כסף וצרכנות

מהפכה בחשמל בישראל: חצי מיליון ישראלים חוסכים 1,000 שקל

חצי מיליון ישראלים כבר נהנים מהנחה בחשמל בזכות רפורמת החשמל של משרד האנרגיה, חברת נגה וחברת החשמל. 23,173 לקוחות חדשים הגישו במהלך חודש אוקטובר בקשת ניוד מחברת החשמל למספק פרטי, והצטרפו לרפורמה. החיסכון: עד 1,000 שקל לשנה

מערכת ice | 
חשבון חשמל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לפני כארבעה חודשים, יצאה לדרך רפורמת החשמל, הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. על פי הרפורמה, כל צרכן בישראל יכול לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל.
המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. חברת נגה, שהובילה את הרפורמה יחד עם משרד האנרגיה וחברת החשמל ואחראית על ניהול משק החשמל בישראל, חושפת היום את נתוני המעברים בין החברות בחודש הרביעי לרפורמה.

על פי הנתונים, החודש הגישו בקשות ניוד 23,173 בתי אב ועסקים, שהצטרפו לכ-120,000 הלקוחות שעברו בשלושת החודשים הראשונים. מתוך המצטרפים החדשים 14,576 הינם בעלי מונה ביתי בסיסי, 7,118 בעלי מונה ביתי חכם, ו-1,479 בעלי מונה עסקי חכם. זוהי עלייה של כ-300% במספר הלקוחות שעברו למספק פרטי ביחס למספר הלקוחות שעברו במהלך 3 השנים האחרונות (מספטמבר 21 עד סוף יוני 24) שעמד על כ-50,000 בעלי מונה חכם.
באמצע חודש נובמבר יעלה קמפיין שיווקי של חברת נגה ומשרד האנרגיה והתשתיות, שמטרתו להעלות את המודעות לרפורמה בקרב הציבור, ולכן ההערכה היא שבחודשים הבאים המספרים יהיו גבוהים אף יותר.
משרד האנרגיה וחברת נגה מציינים, שהחודש נרשם גם ניוד משמעותי של לקוחות בין מספקים פרטיים, מה שמוכיח שהרפורמה מייצרת תחרות אמיתית בתחום החשמל. לקוחות הרשומים אצל מספק מסוים, יכולים לעבור בקלות למספק אחר שיעניק להם הנחה משתלמת יותר. על פי הנתונים, 24,149 לקוחות ביתיים ועסקיים נמצאים בהליכים למעבר בין מספקים פרטיים.
רף ה-100,000 נחצה מוקדם משמעותית מהציפיות של משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה, שכן היעד שהציבו היה להגיע למספר זה עד סוף השנה, בעוד כחודשיים. היעד עודכן כך שיעמוד על 200,000 לקוחות שיעברו עד סוף השנה.
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר, שתחסוך מאות ואלפי שקלים בחודש לכל משפחה, אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד ש״ח. אני מברך את מעל 150,000 הלקוחות שעשו את הצעד הנכון, הצטרפו לרפורמת החשמל והחליטו לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. גם אני עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו.
שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה: "אני שמח לראות  שרפורמת החשמל של השר אלי כהן תופסת תאוצה והציבור מבין שיש כסף על הרצפה שבשיחת טלפון אחת פשוטה אפשר לחסוך עד 1,000 שקל בשנה. נתון נוסף שאנו רואים החודש היא ההבנה של הציבור לפתיחת תחרות אמיתית בין המספקים וצריכה. מספק שייתן את השירות וההנחה הגדולה ביותר יקבל את אמון הצרכנים.  סימן מעודד נוסף הוא שעוד ועוד צרכנים לומדים לצרוך בצורה נכונה להם ונכונה למשק, מה שיגרום להגדלת היעילות במשק החשמל לצד החסכון המשפחתי"
מאיר שפיגלר מנכ״ל חברת החשמל: "התגייסות עובדי חברת החשמל למימוש התחרות בשוק החשמל קיבלה ביטוי מעשי מהרגע הראשון. מעבר לפעילות הלוגיסטית הענפה שכרוכה ביישום הרפורמה שבוצעה על ידי חברת החשמל, האחרונה שיתפה פעולה עם חברת נוגה בריכוז נתוני הלקוחות, טיובם, עיבודם והעברתם לרשות חברת נוגה. חברת החשמל , תמשיך לפעול לקידום התחרות לטובת הציבור הרחב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה