כסף וצרכנות
הטיפ המרגיז שאתם לא חייבים לשלם: השיטה בבתי הקפה נחשפת
לקוחות מוצאים את עצמם מתבקשים להוסיף טיפ בסיום ההזמנה דרך מסופי שירות עצמי, התופעה שזכתה לפופולריות בארה"ב בשנים האחרונות, מעוררת התנגדות בישראל: "תרבות הטיפים בארץ היא חירפון מוחלט"
בשנים האחרונות, התפשטה בישראל טרנד חדש שמערער את המושג "שירות עצמי" בבתי קפה. במקום להתמקד בהנאה שבבחירה אישית ובחיסכון כספי, הלקוחות מוצאים את עצמם מתבקשים להוסיף טיפ בסיום ההזמנה דרך מסופי שירות עצמי. המערכת שואלת את הלקוח אם ברצונו להוסיף טיפ, ולעיתים אף מספקת את הסכום הספציפי להוסיף, הנע בין שקל לארבעה שקלים.
לא מעט אנשים, כמו לקוחה שהתראיינה למאקו בנושא, שמיהרו לשתף את תחושותיהם, טוענים כי מדובר בשיטה מניפולטיבית שגורמת ללקוחות לעבוד במקום העובדים ולהוסיף על כך תשלום. התגובות ברשת מגוונות, כשהרבה גולשים מצביעים על כך שזו תופעה שזכתה לפופולריות בארה"ב בשנים האחרונות, אך מעוררת התנגדות בישראל.
אחת הגולשות כתבה כי "תרבות הטיפים בארץ היא חירפון מוחלט", בעוד אחרת ציינה כי מדובר בפעולה פשוטה, שאין לה מקום לעוד טיפ – כאשר מדובר בפעולה כמו הנחת עוגיה על מפית והגשת קפה. חוסר ההבנה כלפי התוספת החדשה ממחיש את ההתנגדות הגדולה כלפי תוספות כאלה, שמחייבות את הלקוח לעבוד במקום המלצרים ובמקביל לשלם על כך.
עוד ב-
הדיונים שהחלו ברשת הרחיבו את השיח כלפי סוגיית שכר העובדים בתעשיית הקפה בכלל ובמוסדות שירות עצמי בפרט. חלק מהגולשים טוענים כי כל המהלך נועד לסייע להעסקת עובדים בצורה שתעביר את עלות השכר לצרכנים, בצורה של "תשלום סמוי" דרך הטיפ. "זה אבסורד לבקש טיפ על שירות עצמי," כתב גולש, תוך שהוא מציין את ההשפעה השלילית שיש לשיטה על הדימוי של שירות לקוחות, שבו בעצם לא התקיים שום שירות אישי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה