כסף וצרכנות

מהפכה בסופרמרקטים בישראל: המוצר שזינק ב-37% בדרך להוזלה?

משרד החקלאות וביטחון המזון פותח מכסת יבוא נוספת לעגבניות בהיקף של 5,000 טונות בפטור ממכס. המטרה: לענות על הביקוש המקומי ולמנוע מצב של חוסר בעגבניות לצרכנים. מכסה זו מצטרפת למכסה שנפתחה לפני כחודש בהיקף זהה
מערכת ice |  2
פירות וירקות במבצע (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
כדי לעמוד בביקוש המקומי ובהמשך להערכות המצב השוטפות, משרד החקלאות וביטחון המזון פתח  מכסה נוספת לייבוא עגבניות פטורה ממכס בהיקף של 5,000 טונות. המכסה תהיה בתוקף החל מהיום ועד לסוף דצמבר.
מדובר במכסת יבוא נוספת למכסה שנפתחה באמצע אוגוסט ועמדה גם היא על 5,000 טונות עגבניות, במסגרתה נכנסו לישראל 2,500 טון עגבניות. על כן, פתיחת מכסת יבוא נוספת נועדה לענות על הביקוש המקומי ולשמור על הרציפות התפקודית לתושבי ישראל. 

כזכור, משרד החקלאות וביטחון המזון החליט על פתיחת מכסות יבוא עגבניות עקב חוסר שנוצר בשל ירידה בהיקפי היבול המקומי עקב הטמפרטורות הגבוהות בחודשי הקיץ, זאת לצד החרם שהטילה טורקיה על ישראל, שהינו יעד עיקרי של יבוא עגבניות בשנים האחרונות. בנוסף, הקפאת היבוא מירדן בתקופה האחרונה, שהחליפה את טורקיה כיעד מרכזי ליבוא. וכן, סיבות נוספות הנוגעות להתנהגות צרכנית, כמויות נדרשות לאוכלוסייה ולמשק ועוד.
הציבור הישראלי צורך כ-14,000 טון עגבניות בחודש בממוצע, כאשר בחודשים "רגילים" הייצור המקומי מספק את רוב הצריכה המקומית, והייבוא נועד להשלמתו. אולם, גורמי המקצוע במשרד החקלאות העריכו כי היבול המקומי יצטמצם כתוצאה משבירת שיאי החום לעונת הקיץ. מדובר בתופעה מוכרת, אך השנה השפעות המלחמה חיזקו את המגמה. 
במטרה להביא לחיזוק הענף בישראל, משרד החקלאות וביטחון המזון פועל במספר מישורים להגדלת הייצור המקומי בכדי להסתמך עליו על פני מקורות הייבוא. במטרה להגדיל את היקף התוצרת החקלאית המקומית של עגבניות בסתיו השנה ובחגי תשרי, העניק המשרד תמיכה על סך 12 מיליון ₪ לחקלאים מגדלי עגבניות, שישווקו את תוצרתם במהלך חודשים ספטמבר-דצמבר. זאת ועוד, לאחרונה פורסם נוהל תמיכה נוסף לעגבניות וירקות נוספים (נוהל סלט ישראלי) לטובת עידוד גידול מקומי של ירקות הסלט לטובת ביטחון המזון. 
בנוסף, יחידת המדענית הראשית במשרד החקלאות תממן ותלווה במחקר רב-תחומי, במסגרתו יושקעו כ-15 מיליון ₪ להעלאת כמות ואיכות העגבניות המיוצרות בישראל, תוך הורדת המחיר לצרכן. במקביל, המשרד בשיתוף רשות החדשנות ומנהלת תקומה יתמכו במשותף בפיילוטים של מיזמי אגטק, לשיפור יכולות טכנולוגיות בחקלאות בהשקעה של 16 מיליון ש"ח.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רונלי הכוניפינה
    מה נהיה? עגבנייה 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני רוצה עגבנייהההההה
    סגור
  • 1.
    רונלי הכוניפינה
    מה נהיה? עגבנייה 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וואיייי עגבנייה איך בא ליייי
    סגור