כסף וצרכנות

שנה לטבח: כך ציין המשק את היום הזה

אתמול ציינה מדינת ישראל  שנה לטבח הנורא ולתחילת המלחמה. שנה בה ישנם עוד 101 חטופים בעזה. במשק מציינים את היום השחור על ידי מחוות מרגשות ומצמררות עם משפחות נופלים וחטופים, הפרחת בלונים ועוד
ענת סימן טוב | 
שנה לטבח השבעה באוקטובר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
החברות הגדולות במשק הרכינו ראש לציון ה-7 באוקטובר וקיימו אירועי זיכרון לציון שנה למלחמה. תערוכות צילומים ומיצגי זיכרון, דקת דומיה והרצאות מעוררות השראה של השורדים הם רק חלק מהמחוות המרגשות, דרכן בחרו לציין בחברות השונות את הרגע בו חיי כולנו השתנו ללא הכר. 
בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, מצדיעה לרב-סרן טל גרושקה ז"ל, חייל ומפקד שנפל בקרב סמוך לקיבוץ כפר עזה בבוקר ה- 7 באוקטובר. טל האמין בחשיבות הקשר המשפחתי והקפיד לשמור על קשר חם ואוהב במיוחד עם סבא וסבתא שלו. בכל סוף שבוע, בשיחת התדרוך לפני היציאה הביתה ביקש מחייליו להוציא את הטלפונים, להתקשר לסבא וסבתא ולאחל להם שבת שלום. בהשראת מורשתו, ובהשתתפות משפיענים, בזק השיקה מיזם דיגיטלי מיוחד בשם "נשארים מחוברים", הקורא לציבור הישראלי לחזק את הקשר עם בני משפחתם המבוגרים.
בחברת נאייקס, פלטפורמת מסחר, תשלומים ונאמנות לקוחות גלובלית, בחרו לציין את יום השנה לאסון ה-7 באוקטובר במספר אירועים בחברה. פינות הנצחה וירטואליות יוקרנו על כל מסכי החברה, במסגרתן העובדים הוזמנו לשתף בסיפוריהם של קרובי משפחה, מכרים, חברים, או סיפור מרגש על היום הנורא, אותו הם רוצים לשתף. בנוסף,  תתקיים הרצאתה מעוררת ההשראה של סגן עדן רם, שנלחמה בחמ"ל של בסיס אורים עד לכניסת המחבלים. בהרצאתה היא סיפרה את סיפור הגבורה שלה, איך הרגישה ברגע שבו היא חשבה שהכל נגמר, עד לרגע שבו הבינה שניצלה. בנוסף, חברת נאייקס רכשה עשרות מארזי חג ממטה החטופים, אשר נרכשו כתרומה וחולקו לעובדי החברה.
קבוצת דיסקונט ציינה את יום הזיכרון הלאומי לטבח ה- 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, ותארח בקמפוס שלה את תערוכת הצילומים 'שבעה באוקטובר' של הצלם זיו קורן, שהיה מראשוני הצלמים שרצו לאזורי הקרבות ותיעדו את האירועים הקשים באותה שבת שחורה. במהלך אוקטובר יתארח זיו קורן להרצאה מיוחדת לעובדי הבנק אודות התערוכה וצילומיו מן המלחמה. על המסכים בסניפי הבנק ברחבי הארץ יוקרנו תמונות ושמות הנופלים והנרצחים,  במלחמת חרבות ברזל.
ברייזאפ, סטארטאפ הפינטק הישראלי, המסייע לצרכנים לשלוט בהוצאות הפיננסיות, באמצעות בינה מלאכותית וחכמת הקהילה, התקיים ב-7 לאוקטובר טקס לעובדים במטה החברה, שבמסגרתו העובדים יספרו על הקרובים שלהם שנפלו. תמר אברמסון, מנהלת הפעילות של רייזאפ בישראל, תספר על קרובי משפחתה, יוסף מלאכי גדליה, לוחם יחידת דובדבן, אשר נפל בקרב הקשה בכפר עזה, בזמן שחילץ בגבורה תושבים ב-7 באוקטובר. ביומן שמצאה אלמנתו לאחר מותו, כתב: "יום הזיכרון - המטרה זה לא לבכות על מה שקרה ואיך שהיו אנשים גיבורים, אלא להבין שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת והכוח לעשות מה שהם עשו, והם מעוררים אותנו לראות כמה כוח יש לנו". קרוב משפחה נוסף עליו תספר אברמסון, הוא רס"ל בן זוסמן, לוחם בגדוד ההנדסה הקרבית 601 אשר נפל בקרב בצפון רצועת עזה ובצוואתו ביקש מקרוביו לא לקיים שבעה עצובה, אלא שבוע של כיף וחברים. בטקס ברייזאפ יציינו גם את סיפורם ושמותיהם של לקוחות החברה שנהרגו ב-7 באוקטובר.
בחברת אמדוקס במשרדים בשדרות, התקיים טקס מרכזי בהובלת צוות שדרות ותתקיים הרצאה של העיתונאי עמרי אסנהיים, על גיבורי המלחמה. ובאמדוקס פארק ברעננה שתי תערוכות: תערוכת Windows of Hope - גלריה לאמנות חברתית מציגה ברחבי הארץ והעולם את דיוקנאות החטופות והחטופים כפי שהם משתקפים בעיני 50 אמנים ישראלים כדי לעורר מודעות וחיבור רגשי באמצעות אמנות ולגייס את דעת הקהל לתמיכה בשחרורם הדחוף. תערוכה של אלי אלגרט ז"ל – בנו של אלי, שרון אלגרט, הוא עובד אמדוקס בקולורדו. במתקפת ה-7 באוקטובר ביתו של אלי נשרף ולבקשת בנו, אמדוקס נרתמה לאיסוף ואחסון התמונות שנותרו ומתרגשת להציגן בפארק.
בפברואר האחרון נפל סמ"ר רותם סהר הדר ז"ל מכפר אביב, בקרב בדרום עזה. כלוחם ומפקד החוליה הרפואית של כל הגדוד בסיירת צנחנים. רותם לחם באומץ מה- 7 באוקטובר. רותם היה אמון על הובלת הצוות הרפואי לחילוצים ולוחמה תחת אש, ועשה זאת עשרות פעמים במהלך המלחמה. בעת לימודיו בתיכון, רותם, שהיה ידוע בחוש ההומור שלו, כתב על כיסא תלמיד: "הכיסא של רותם", כדי שתמיד יהיה לו מקום לשבת. לאחר מותו, הכיסא בכתב ידו של רותם הועבר למשפחתו. מספר שבועות לאחר מותו, יצרו בני משפחתו קשר עם חברת מדפסות התלת מימד סטרטסיס מרחובות, על מנת לבדוק האם תוכל לסייע בפרויקט הנצחה מקסים לזכרו. סטרטסיס נרתמה מיד והפרויקט יצא לדרך. צוות מומחי האפליקציות של סטרטסיס סייע בעיצוב המודל, בשיתוף עם חברת LMI  מנס ציונה.
לרגל הנצחתו של רותם, כ - 200 מודלים של כסאות מוקטנים הודפסו בתלת מימד, ועליהם הכיתוב "הכסא של רותם", וקוד QR לסריקה המוביל לאתר ההנצחה לזכרו. הכסאות המודפסים נמסרו למשפחה וחולקו לקרובים, השכנים והחברים של רותם, אשר נוהגים להיפגש כל ערב חמישי לזכרו. שם המפגש הוא: "הכיסא של רותם", כדי להדגיש שלנצח, לרותם יהיה מקום אצל כל אוהביו.
לרגל ציון יום השנה לאסון השבעה באוקטובר, החברה הקימה אתמול  עמדת זכרון בקמפוס רעננה לזכרו של תומר אחימס, בנם של משה וענת אחימס, עובדת NESS. תומר ז"ל נפל בעת שלחם בעוז מול מחבלים רבים, על הגנת תושבי קיבוץ נירים במהלך השבת השחורה. כמו כן, החברה תארח בקמפוס את עזרא נגר, אביו של תומר נגר ז״ל שנפל בכיסופים בשבת השחורה. החברה אף תקיים מרחב זכרון באפליקציה הפנים ארגונית שלה, בו יוכלו העובדות והעובדים לשתף בסיפורים האישיים שלהם – סיפורי אובדן והשכול לצד סיפורי הגבורה והתקווה.
אתמול בבוקר התכנסו כלל עובדי חברת ישראכארט להפרחת 365 בלונים. בחברה התקיימה בנוסף הרצאה של אדוה אברמוביץ אשר איבדה את בתה נועם התצפיתנית ב-7/10. בנוסף, תקיים סדרת הרצאות בשיתוף עם עמותת נט"ל ואדלר המסייעת לנפגעי טראומה: דין מירישניקוב יגיע להרצאה מול העובדים לשתף אודות הקושי שקיים אצל נפגעי טראומה באופן אישי וכן במעגלים רחבים יותר, על האתגרים בהתמודדות האישית, מול הקהילה והחברה וכיצד השפיע על עבודתו וכן מופע הרצאה של ג'ימבו ג'יי כתושב העוטף ועל ההתמודדות האישית שלו אחרי ה-7.10 באמצעות מוסיקה. לצד, הרצאת פסיכולוג קליני מומחה לטראומות והרצאה להורים עם ילדים מגויסים. בנוסף, בדומה לחברות נוספות, גם ישראכרט הצטרפה למיזם  "עוטפים את העוטף" המיועד לחזק את תושבי העוטף ובמסגרתו יפרש בשבוע של ה- 7/10 שילוט חוצות בשדרות, אופקים ובאזור יישובי העוטף
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה