כסף וצרכנות

"הבנק" שלא הכרתם במהלך חירום: מי יקבלו סיוע בחינם?

הבנק החברתי למזון תינוקות בקמפיין חירום לסיוע לתושבי הצפון. במסגרת הקמפיין תחלק העמותה ערכה עם מזון וציוד לתינוקות וסלי מזון למשפחות הכוללים מצרכי יסוד חיוניים
מערכת ice | 
מסתערים על החנויות (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
בעקבות המצב הביטחוני המתוח בצפון הארץ, הבנק החברתי למזון תינוקות, שמסייע באופן שוטף לאלפי משפחות ברחבי הארץ, מרחיב את פעילותו ומשיק קמפיין חירום למען תושבי האזור. היוזמה נועדה לספק סיוע מיידי למשפחות המתמודדות עם אתגרים כלכליים חסרי תקדים.
במסגרת הקמפיין, תספק העמותה סלי מזון וציוד חיוני למאות תינוקות בצפון למשך כל תקופת המלחמה וככל שיידרש. כל סל יכלול תמ"ל, חיתולים, מגבונים וציוד נוסף החיוני להתפתחות בריאה של התינוק. בנוסף, תספק העמותה סלי מזון בשווי 460 ש"ח למשפחות בצפון, הכוללים מצרכי יסוד חיוניים.

מאז אירועי ה-7 באוקטובר. מיד עם פרוץ המלחמה, הקים הבנק החברתי למזון תינוקות חמ"ל מיוחד לסיוע למשפחות מהדרום ומהצפון. במהלך החודשים הראשונים, סייעה העמותה לכ-900 משפחות מאזורי הלחימה. לאחרונה דיווח הבנק החברתי למזון תינוקות על עלייה של 40% בביקוש לחבילות מזון לתינוקות לקראת חגי תשרי, בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. כיום, העמותה מסייעת לכ-2,100 תינוקות מדי חודש ביותר מ-100 יישובים ברחבי הארץ.
מאיר שדה, מנכ"ל ומייסד עמותת "אחריות חברתית - לתת מכל הלב", אשר מפעילה את הבנק החברתי למזון תינוקות, נפגש לאחרונה עם ראשי רשויות בצפון ובניהם אביחי שטרן - ראש עיריית קריית שמונה, יוסי קקון - ראש עיריית צפת, יהודה דואה – ראש המועצה המקומית קצרין ובני בן מובחר - ראש מועצת מבואות חרמון. בעקבות פגישות אלו, הוחלט כי העמותה תחלק מדי חודש 400 סלי מזון למשפחות ו-200 סלי מזון לתינוקות כשלב ראשון בתכנית הסיוע לאזור הצפון.
"המצב בצפון יצר משבר כפול," מסביר שדה. "משפחות שכבר התמודדו עם קשיים כלכליים מצאו את עצמן במצוקה גדולה יותר, ומשפחות שבעבר הסתדרו היטב זקוקות פתאום לסיוע בשל המצב הביטחוני. אלפי תושבים פונו מבתיהם, אחרים נשארו בבתים שניזוקו, והכלכלה המקומית ספגה מכה קשה. החקלאות והתיירות, שהן עמוד התווך של הכלכלה באזור, קרסו כמעט לחלוטין. בתוך המציאות המאתגרת הזו, ישנם תינוקות רבים הזקוקים לתזונה נאותה. החשש מהתפתחות המצב ל'מלחמה כוללת' מוסיף לאי-הוודאות ולצורך בסיוע מיידי. לכן, החלטנו להרחיב את פעילותנו ולספק עזרה לא רק לתינוקות, אלא גם למשפחות שלמות הזקוקות לתמיכה דחופה".
עוד הוסיף שדה כי "בעוד שבתחילת המלחמה הייתה התגייסות המונית לסיוע, כעת, כשהמצב מתמשך, אנו עדים לירידה בתרומות ובתשומת הלב הציבורית. דווקא עכשיו, כשהמשפחות בצפון נותרות להתמודד לבדן עם השלכות המצב הביטחוני המתמשך, אנו מבינים את עומק הקושי ואת חשיבותה הקריטית של תמיכה מתמשכת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה