כסף וצרכנות

מהפכה בתחנות הדלק בישראל: השדרוג שכולם חיכו לו הגיע

תחנות הדלק בישראל מתכוננות לעבור מהפכה, שלצערנו בשאר המגזרים העסקיים כבר קרתה מזמן. התשלום ללא צורך במגע ייכנס גם לתחנות הדלק החל מהשנה הבאה. זאת כאשר בשלב הראשון של השדרוג, לא תוכלו לשלם באמצעות הסמארטפון
מערכת ice | 
דלק (צילום vecteezy)
מהפכת התשלומים הדיגיטליים ואלו שאין בהם צורך במגע הפכו לשיטה המועדפת על רבים מאחר והיא הפשוטה שבהן. שנים רבות ראינו רק בסרטי המדע הבדיוני את האפשרויות הללו ועד שהן הפכו למציאות, גם אז הבירוקרטיה הישראלית מערימה קשיים.
על אף שבמרבית העסקים היום ניתן לשלם ללא מגע של כרטיס אשראי או באמצעות הסמארטפון, בתחנות הדלק ברחבי ישראל עדיין לא התאפשר להכניס את השדרוג המשמעותי, בשל סחבת בירוקרטית שנראה כי הגיעה לסיומה, או לפחות לתחילת ביצוע הפתרון.
על פי דיווח שפורסם היום (שלישי) בדה מרקר, מערכות ה-EMV הנדרשות בתחנות הדלק על מנת לאפשר ביצוע תשלום שכזה, כבר מותקנות בתחנות הדלק כאשר מדי יום עוד ועוד תחנות מצטרפות ומתקינות גם הן את המערכת.
בדיווח נאמר כי כבר בחודש ינואר 2025 יחלו המערכות לפעול, כאשר עד חודש מאי 2025 כלל תחנות הדלק בישראל יידרשו להתקין את המערכות ולאפשר את שיטת התשלום, שכאמור, קיימת בשוק כבר זמן רב ונמצאת ברוב בתי העסק כיום.
מאחר ועל פי החוק בישראל, השימוש בטלפון נייד אסור בשטח התחנה, בשלב הראשון לא יהיה ניתן לשלם באמצעות הסמארטפון, ורק בשלב מאוחר יותר, לאחר שהדבר יוסדר בחוק הישראלי, ככל הנראה גם אפשרות זו תצטרף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה