כסף וצרכנות

רשות המסים בבשורה כואבת לנהגים: השינוי במע"מ ייכנס לתוקף

רשות המסים משיקה ערוץ חדש לפרסום עמדותיה במסגרת "ניירות עמדה מקצועיים" ופרסמה היום לראשונה נייר עמדה לפיו: האמר הינו רכב "פרטי", ולא ניתן לקזז את המע"מ בגין רכישתו
מערכת ice |  1
תביעות נזקים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בשל חשיבות פרסום עמדותיה של רשות המסים באופן תדיר ומתן שקיפות לציבור האזרחים והמייצגים (רואי חשבון, עורכי דין ויועצי מס), החליטה רשות המסים לצאת בפרסומים מסוג חדש: ניירות עמדה מקצועיים. מסמך ראשון מסוג זה פורסם היום באתר רשות המסים, ונושאו הוא "ניכוי מס תשומות ברכישה או יבוא של רכב מסוג האמר". 
עמדת רשות המסים כפי שהיא מפורטת בנייר העמדה היא שרכב מסוג "האמר" עונה להגדרה "רכב פרטי" בתקנות מע"מ, בין אם סיווגו הוא 2M  (פרטי נוסעים) ובין אם סיווגו הוא 2N  (משא פתוח שמשקלו מעל 3,500 ק"ג). זאת, לאור מגוון סיבות המפורטות בנייר העמדה, ובהן מאפיינים שונים של הרכב העונים לצרכים של קהל המחפש רכב לשימוש פנאי, השיעור הנמוך יחסית של משתמשים מסחריים ועוד. 

משמעות הקביעה היא שבעלי עסקים הרוכשים רכבי "האמר" לא יוכלו לקזז את מס התשומות הכלול בחשבונית המס מחבות המע"מ הכוללת של העסק שלהם, למעט החריגים המנויים בתקנות מע"מ ובמקרים בהם מדובר ברכב המועסק דרך קבע בתנאי שדה או בחצרי העסק או המפעל, כפי שמצוין בהגדרת "רכב פרטי" בתקנות מע"מ. 
זהו, כאמור, פרסום ראשון מסוג "נייר עמדה" שמפרסמת רשות המסים ופרסומים נוספים צפויים בקרוב. עד כה, פרסמה רשות המסים את עמדתה בסוגיות שונות באמצעות חוזרים מקצועיים. 
החידוש בנייר עמדה הוא שבשונה מחוזרים מקצועיים, אשר מבקשים לכסות את כל הנושא המקצועי בו הם דנים ולתת מענה לכלל סוגיות המס העולות ממנו, מדובר בפרסום קצר ונקודתי הכולל, בדרך כלל, התייחסות לסוגיה אחת ספציפית בנושא מסוים. 
ניירות העמדה צפויים להתפרסם במגוון נושאים, בכל מערכי המס (מס הכנסה, מע"מ ומיסוי מקרקעין). כאשר טרם פרסומם הסופי באתר רשות המסים, יועברו ללשכות המקצועיות של ציבור המייצגים לקבלת התייחסותם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברור..הגיע הזמן..שיקנו טנדר (ל"ת)
    עמי 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור