כסף וצרכנות

סופר פארם בטעות גורלית: כך גרמה ללקוחות לקנות מוצרים מהמתחרים

מתכנת בשם יוסי רובינשטיין, פיתח תוסף לכרום, בו ניתן למצוא את אותם מוצרים שמוכרת סופר פארם במחירים זולים יותר. אלא שרשת הפארם לא אהבה זאת ויצאה למלחמה בתוסף, שתחילה לא עבד כמתוכנן, אך בעקבות החשיפה שיצרה לו סופר פארם הוא הגדיל את החשיפה פי 10
מערכת ice | 
סופר פארם (צילום חן גלילי)
התוכנית "הצינור" ברשת 13 בהגשתו של גיא לרר, העלתה היום (שני) פוסט לחשבון הפייסבוק שלה מפיו של מתכנת בשם יוסי רובינשטיין, שטען כי סופר פארם גרמה ללקוחות שלה לקנות מוצרים ישירות מהמתחרה הישירה שלה.
בפוסט שעלה בחשבון הפייסבוק של הצינור נכתב: "איך סופר פארם בטעות דחפה עשרות אלפי משתמשים ישר למתחרים הזולים שלה: אפקט סטרייסנד הוא תאור של מצב בו ניסיון להתכחש או להעלים אירוע לא נעים - גורם דווקא לפרסומו. מקור השם - בלוגר אמריקאי שפרסם צילומי אוויר של בתי סלבס, וברברה סטרייסנד יצאה למלחמה משפטית להסרת תמונת הבית שלה, מה שהפך את התמונה למפורסמת ביותר".
"עוד לא הגענו לעובדה הלא חשובה - איך סופר פארם פרסמה מוצר שלוקח לה לקוחות ונפלה לאפקט סטרייסנד: באוגוסט 2023 מתכנת חובב פיתח תוסף לכרום בשם הלא קליט ׳שם זה זול יותר׳ שמזהה על איזה מוצר המשתמש מסתכל באתר סופר פארם, מחפש את המוצר באתרים אחרים והציג את התוצאות על הדף של סופר פארם".
"התוסף לא מאוד הצליח, והגיע לסביבות 2000 משתמשים. סופר פארם גילתה על התוסף וחסמה אותו, והמתכנת ניסה לפתור את החסימה כמה פעמים. בסופו של דבר המתכנת ביקש עזרה בקבוצות מתכנתים שנלהבו לעזור, ולאחר מספר ימים התוסף חזר לפעילות מלאה".
"הסיפור התפרסם והגיע לצינור, וסופר פארם הוציאו תגובה שהתוסף לא אמין ומרוויח מההפניות. זה גרם לשיח באולפן ולכתבת פולו אפ נוספת לאחר מספר שבועות. התוצאה של חסימת התוסף: מ-1000 משתמשים ללמעלה מ-10,000 בתוך חודשיים. היום הוא התוסף הכי פופולרי בישראל להשוואת מחירים".
מסופר פארם נמסר בתגובה ל"צינור": "אנו מציעים לבדוק לעומק את המניעים והשיקולים העומדים מאחורי פיתוח התוסף שבאופן תמוה משתמש בקישור מקודד המקדם קשת קמעונאית ספציפית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה