כסף וצרכנות

חברות התעופה מציינות שנה לטבח: זה מה שקרה בטיסות

חברות התעופה הישראליות מציינות שנה לטבח במגוון דברים שמסמנים הן את השביעי לאוקטובר והן את 101 החטופים שנותרו בעזה. כל חברת תעופה מציינת זאת במחווה מרגשת כזו ואחרת
ענת סימן טוב | 
מטוס ישראייר עם סמל החטופים (צילום יחצ)
חברות התעופה הישראליות מציינות בטיסותיהם שנה ל-7.10 ואת 101 החטופים שגם שנה אחרי, עדיין בעזה. כך למשל, חברת התעופה אל על מציינת שנה ל-7 באוקטובר עם מיזמי זיכרון מרגשים עם מיצג ׳כלניות של תקווה׳ שקם בטרקלין המלך דוד בנתב"ג.
בנוסף, החברה קיימה גם דקת דומיה במטוסי אל על באוויר ובקרקע ברחבי העולם ומשמיעה פלייליסט ייחודי שמוקדש להנצחת לוחמי גדוד 202 של חטיבת "הצנחנים" אותו מאמצת אל על כבר למעלה מעשור במסגרת פרויקט 'אמץ לוחם'. מאז תחילת המלחמה, איבד הגדוד לוחמים רבים שחירפו נפשם בהגנה על הבית. רשימת ההשמעה מורכבת מהשירים האהובים ביותר על הנופלים במלחמת 'חרבות ברזל'. מלבד השירים אשר יושמעו במערכת המדיה של המטוסים בגרסתם המקורית, יושמעו גם עיבודים מיוחדים לשירים בזמן העלייה למטוס ובזמן הנחיתה.

 אל על מציינת שנה לטבח. צילום: יח"צ
לדברי סמנכ"ל שיווק, דיגיטל ותקשורת באל על, נדב חנין: "יחד עם כל תושבי מדינת ישראל, אל על כואבת, זוכרת ומרכינה ראשה ביום זה. נזכור את קורבנות הטבח ואת הגיבורות והגיבורים שנפלו בהגנה על המדינה מאז 7 באוקטובר. אנו פועלים להנצחת זכר הנרצחים והנופלים בכל רחבי העולם, כואבים את כאב המשפחות ומחבקים אותן. בימים אלה כולנו נושאים תפילה לשלומם ובריאותם של חיילי צה"ל ומייחלים לשובם של החטופות והחטופים".  
 
עומדים דקת דומייה בטיסת אל על. צילום: יח"צ
חברת התעופה ארקיע לרגל ציון השנה, שינתה מספרי טיסות ל101, כמספר החטופים בעזה וטיסה 710  לציון שנה מאירועי השבעה באוקטובר. בטיסות חילקו צוותי האוויר צמידים שנרכשו ממטה משפחות החטופים ובכל טיסה נותר מקום אחד ריק, בעבור החטופים שעדיין לא חזרו.
בנוסף, ליאת הדוברת של חברת ארקיע אשר התנדב במטה המשפחות במשר חצי שנה בתור הגורם לציר התקשורת, אירחה בחברת התעופה ארקיע היום את עופרי ביבס, שמשפחתה ירדן, שירי, אריאל וכפיר עדיין חטופים בעזה. משפחת ביבס התפרסמה בארץ ובעולם בשל שיערם הג'ינג'י של הבנים וגילם הצעיר. עופרי ביבס לוי "לפעמים אני חושבת שאם יראו לי תמונה של כפיר, לא אדע לזהות אותו. הם נחטפו כשהוא היה בן 8 חודשים והיום הוא כבר ילד בן שנה ותשע. אני מקווה שירדן אחי שומע אותי, אנחנו עושים הכל לחלץ אתכם משם. אין לנו את הפריבילגיה לעצור". 
ליאת בל סומר, ראש מערך תקשורת וקשרי ממשל בארקיע: "זו סגירת מעגל עבורי, אחרי חצי שנה בה התנדבתי במטה משפחות החטופים, היום מרגש אותי לארח כאן את עופרי. צריך לזכור שיש עוד 101 חטופים בשבי חמאס בעזה ואנחנו נמשיך להזכיר אותם בכל הזדמנות, עד שכולם יחזרו הביתה"

 ליאת דוברת ארקיע ועפרי ביבס לוי במשרדי ארקיע. צילום: יח"צ
ישראייר מציינת את יום השנה לאסון הנוראי של ה- 7.10 לזכרם של הנופלים, להחלמתם של הפצועים, לשובם של החטופים ולחיזוקם של חיילי צה״ל שנלחמים למעננו. ובכך, מטוס ישראייר מותג במדבקה חדשה "אתם תמיד איתנו מחכים לשובכם" נפרסו ראשיות מושב עם הכיתוב.
בנוסף, הרשת פעלה בעוד מחוות מרגשות לציון היו השחור, על ידי כריזה בטיסה לציון התאריך, דף הבית באתר עוצב מחדש, העובדים בשדה הולבשו עם סיכות לדש הבגד של ובמשרדים וחולק סרט צהוב שישמש כצמיד.
 
מטוס ישראייר עם המלל החדש. צילום: יח"צ
בנוסף, ישראייר לקחה חלק ביוזמה במסגרתה נתלו הלילה מאות שלטים ברחבי העוטף ובנגב המערבי שמטרתם לציין את השנה לאירועי ה- 7.10 בכדי לחזק את תושבי העוטף ולתמוך במשפחות החטופים  ובכך לכבד את זכר הנופלים והנרצחים ובעיקר להעביר מסר שכולנו זוכרים.

מושבי המטוס של חברת התעופה ישראייר. צילום: יח"צ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה