כסף וצרכנות

איקאה הורידה מחירים – וזה מה שקרה להכנסות שלה

איקאה הורידה מחירים של כאלפיים מוצרים בכל סניפיה ברחבי העולם. "יוזמת ההנחות" הוערכה בכשני מיליארד דולר; הורדת המחירים אמנם הגדילה את נפח ההזמנות והביקורים בסניפים – אבל מה קרה לשורה התחתונה של ענקית הרהיטים?
שרון בירקמן | 
איקאה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
גם אם בישראל תשומת ליבנו הופנתה לנושאים אחרים, בשנה שעברה איקאה, קמעונאית הרהיטים הגדולה בעולם, הורידה מחירים של כאלפיים מוצרים בכל חנויותיה ברחבי העולם. זאת, כדי להקל על לקוחותיה להתמודד עם יוקר המחיה. השווי המוערך של ההנחות שהרשת הודיעה עליהן עומד על כשני מיליארד דולר. 
"יוזמת ההנחות" הובילה לעלייה בהזמנות, אך פגעה בשורת הרווח שלה והכנסות ענקית הריהוט ירדו לראשונה מזה ארבע שנים, עם ירידה של כ-4% במכירות לשנת הכספים 2024, שהחלה ב-1 בספטמבר 2023 והסתיימה ב-31 באוגוסט 2024, כך הודיעה החברה השוודית אתמול. 
המחירים הנמוכים הובילו לזינוק של 21% בביקורים בחנויות ובאתרי האינטרנט של החברה וזכייניה. איקאה מכרה 1.2 מיליארד כדורי בשר במהלך השנה במסעדות שלה ברחבי העולם. דובר החברה אמר ל-CNN כי נמכרו גם יותר ארוחות בבתי הקפה שלה.

מאיקאה נמסר כי החברה ממשיכה לעמוד מאחורי ההחלטה להוריד מחירים. מנכ"ל קבוצת אינגקה, הזכיינית הגדולה ביותר של איקאה, אמר בהודעה לעיתונות כי "האינפלציה ושיעורי הריבית השפיעו על הארנק של אנשים, וכאשר לאנשים יש תקופות קשות, אנחנו רוצים לתמוך בהם בדרך הטובה ביותר...ההשקעה בהורדת מחירים היא השקעה לטווח ארוך".
איקאה העלתה בהדרגה מחירים מאז שיא הקורונה ב-2020, בשל זינוק בעלויות החומרים והתחבורה עלו. תוכנית ההנחות הגדולה של החברה בשנה שעברה הורידה מחירים על כמה מהמוצרים הפופולריים ביותר שלה, כמו ארון הספרים בילי. איקאה מתכננת סבב הנחות נוסף השנה, קטן יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה