כסף וצרכנות

מענקים ב-150 אלף שקל: מפעל הפיס במהלך ענק | כל הפרטים

טקס הענקת פרסי מפעל הפיס לאומנויות ולמדעים ע"ש לנדאו לשנת 2024 נערך בפעם ה-24, כאשר פרס חדש על עשייה ותרומה משמעותית בתחום טיפול והתמודדות עם טראומה בקהילה הוענק לפרופ' רננה פרס. כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס מענק על סך 150 אלף שקל. בין הזוכים בפרס; הזמר קובי אוז

מערכת ice | 
מפעל הפיס (צילום shutterstock)
בעקבות המצב הביטחוני המורכב השורר במדינה, טקס הענקת פרסי מפעל הפיס לאומנויות ולמדעים נערך השנה במתכונת מצומצמת, צנועה ומותאמת למצב. פרס לנדאו של מפעל הפיס, המוענק זו השנה ה-24, נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל, וניתן כאות הוקרה והערכה לאנשי תרבות ולמדענים על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל. 
הוא נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל וקרוי על שמו של מיכאל לנדאו, יו"ר מפעל הפיס הראשון שמונה בשנת 1951. השנה הצטרפו תשעה זוכים וזוכות מאושרים אל עשרות הזוכים בפרס מפעל הפיס לאומנויות ולמדעים ע"ש לנדאו שמוענק מדי שנה, כחלק מפעילותו של מפעל הפיס לקידום התרבות, האמנות, המחקר והמדע בישראל.  עוד ציינה הנהלת מפעל הפיס, כי כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס מענק על סך 150 אלף שקל. מלבד זאת, צוין כי שווי סך כל הפרסים מסתכם ב- 1,350,000 שקל. 

(צילום: רפי דלויה)
בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, פרס חדש ומיוחד על עשייה ותרומה משמעותית וראויה לשבח בתחום טיפול והתמודדות עם טראומה בקהילה הוענק לפרופ' רננה פרס, מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
פרופ' רננה פרס, יוזמת ומנהלת של פרויקט HUBS-Aid לשיקום עסקים שנפגעו במלחמה. המיזם מעניק טיפול מקיף לעסקים קטנים ובינוניים שחוו נזקים לרכוש ולנפש, פינוי, נטישת לקוחות, ומצוקה כלכלית ונפשית.
לצד זאת, הוועדה האחראית על מקבלי הפרס מציינת כי ארבעת הזוכים בעולם המדעים הם פרופ' שלמה מגדסי, (האונ' העברית ירושלים) בתחום מדע והנדסה של חומרים, פרופ' עודד שוסיוב (האונ' העברית ירושלים) – בתחום הביו טכנולוגיה, פרופ' דניאל שוורץ (האונ' העברית ירושלים) – בתחום היסטוריית עם ישראל ופרופ' נורית גרץ  בתחום חקר התרבות.
בתחום התרבות והאומנויות זכו שמעון אדף, שירה, קובי אוז בתחום מוזיקה ישראלית, ז'ואל אלכסיס בתחום עריכת קולנוע ודרורית גור אריה בתחום אוצרות. יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, בירך את הזוכים על פעילותם הנרחבת בתחום המדעים והאומנויות ואמר: "בימים מורכבים אלו בהם מדינת ישראל נמצאת במלחמה, הקטרים הראשיים לשיקום אמיתי הם התרבות, האמנות והמדע.
השנה אנו מעניקים פרס חדש הקשור לעשייה ולתרומה בצל האסון הנורא שפקד את ישראל בשבעה באוקטובר והמלחמה שהגיעה בעקבותיו ומתנהלת בימים אלו במספר חזיתות במקביל, מתוך הבנה שמרבית האוכלוסייה בישראל נחשפה ונחשפת לאירועים אינטנסיביים ומשני חיים באופן ישיר או עקיף. אנו מייחלים לשובם של כל החטופים, להחלמת הפצועים, לשובם של המפונים לביתם בביטחון ומתפללים לשלומם של כל החיילים וכוחות הביטחון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה