כסף וצרכנות

סמנכ"ל מכירות וילי פוד: "טונה הוא המוצר הכי נמכר למזווה בממ"ד" I ריאיון

חברת המזון וילי פוד מייבאת מוצרים מחו"ל בקטגוריות רבות. השנה הצריכה הישראלית גדלה בעיקר במוצרי מזווה כמו שימורים, שמן ואורז כך אומר בריאיון, רן אסולין, סמנכ״ל סחר ומכירות בויליפוד 
ענת סימן טוב |  6
אסולין רן ויליפוד (צילום יחצ)

ויליפוד היא חברת יבוא מזון בין הגדולות בישראל. ויליפוד מייבאת מוצרים בהרבה קטגוריות מזון החל ממוצרי מזון למזווה, דרך מבחר רחב של גבינות ועד למאפים ומוצרים קפואים. מכירות החברה גדלו מאז המלחמה, בשל הביקוש העולה מצד אזרחים מודאגים, בעיקר למוצרי מזון למזווה ומזון שניתן לאחסן ולצרוך בממ"ד במקרה והתרחיש הנורא והגדול יגיע, כך אומר רן אסולין, סמנכ״ל סחר ומכירות בויליפוד בריאיון.

איך המלחמה השפיעה עליכם?
"אנחנו מייבאים הרבה מאוד מוצרי אגירה שזה למעשה שימורים, שמנים, אורזים וכו'. ולכן, מכוח הנסיבות, המוצרים הללו נמצאים לרוב במזווה של הרבה מאוד מבתי ישראל. מרגע נפילת הטיל הראשון, הייתה התנפלות על הסופרים. ולכן, מתחילת המלחמה יש צריכה גדולה יותר באופן מתמיד של המוצרים הללו".
היו אתגרים לייבא את המוצרים?

"בגלל מגבלות כגון עצירת הסחר עם טורקיה, חסימת נתיב השייט מהמזרח על ידי הח'ותים וקשיי תפעול של הנמלים במציאות המלחמתית, אנחנו דואגים לשמור על מלאים סבירים. יחד עם זאת, אין ספק שהצריכה גדלה. אנחנו מנסים ככל הניתן לשמור את הפרופורציות האלה על אף הקשיים. המקצבים גדלו, יש לנו מכירות גדולות יותר, עם אלטרנטיבה טובה במחירים בכל הפרמטרים ולכן אנחנו גדלים. בהתחלה אין ספק שהייתה באמת הסתערות, קצת מעבר למה שרואים היום. אבל הצלחנו לייצב את המלאים ואנחנו תמיד בתהליך של למידה של ההרגלים שאת שקשה מאוד לאפיין אותם. אבל בגדול, ניתן לראות שבקצב מתמיד אנחנו עולים בגלל המצב, בגלל הבחירה בצרכנות נבונה. אנחנו מנסים להשתלט על כל החסמים, אם זה ימי ההפלגה שעלו וצריך כעת לעשות כל מיני מסלולים עוקפים למיניהם למשל. הקושי לייבא מטורקיה הולך וגואה ועוד. אבל אנחנו כן מצליחים גם לסגור את הפערים, למצוא אלטרנטיבות במידת הצורך ופשוט להביא מלאים גדולים יותר ככל הניתן, לא תמיד אפשר, אבל בגדול אנחנו יודעים לעשות זאת."

דיברת על ייבוא מטורקיה, זה נעצר, הצלחתם להמשיך לייבא מהם?
"ישנם קשיים. צמצמנו משמעותית את היבוא מטורקיה עוד קודם לכן. ישנם מוצרים שאנחנו מחפשים להם אלטרנטיבה. זה אתגר. כשאני אומר מחפשים אלטרנטיבה, אנחנו צריכים לחפש מדינות אחרות מהן ניתן לייבא מוצרים מקבילים ולא תמיד ניתן. זה עדיין בתהליך של בדיקה במחלקת היבוא שלנו"
היו חוסרים?
הייתה הסתערות מאוד מסיבית בתחילת המלחמה. אז כן, היה לנו קצת קושי בלסגור את הקצוות הללו אבל הצלחנו להתאזן בסופו של יום. הגברנו את המלאים והבנו את הצורך החדש". 
לקחים שהפקתם מהמלחמה?
יש לנו מחלקות הנהלה שעובדת לילות כימים  ולומדות ובוחנת איך להשתפר ולהתמודד ולכן החברה שלנו היא יודעת לעשות אדפטציה התאמה למצבים נוכחיים תוך כדי תנועה. למדנו את הצורך די מהר, לא נתקענו עם חוסרים משמעותיים, פשוט הסתגלנו למצב החדש. למדנו את הצורך והצלחנו להתאים את הדברים האלה  הדרישות הללו ליכולות שלנו"
איזה מוצרים הכי בלטו השנה אצלכם?
"ניתן היה לראות שהייתה השנה התנפלות על שימורי טונה, לפתני פירות ועוד. למעשה, בכל השימורים היה קיים גידול, בין אם זה שימורי ירקות, בין אם זה, כל סדרת ה-SERA שלנו. לבבות דקל, תירס גמדי וכדומה. אלו הם המוצרים שחוו גידול משמעותי. וכמובן שגם הטונה שלנו , אותם אנו מייבאים מתאילנד והם מהווים היום אלטרנטיבה מעולה מבחינת המחיר והמוצר, כמובן ללא פשרות. המוצר מגיע בשיטת ייצור ברצף ולא בשלבים, מה שאומר שהמוצר מגיע מתאילנד ובכך אנחנו מצליחים לייבא את המלאים הנכונים וניתן לראות גידול גם שם בעיקר בקרב הצרכנים. בנוסף, ניתן לראות גידול משמעותי גם בקטגוריית השמנים, שחלקם מגיעים מטורקיה והיה קושי גם לייבא אותם ולהתייצב במלאים. והאמת היא, שראינו גדילה בכל המוצרים שרלוונטיים לבישול ביתי"
מה המוצר שהכי נמכר לממ"ד?
"אם אני צריך לבחור מוצר אחד, אני יכול להגיד שהטונה היא המוצר שהכי גדל אצלנו למזווה בממ"ד. שיעורי הטונה עלה השנה. באופן כללי, ניתן לראות גם גידול במוצר שנקרא  DAAWAT. למותג יש סוגים שונים של אורז. הסדרה הזאת הולכת וצומחת, היא נמצאת כמעט בכל בית בישראל. גם בגלל טיב המוצר, שהוא ללא פשרות מחברה עולמית וגם בגלל היותו פשוט אלטרנטיבה טובה במחיר. הטונה עלתה בגידול מכירות של 15% ואילו האורז עלה בגידול של 20%".
איך מתמודדים עם יוקר המחיה?
"כחלק מהגידול בחברת ויליפוד עם מוצרי האגירה וכדומה, ויליפוד היא האלטרנטיבה הטובה. היא לא מתפשרת באיכות המוצרים עם מחירים אטרקטיביים עם מוצרים בינלאומיים למשל פרמיז'ן מאיטליה, אורז DAAWAT ועוד. אנחנו יודעים להיות האלטרנטיבה הטובה בכסף מבלי להתפשר על המוצר ברמות מחירים הכי טובות".


בכמה גדלו המכירות השנה?
"מתחילת השנה אנחנו בקצב גידול של כ-15% מהמכר לעומת שנה שעברה. השוק כן הצליח לצמוח לפי נתוני סטורנקסט"
תכנית לשנה קדימה?
"אנחנו לומדים כל יום לגופו כרגע. מדובר בתקופה מורכבת ורבת תהפוכות ולכן קשה לתכנן רחוק. יחד עם זאת אנחנו מאמינים בחוזקה של החברה הישראלית ובטוחים שנצא מחוזקים גם מהמלחמה הקשה המתחוללת בשנה האחרונה. מדינת ישראל היא משק בצמיחה, עם גידול מתמשך ויציב באוכלוסייה. ככל שיוקר המחיה יכביד, נמצא עוד ועוד צרכנים שיהיו מוכנים לזנוח את המותג המוביל והמוכר ולהתנסות במוצרי ויליפוד, כאלטרנטיבה איכותית וזולה יותר. לכך אנו נערכים, הן בהיבטי היבוא ובניית המלאים והן בהקמת מרכז לוגיסטי חדש ומשוכלל בסמוך למטה החברה ביבנה שיאפשר לנו להמשיך ולצמוח גם בשנים הבאות עלינו לטובה. מה יהיה שנה הבאה? נמשיך לעשות טוב. "
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ויליפוד
    איציק 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מצויינת מוצרים מעולים ??????
    סגור
  • 5.
    הסמנכ״ל הכי תותח בארץ
    שגיא נעמן 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רן אסולין מספר 1 בארץ עלה והצלח
    סגור
  • 4.
    וילי פוד
    ניצה 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רן אסולין דואג מקטן ועד גדול ולא מתפשר על מקסימום עבודה מנצחת
    סגור
  • 3.
    רן התותח
    חן אזולאי 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רן הסמנכ״ל מכירות התותח של ויליפוד תמיד מוביל את החברה כולה לאיכות גבוהה
    סגור
  • 2.
    רן אסולין הכריש
    אורית 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להקת ויליפוד עם המנצח התותח שמוביל את החברה לאיכות וגידול מעורר השראה
    סגור
  • 1.
    כתבת פרסום נטו
    אבי 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה שטיפה מוח .אין חוסר של אוכל בישראל. תודה לאל
    סגור