כסף וצרכנות

החלב שנעלם חוזר למדפים: הפתעה גדולה ללקוחות בסופרמרקטים

טרה חוזרת לשווק את החלב המפוקח באריזות 1 ליטר, לאחר הפסקה של כשנתיים. המהלך מגיע על רקע משבר מתמשך בשוק החלב המפוקח בישראל. לפני כשנתיים, טרה הובילה מגמה של צמצום מכירת מוצרי חלב מפוקחים, כשעברה לשיווק אריזות 2 ליטר בלבד, במחיר של 10-14.5 שקלים
מערכת ice | 
חלב טרה (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
קאמבק מפתיע בשוק החלב: מחלבת טרה חוזרת לשווק את החלב המפוקח באריזות 1 ליטר, לאחר הפסקה של כשנתיים. החלב, שמחירו המקסימלי נקבע על ידי המדינה ל-7.11 שקלים לליטר (3% שומן), נצפה לאחרונה במספר רשתות קמעונאיות ובמכולות במגזר החרדי, אם כי בכמויות מוגבלות.
המהלך מגיע על רקע משבר מתמשך בשוק החלב המפוקח בישראל. לפני כשנתיים, טרה הובילה מגמה של צמצום מכירת מוצרי חלב מפוקחים, כשעברה לשיווק אריזות 2 ליטר בלבד, במחיר של 10-14.5 שקלים. במקביל, החברה הפסיקה לחלוטין את שיווק החלב 1% שומן המפוקח, שמחירו עמד על 6.70 שקלים לליטר, וכן צמצמה משמעותית את ייצור החלב בשקיות - המוצר הזול ביותר בקטגוריה.

החזרה החלקית של אריזות הליטר מתמקדת בעיקר במגזר החרדי, שם המחסור בחלב מפוקח חריף במיוחד. זאת על רקע צמצום הייצור של שקיות החלב בתנובה והתקלות במכונות מילוי החלב באריזות ליטר וחצי. טרה, שכל מוצריה בהכשר בד"ץ, מנצלת את המצב כדי לספק מענה לצורך הגובר במגזר זה.
מעניין לציין כי המהלך מתרחש בתקופה בה ייצור החלב המפוקח דווקא רווחי יותר מהרגיל, בשל ירידה במחיר החלב הגולמי, בעוד מחירי המוצרים הסופיים נותרו ללא שינוי. למרות זאת, מועצת החלב אינה מפעילה את סמכותה לדרוש מהמחלבות להגדיל את ייצור החלב המוזל, אפילו בתקופת המלחמה הנוכחית.
המצב הנוכחי משקף את המורכבות בשוק החלב הישראלי: מצד אחד, היצרנים מנסים למקסם רווחים על ידי צמצום מוצרים מפוקחים לטובת מוצרים יקרים יותר כמו חלב מועשר, ומצד שני, הביקוש למוצרי חלב בסיסיים במחיר מפוקח נותר גבוה, במיוחד במגזרים מסוימים באוכלוסייה. בינתיים, הרגולטור נמנע מלהתערב באופן משמעותי במצב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה