כסף וצרכנות

חברות תעופה בקריסה: טיסות מבוטלות והעובדים מפוטרים

?Spirit Airlines הודיעה על הפסדים של 159 מיליון דולר ברבעון השני של השנה ובוחנת אפשרות להגיש בקשה לפשיטת רגל, בעוד Southwest, חברת התעופה הרביעית בגודלה בעולם, דיווחה על ירידה של 46% ברווחיה ברבעון השני ובכלל, חברות התעופה הזולות בארצות הברית נמצאות במשבר עמוק
מערכת ice | 
ביטולי טיסות-אילוסטרציה AI
חברות התעופה הזולות בארצות הברית נמצאות במשבר עמוק, כשהן מתמודדות עם רווחים נמוכים ועלויות גוברות המשפיעות על הנוסעים. לאחר מגפת הקורונה, שהשביתה את רוב הטיסות הפנים-ארציות והבינלאומיות, חברות אלו מתקשות להתאושש.
Spirit Airlines הודיעה על הפסדים של 159 מיליון דולר ברבעון השני של השנה ובוחנת אפשרות להגיש בקשה לפשיטת רגל, בעוד Southwest, חברת התעופה הרביעית בגודלה בעולם, דיווחה על ירידה של 46% ברווחיה ברבעון השני.

למרות מספר שיא של נוסעים השנה, חברות התעופה מתקשות להתמודד עם עלויות גבוהות יותר, כגון דלק, שכר וריביות. הוצאות הדלק בתעשיית התעופה העולמית צפויות להגיע ל-291 מיליארד דולר ב-2024, עלייה של 100 מיליארד דולר מ-2019. המלחמה באוקראינה והמתיחות במזרח התיכון מרמזות כי המחירים עשויים להמשיך לעלות גם ב-2025.
כתוצאה מהמצב, חברות התעופה הכריזו על שינויים בשירותיהן, בעיקר בצורת קיצוצי מסלולים. Southwest הודיעה על עזיבת ארבעה שדות תעופה, JetBlue הפסיקה לשרת מספר יעדים בדרום אמריקה וקנזס סיטי, ו-Spirit הודיעה על קיצוץ של 32 מסלולים, בעיקר מבוסטון ודאלאס. עם זאת, למרות הבעיות המתמשכות וקיצוצי המסלולים, מומחים מעריכים כי לא סביר שאחת מחברות התעופה הזולות בארה"ב תפשוט רגל לחלוטין.
בניגוד למצב בארה"ב, חברות התעופה הזולות באירופה מציגות תמונה אופטימית יותר. Ryanair האירית דיווחה על עלייה של 34% ברווחים, ו-Wizz Air ההונגרית הציגה עלייה של 30.2% ברווחים במרץ השנה. מומחים מציעים כי חברות התעופה האמריקאיות יכולות ללמוד מהמודל העסקי של מקבילותיהן האירופאיות, הכולל יעילות תפעולית גבוהה יותר, בקרת עלויות קפדנית ומקסום הכנסות נלוות. שיטות כגון "פירוק" השירותים לתוספות בתשלום, שימוש בשדות תעופה משניים, וסטנדרטיזציה של צי המטוסים עשויות לסייע לחברות האמריקאיות להתמודד עם האתגרים הכלכליים הנוכחיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה