כסף וצרכנות

איקאה תגרום ליישוב הזה להתעשר: זה מה שיקרה בסניף הזה

בשורה משמעותית למועצה המקומית צור הדסה ולמועצה האזורית מטה יהודה עם החלטת שר הפנים על חלוקת הכנסות ביניהן על השטח של מתחם איקאה, לצורך ביסוסה של צור הדסה ושמירה על מצבה הפיננסי של מטה יהודה
מערכת ice | 
איקאה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר הפנים  משה ארבל, חתם על החלטה בנוגע לחלוקת הכנסות מהמועצה האזורית מטה יהודה למועצה המקומית החדשה צור הדסה, לפיה 60% מההכנסות הקיימות והעתידיות של המועצה האזורית מטה יהודה ממתחם "איקאה" וממספר מחצבות שבתחומה יועברו למועצה המקומית צור הדסה בשלוש השנים הקרובות עד תום שנת 2027.
לאחר מכן יפחת חלקה של צור הדסה להיקף של 45% מההכנסות מהמתחמים הללו. בהחלטתו אימץ השר את המלצתו של מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ ואת עיקר המלצות הוועדה הגיאוגרפית ירושלים, יו"ש והשפלה בראשות עו"ד ירון שיינין בנושא.

כזכור, בחודש מאי 2023 חתם שר הפנים על צו ההקמה של צור הדסה כמועצה מקומית עצמאית וזאת בהמשך להחלטתה של שרת הפנים דאז, ולאחר ביצועם של מהלכים שונים אשר נדרשו לשם כך, כאשר עד אז הוועד המקומי צור הדסה היה שייך למועצה האזורית מטה יהודה. 
כחלק מהצעדים המשלימים לתהליך הקמתה של המועצה המקומית צור הדסה וביסוס איתנותה הכלכלית, מינה מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ ביוני 2023 את הוועדה הגאוגרפית לבחון חלוקת הכנסות מהמועצה האזורית מטה יהודה למועצה המקומית צור הדסה ממספר מתחמים, הכוללים את מתחם "איקאה", בית החולים "איתנים" ומספר מחצבות הפועלות בתחומי המועצה האזורית מטה יהודה.  
הוועדה דנה בנושא לעומקו, קיימה דיונים פומביים הפתוחים לציבור הרחב, שמעה את עמדת כלל הצדדים וסיירה ברשויות ובמתחמים המיועדים לחלוקת ההכנסות. בחודש יולי האחרון, הוגשו עיקרי המלצותיה אשר קבעו כי החלוקה תתבצע בהתאם לכך ש- 45% מההכנסות מהמתחמים הנבחנים (מלבד מבית החולים "איתנים") יועברו למועצה המקומית צור הדסה, לעומת 55% שיוותרו במועצה האזורית מטה יהודה, וזאת לאחר הותרת תקורה ניהולית בשיעור של 10% בידי המועצה האזורית מטה יהודה. יצוין כי על פי אומדן הוועדה, ההכנסות מהמתחמים הללו בפועל עומדות כיום על כ-11.5 מלש"ח בשנה.
בהחלטתו כעת אימץ השר את עיקר המלצות הוועדה, אולם קבע כי עד שנת 2027 יעמוד חלקה של המועצה המקומית צור הדסה על 60% מההכנסות מהמתחמים שהומלצו לחלוקה (לאחר הותרת התקורה), ולאחר מכן ישוב חלקה ל-45%. זאת, בין היתר, עקב הצורך לספק למועצה המקומית צור הדסה תמיכה משמעותית יותר בשנים הראשונות לקיומה כמועצה מקומית נפרדת על מנת לסייע להתבססותה בתחילת דרכה, וכן בשים לב לכך שלא בוצעה חלוקת הכנסות בין שתי הרשויות מאז הוכרזה צור הדסה כמועצה מקומית נפרדת ועד היום.
שר הפנים משה ארבל: "המהלך המשמעותי שאנו מוציאים היום אל הפועל יחד בנוסף לצעדים נוספים שעושה המשרד יסייעו למועצה המקומית צור הדסה לצמצם פערים כרשות עצמאית ויביאו לצמיחה דמוגרפית ושיפור איכות חיי התושבים לצד שמירה על איתנותה של המועצה האזורית מטה יהודה".
מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ הוסיף: "החלטה זו מהווה צעד חשוב במהלכים המשלימים של משרד הפנים להקמתה של המועצה המקומית צור הדסה ומאזנת בין צרכיה ובין צרכי המועצה האזורית מטה יהודה. אני מודה לוועדה הגאוגרפית ולעובדי משרד הפנים על עבודתם היסודית אשר הניחה את התשתית להחלטה זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה