כסף וצרכנות

ניסה לייבא מטורקיה לישראל את המוצר שכולם אוהבים: כך זה נגמר

בשל החרם אותו הטיל הנשיא הטורקי העוין לישראל ארדואן, נוצר משבר חמור בשוק העגבניות בישראל, אשר נתמך לפני כן במידה רבה על הטורקים. יש מי שניסה לנצל את המשבר ולייבא עגבניות מטורקיה בכל זאת, איך זה נגמר?
מערכת ice | 
ישראל, טורקיה (צילום freepik, shutterstock)
רק לפני מספר ימים פרסמנו על המשבר העצום אשר פוקד את שוק העגבניות בישראל, ובכלל שווקים שנתמכו בעיקר על ייבוא מטורקיה. זאת כאשר 362.5 טון של עגבניות, בשווי של כמיליון וחצי שקלים, מעוכבים בנמל אשדוד זה למעלה מחודש.
כזכור, הכל החל כאשר נשיא טורקיה העוין לישראל הטיל נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, חרם צרכני על יצוא סחורות לישראל באפריל האחרון. כידוע, החרם פגע באופן משמעותי בייבוא העגבניות הטורקיות, הנחשבות לאיכותיות ובמחיר תחרותי. השלכות החרם הובילו לעליית מחירים ולמחסור בשוק המקומי.
על פי פרסום של כאן 11, חברה מישראל ניסתה לאחרונה לייבא עגבניות מטורקיה על אף החרם, כאשר היא מנסה לנצל את הפירצה המאשרת ייבוא דרך מדינה שלישית. על פי הפרסום, בחברת "אבו סיביה לחקלאות ושיווק", ניסו להזמין את העגבניות מטורקיה אך לירדן במקום לישראל, ומשם להביא אותן ארצה.
המדינה טענה נגד החברה כי אין בידיה את האישורים הנדרשים כדי לייבא את העגבניות מטורקיה, טענה שזכתה לתמיכה בהחלטת שופטי בית המשפט המחוזי אשר קבעו כי דרישות המדינה סבירות. היום (שישי) דווח כי בית המשפט העליון קבע, לאחר ערעור, כי החלטת המחוזי מוצדקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה