כסף וצרכנות

מנכ"ל קניוני עופר: "המסחר בשנה האחרונה נמצא בגידול משמעותי" I ריאיון

לקראת החגים, צרכנים רבים פונים לקניונים לרכישות רבות עבור החג. החל מבגדים ועד לפריטי אירוח. עומר אוגולניק מנכ"ל קניוני עופר מקבוצת מליסרון, מספר בריאיון על הקפיצה של הקיץ, על ההערכות לחג ועוד. ריאיון
ענת סימן טוב | 
עומר אוגולניק מנכ"ל קניוני עופר (צילום יחצ, עומרי אמסלם)
לקראת החגים צרכנים רבים מבלים בקניונים למגוון רכישות החל ממתנות לחג ועד לבגדים. לפי  עומר אוגולניק מנכ"ל קניוני עופר מקבוצת מליסרון, הקנייה בקניונים בחגים היא קנייה של התחדשות- אנשים נמצאים בתוך אווירת החג מחפשים להתחדש, קנייה מתוכננת, כגון מתנות לחג וכמובן קנייה של אוכל לקראת ארוחת החג ושהות של חופשה ואירוח בבתים. קנייה ממוקדת לערב החג , בעיקר קנייה של אופנה והנעלה. ריאיון
איך נערכים מבחינת החגים בקניונים?
"השנה יצירת אווירת החג היא מורכבת וקשה יותר שעה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה בדרום ובצפון, מלחמה בה נפלו מאות חללים, ורבים נפצעו בגוף ובנפש, 101 חטופות וחטופים נמצאים בשבי החמאס בעזה ומשפחות רבות מהצפון ומהדרום מפונות מבתיהם. כל אלו לא יחגגו עוד את חגי תשרי כפי שחגגו בעבר. כפי שכל אחד מאיתנו יציין את החג תוך כדי שהוא זוכר וכואב את המלחמה ואת המחירים הקשים שהיא גובה, כך גם אנחנו בקניונים נציין את החג בצל מציאות זו.
בשנים האחרונות מובילים קניוני עופר מסורת של מבצע "מתנות ב 20 שקלים" שמתחיל תמיד כשבועיים לפני ערב החג. במסגרת המבצע אנו מציעים מאות מתנות במגוון קטגוריות ב-20 שח בלבד: בישום, קוסמטיקה, אופנה, כלי בית, טיפוח, אביזרי אופנה ועוד. בנוסף אנו משתדלים לתת "צבע" לקניון ולספק חוויה איכותית בכל ביקור בקניון. במהלך חול המועד מתוכננות להתקיים בקניונים פעילויות שונות למשפחות שמטרתן לספק אפשרויות נוספות של בילוי ופנאי בנוסף לחוויית הקנייה במהלך תקופת החופש".
 
איך נערכים לעומס?
הערכות לעומס מלווה בהערכות תפעולית של כל קניון וקניון וכוללת תגבור של צוותי האבטחה והסדרנים שמטרתה היא לקצר ככל שניתן את הכניסה לחניונים ולשערי הכניסה לקניון. בנוסף, תגבור צוותי הניקיון על מנת להתמודד עם כמות גדולה של מבקרים. אנו פועלים מול החנויות על מנת לוודא שגם הן נערכו עם כמות עובדים מספקת כדי לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותינו."
ישנה דרישה להנחות גדולות בקניוני עופר?
"כפי שניתן לראות בכל חג כל רשת רוצה להיות אטרקטיבית ביותר. מדובר בשוק מאוד תחרותי עם מספר רב של שחקנים כך שברצון שלהם לשבות את לבו של הצרכן הם עושים את כל המאמצים כולל מבצעים על מנת שהקנייה לחג תתקיים אצלם בעסק. חגים מאופיינים בעיקר גם בקניות דרך תווי קנייה כך שאלו מהלכים מקדימים שמבצעים הרשתות ובאים לידי ביטוי בימים של ערב החג.
אנחנו, כקניון משתדלים לאורך כל השנה לרתום את השוכרים שלנו להעניק הנחות משמעותיות ולהכריז על ימי הנחות "מיוחדים". כך לדוגמא לפני כשבוע קניוני עופר יצאו במבצע "ארבעה ימים ללא מע"מ" במסגרתו הקונים בקניונים יכלו לרכוש ממגוון חנויות קניוני עופר בהנחה של תשלום המע"מ."
מה אחוז הקניות ישראלים צרכו בחג שנה שעברה?
"הנתון של שנה שעברה הוא פחות רלוונטי מאחר והיינו במציאות אחרת. הצריכה והמסחר במדינת ישראל לפני ה 7.10 ואחרי ה 7.10 מתנהגים אחרת. המסחר בשנה האחרונה נמצא בגידול משמעותי בעיקר בשל הירידה בכמות היוצאים לחו"ל ביחס לעבר כך שהמשק נמצא במצב של מעין "משק סגור"."
 
מה הצפי לגדילה לחגים הנוכחיים?
"בתקופה המטלטלת בה אנו נמצאים קצת קשה יותר מהרגיל לתת תחזיות, אך אנחנו צופים המשך גידול בפדיונות הקניונים כפי שראינו לאורך החודשים האחרונים לכל אורך התקופה שקודמת לחגים ועד סוף חול המועד. חלק גדול מהגידול שאנחנו צופים נובע מהערכה שלנו לכך שבתקופה הנראית לעין נמשיך לראות את הירידה בכמות הטיסות היוצאות מישראל ביחס לתקופות עבר."
האם המצב הביטחוני ישפיע להערכתך על אופי הביקור בקניונים לקראת הקניות? 
"אנו בקניוני עופר משקיעים משאבים רבים על מנת לשמור על ביטחון לקוחותינו. הקניונים מאובטחים על ידי חברות אבטחה מקצועיות ופועלים בהתאם לנהלי המשטרה והגורמים הרלוונטיים. כמו כן כלל העובדים מונחים תמיד לנהוג בערנות. יחד עם זאת המצב הביטחוני המתוח יכול לעיתים להשפיע על כמות המבקרים בקניונים כפי שהוא יכול להשפיע על כל פעילות אחרת בתקופה זו."
מה בעיקר קונים לקראת החגים בקניונים?
"לקראת החגים אנחנו רואים מספר סוגים של קניות:
קנייה של התחדשות- אנשים נמצאים בתוך אווירת החג מחפשים להתחדש ואז זה יכול להיות קוסמטיקה ביגוד וכו
קנייה מתוכננת – כגון מתנות לחג וכמובן קנייה של אוכל לקראת ארוחת החג ושהות של חופשה ואירוח בבתים.
קנייה ממוקדת לערב החג- העיקר קנייה של אופנה והנעלה לערב החג ועוד
אווירת חג מאפשרת ומשחררת אנשים לקניות באווירה אחרת."
יש צפי לקניונים חדשים?
"אנחנו בונים היום 2 פרויקטים משמעותיים של מסחר:
קניון חדש ביבנה שהשלמנו בו את שיווק כלל המתחם עם תמהיל חנויות יוצא מן הכלל. מביא בשורה אמיתית לעיר יבנה. בנוסף, אנו מכפילים את שטח המתחם שלנו בעופר נוף גליל והופכים אותו למתחם אזורי כך שלאחר השלמת הבנייה, המתחם יהפוך להיות שחקן מאוד משמעותי באזור. מלבד זאת, אנחנו במליסרון מקפידים מאוד על תמהיל, איכות ונראות הקניונים שלנו ובמסגרת זאת פועלים באופן שוטף להרחיב, לשפץ, ולהשביח  קניונים קיימים שלנו דוג': סיימנו לשפץ את קניון עופר רמת אביב, אנחנו לקראת שיפוץ משמעותי בעופר הקניון הגדול פתח תקווה, אנחנו עובדים על מהלכי תמהיל משמעותיים גם בקניון עופר רחובות. אנחנו מקפידים כל הזמן להיות עדכניים, להתחדש ולהביא את הבשורה הבאה. כל קניון לפי צרכיו.  קניונים זה לא נדל"ן מניב קלאסי. אם לא מקפידים לשמר וללכת  צעד קדימה אתה מהר מוצא את עצמך מאחור"
האם באוגוסט בעקבות האיומים הייתה ירידה בקניונים לעומת אוגוסט בשנה שעברה? 
"חודש אוגוסט השנה שהיה חודש קייצי היה חודש עם עליות וירידות לכל אורכו כאשר הוא הסתיים אצלנו בסיכומו בעלייה של 5% בפדיונות. אם מסתכלים על כל שנת 2024 עד חודש אוגוסט, חווינו עלייה דו ספרתית של 13%. באוגוסט העלייה הייתה יותר קטנה כיון שהיא הושפעה, בין היתר, מכך שתשעת הימים לפני תשעה באב היו השנה באוגוסט (לעומת יולי בשנה קודמת) שבמהלכם יש ירידה מסורתית בהיקף הקניות בהרבה מהקניונים, זאת בנוסף למצב הבטחוני המתוח שהיה בתחילת אוגוסט.  ניתן להגיד ממה שאנחנו יודעים ורואים עד כה כי שנת 2024 בהקשר של  הפדיונות בקניונים שלנו תהיה שנה מוצלחת וזה משמח אותנו מאוד בעיקר בשביל השוכרים שלנו שיחד איתנו התאמצו וממשיכים להתאמץ בשנה מורכבת זו אף יותר, ומגיעים כל פעם להישגים חדשים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה