כסף וצרכנות

המחירים המופרכים לחופשה בישראל: איפה תשלמו 71,400 שקל?

הבדיקה במאקו מצאה דירות באילת שצוינו במחירים של 36,368 עד 41,336 שקלים, אך אחרי פנייה לבעלים, התברר שהמחירים האמיתיים היו נמוכים בהרבה, מה הסיבה לכך?
מערכת ice | 
חופשה (צילום shutterstock)
בימים שלפני ראש השנה, במאקו החליטו לבדוק חופשה משפחתית באילת. משפחת גנוסר כוללת שישה בני אדם, מה שמצריך שלושה חדרים או דירה. חיפוש מהיר ב-Booking עבור התאריכים 16-19.10 הוביל לתוצאות שגרמו להלם. אחת מהווילות הציעה מחיר מדהים של 71,400 שקלים.
על פי מאקו, המודעה נבדקה ולאחר מכן ההודעה נמחקה ובעל הבית הסביר שהמחיר המופרך הוצג כדי למנוע הזמנות, בעקבות בעיות טכניות בהסרת המודעה מהאתרים. הבדיקה במאקו מצאה דירות באילת שצוינו במחירים של 36,368 עד 41,336 שקלים, אך אחרי פנייה לבעלים, התברר שהמחירים האמיתיים היו נמוכים בהרבה.

גם צימרים בצוריאל ויחידות אירוח ביבנאל הביאו לתוצאה דומה. בכל פעם שהתקשרו לברר על המחירים, קיבלתי תשובות מפתיעות – לדוגמה, צימר במחיר של 36,680 שקלים התגלה כטעון, והמחיר האמיתי היה כ-10,122 שקלים. תופעה זו נמשכה גם באזורים נוספים, כמו בנתניה ותל אביב, שם הוצעו מחירים גבוהים בהרבה מהמציאות.
במהלך החיפושים, התברר כי לעיתים המפרסמים מנפחים מחירים כדי לסנן אורחים או למנוע הזמנות. דיאלוגים עם בעלים שונים חשפו את הפערים הגדולים בין המחיר המוצג לבין המחיר האמיתי. גם אלגוריתם החיפוש של Booking לא הצליח להציג תמיד את הנתונים המדויקים, והשירות לקוחות לא ידע להסביר את התופעה.
בסופו של דבר, לאור כל מה שנחשף, החלטנו לוותר על חופשה באילת הפעם. עם שני בנים בלבנון ומצב לא ברור בארץ, חשבנו שהעיתוי לא מתאים. התובנה שניתן להפיק מהמסע הזה היא שהמחירים לא קבועים ושהשקעה בחיפוש והשוואה יכולה להניב תוצאות טובות יותר. אם אתם מתכננים חופשה, אל תהססו לבדוק ולשוחח עם המארחים – אולי תגלו חוויות משתלמות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה