כסף וצרכנות

מרגישים את המחסור החלב במחיר מפוקח? זאת אחת הסיבות

חלב טרה 3% שומן באריזת ליטר שב למכירה בכמויות מוגבלות, אך חלב ה-1% שומן הוסר מקטלוג המוצרים של החברה. יש מחסור גדול בחלק במחיר מפוקח בשוק החלב והמחירים לא ירדו בהתאם לירידת המחיר הגולמי
מערכת ice | 
חלב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לפי שפורסם ב- Ynet, מוצר החלב טרה 3% שומן באריזת ליטר חזר לאחרונה למדפים בכמויות מוגבלות. מדובר במוצר שהמחיר שלו מפוקח על ידי המדינה, כלומר יש לו מחיר נקוב שאין אפשרות לעבור עליו. לפני כשנתיים, מחלבת טרה החליטה להפסיק למכור את החלב באריזות של ליטר, ועברה למכור אך ורק באריזות של 2 ליטר, דבר שהוביל לייקור המוצר עבור הצרכנים, שהיו צריכים לקנות כמות גדולה יותר.
החלב ה-3% שומן נמכר כעת במחיר מקסימלי של 7.11 שקלים לליטר, בעוד שחלב ה-1% שומן הוסר לחלוטין מהקטלוג של טרה. על פי בדיקות באתרי השוואת מחירים, ניתן למצוא את חלב ה-3% שומן באריזות ליטר במספר רשתות, אך הוא עדיין אינו זמין במקומות רבים.
לפי הפרסום, המהלך של טרה להפסיק למכור מוצרים זולים בפיקוח לא נעלם מעיני הציבור, ובעקבות כך הפך חלב במחיר מפוקח למוצר קשה להשגה. המחסור בחלב מפוקח הפך למצב תמידי בשוק. והדבר רק מחמיר את המצב עבור צרכנים רבים.
כמו כן, במהלך התקופה האחרונה, מחירי החלב הגולמי ירדו, אך המחירים של מוצרי החלב המפוקחים לא ירדו בהתאם, גבר המעיד על בעיות בשוק החלב. מועצת החלב אינה עושה די בכדי לווסת את הייצור ולדרוש מהמחלבות לייצר יותר חלב במחיר מוזל, מה שממשיך את המחסור בשוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה