כסף וצרכנות

מענקים חדשים מ-300 שקל ועד 1,800 שקל: מי יזכה לכסף?

על רקע המלחמה המתמשכת, הקרן לידידות מקיימת מבצע סיוע לקראת חגי תשרי תשפ"ה: כ-200 אלף משפחות ובהן משפחות מפונות, משפחות חטופים, שורדי הנובה, משפחות רווחה ועוד יקבלו מענק סיוע במזון וביגוד בשווי של מעל 36 מיליון שקל. איך יחולק הכסף? ההסבר בפנים 
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
על רקע המלחמה המתמשכת שפרצה לפני קרוב לשנה ויצרה מצב חירום בטחוני אך גם מצב חירום חברתי- כלכלי, תקיים הקרן לידידות את מבצע הסיוע השנתי שלה לחגי תשרי. השנה תקציב המבצע הוגדל על מנת לסייע לאוכלוסיות הליבה להן מסייעת הקרן באופן קבוע- משפחות נזקקות, חד הוריות וילדי רווחה, והשנה גם עבור אלפי משפחות שפונו מבתיהן מהצפון ומהדרום, למשפחות החטופות והחטופים, ולשורדות ושורדי הנובה
ישראל נכנסה למלחמה אחרי משבר כלכלי בעקבות הקורונה ובתקופה בה יוקר המחיה, האינפלציה והריבית במשק היו בשיא. עלות המערכה הצבאית, המיתון הצפוי ותקופת השיקום הארוכה, הביאו בין היתר להעמקת הפערים החברתיים ולהחרפת העוני של אוכלוסיות שהיו במצוקה עוד טרם המלחמה. השנה נוספו התווספו עוד אלפי משפחות שמצבן הכלכלי נפגע.

בניגוד להוצאות אחרות (שכר דירה, מיסים) ההוצאה על מזון היא גמישה ולכן היא בין הראשונות אותן תצמצם משפחה שנקלעת לקושי כלכלי. מזון, הוא צורך בסיסי ופגיעה בביטחון התזונתי משמעה פגיעה בכל תחומי החיים. פגיעה זו מתגברת לקראת ראש השנה, כאשר מסביב אותן אוכלוסיות יש אווירת חג והן לא יכולות להרשות לעצמן מוצרי יסוד לקיום בסיסי.
לכן, לקראת חגי תשרי, הקרן לידידות מקיימת את מבצע הסיוע השנתי שלה. השנה תקציב המבצע הוגדל לסכום של מעל 36 מיליון ש"ח שישמשו לסיוע במזון וביגוד עבור אוכלוסיות הליבה להן מסייעת הקרן באופן קבוע- משפחות נזקקות, חד הוריות וילדי רווחה, והשנה גם עבור אלפי משפחות שפונו מבתיהן, למשפחות החטופים, ולשורדי הנובה. בנוסף, כמדי שנה יוקצה תקציב נוסף של מעל 2 מיליון ש"ח לסיוע לכ-90 אלף איש ואישה בקהילות היהודיות בבריה"מ לשעבר עבור חבילות מזון לחג, סיוע לקשישים ועוד.
במסגרת המבצע יחולקו, בין היתר 250 כרטיסים בשווי 1,800 שקל לרכישת מזון למשפחות חטופים, 8,000 כרטיסים בשווי 1,000 ש"ח לרכישת מזון למשפחות מפונות מהדרום ומהצפון שמטופלות במחלקות לשירותים חברתיים, 2,500 כרטיסים בשווי 600 שקל למשפחות יחידניות בדיור הציבורי המפונות או גרות בחיפה וצפונה.
כמו כן, 3,000 כרטיסים בשווי 600 שקלים לרכישת מזון לשורדי הנובה, כ-45,000 כרטיסים בשווי 600 שקל לרכישת מזון למשפחות מטופלות במחלקות לשירותים חברתיים, באמצעות עמותות וארגונים ולילדי מועדוניות רווחה. 10,000 כרטיסים בשווי 400 שקל לרכישת מזון לצעירי התכנית "יתד" של משרד הרווחה, 8,200 כרטיסים בשווי 300 שקל לרכישת ביגוד לילדי פנימיות רווחה. 
ננה, בת 75, תושבת שדרות מספרת "בערב שמחת תורה בשנה שעברה אירחנו את כל המשפחה בביתנו, 30 אנשים. הבית היה מלא בשמחה ואור וריחות של אוכל טעים. לפנות בוקר כבר היינו במציאות אחרת. הבית שלנו ספג פגיעה ישירה, כל החזית של הבית והסלון נהרסו לגמרי. הקאסם עדיין נמצא בגינה שלנו. מאז אותו יום מצבו הבריאותי של בעלי התדרדר. בין הפינוי לבית המלון לבין הביקורים בבתי החולים, החלטנו לחזור הביתה- לשדרות. החגים הקרובים כבר לא יראו אותו הדבר, אני לא יודעת מי מבני משפחתי יגיע לחגוג עימנו, אבל אני מודה לפחות על המענק שקיבלתי מהקרן לידידות, שיותר מהסיוע הכספי, חיממה לי את הלב ההתייחסות ותחושת ההזדהות."
נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "המלחמה שנכפתה עלינו והמשבר הכלכלי שהחריף בגללה פוגעים מאד בכל שכבות האוכלוסייה בישראל ובעיקר בשכבות החלשות, שהן הראשונות להיפגע. השנה החלטנו להגדיל את תקציב המענק לחגים, כך שגם נסייע לאוכלוסיות חדשות הזקוקות לכך, כמו למשפחות מפונות, משפחות של חטופים ושורדים מהטבח של השבת השחורה, וגם לא זנחנו את אוכלוסיות הליבה הנזקקות להן אנו מסייעים כמדי שנה. בחגים הקרובים, אנו מבקשים לתת בטחון ולחמם את הלב למאות אלפי אנשים שנמצאים בחוסר ודאות מתמשך. אנו אסירי תודה למעל 700 אלף תורמים אוהבי ישראל שלמרות המשבר הגלובלי מתגייסים כעת יותר מאי פעם לסייע לעם ישראל וליהודים במצוקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה