לא עוד סל מוצרים בסיסי אלא כל המוצרים שנמצאים על המדף של רשתות המזון.  
תוצאות האמת:
הרשתות שהעלו מחירים בצורה החדה ביותר ב-2024
  1. קרפור - עלייה של 6.3%
  2. יינות ביתן – עלייה של 4.5% (רשת המזון שייכת לקבוצת אלקטרה  צריכה, שמחזיקה גם בקרפור).
  3. ויקטורי – עלייה של 4.1%
ניתוח הנתונים: רשת המזון הבינלאומית קרפור, שנכנסה לישראל רק במאי 2023 ונולדה כבשורה צרכנית, נקלעה לחובות כבדים והחליטה להעלות מחירים – מה שגרם לרווחים לקפוץ. גם מותגי הבית של הרשת פחות משתלמים לצרכנים לאחר עלייה של 14.2% בשנה האחרונה - מה שמוכיח שלא מדובר רק באילוץ שמגיע מהמונופולים המקומיים. יש לציין כי ברשת נבדקו רק המוצרים שנמצאים בלמעלה מ-20 סניפים.
הרשתות שהעלו מחירים בשיעור הנמוך ביותר ב-2024
הרשתות שזכו בבדיקת "הצינור" לתור "המצטיינות", והסתפקו בעליות מחירים צנועות באופן יחסי הן:
  1. רמי לוי – עלייה של 2.5%
  2. שופרסל – עלייה של 2.6%

תגובת רשת קרפור, כפי שנמסרה לתוכנית "הצינור": "המחירים המוצגים בכתבה אינם תואמים את מחירי הסל ברשת. הרשת תמשיך להציע אלפי מבצעים לאלפי פריטים מדי יום המטיבים עם הצרכן, ומאות מוצרי קרפור במחירים אטרקטיביים ובאיכות מעולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה