כסף וצרכנות

הטבות חדשות בדרך: זה מה שיוכלו לקבל המילואימניקים בישראל

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: עסקים קטנים ובינוניים של מילואימניקים יזכו להעדפה במכרזי המדינה ומוסדותיה, יוזם ההצעה ח"כ פסל: "היו"ר ביטן הגיש בקשה לדיון מחדש בהצעה כדי לאפשר להטבה נוספת גם בניקוד לעסקים של מילואימניקים וביקש מהאוצר תשובה תוך שבוע"
מערכת ice | 
הטבות-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, freepik)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ משה פסל לתקן את חוק חובת מכרזים, על מנת לעודד עסקים קטנים ובינוניים של משרתי מילואים. לפי ההצעה שאושרה, במקרים בהם שתי הצעות, או יותר, יקבלו ניקוד זהה במכרז – תיבחר ההצעה של עסק של משרת מילואים פעיל, המחזיק 50% או יותר בבעלות בעסק) שעשה למעלה מ-20 יום מילואים בשנה שקדמה למכרז.
ח"כ פסל מציע לתת במכרזי המדינה והרשויות המקומיות עדיפות לעסקים שנמצאים בבעלות מילואימניקים, ובכך לסייע לצמצם את הפגיעה הכלכלית בהם כתוצאה משירות ממושך. בישיבות הקודמות הוא הסביר, כי ההצעה נועדה לתעדף את בעלי העסקים המשרתים במילואים, שהם האוכלוסייה שהכי נפגעה. "200 ימי מילואים לבעל עסק זה לפעמים גזר דין מוות לעסק. נכון שקרן הסיוע ומענקי האוצר ומשרד הביטחון עוזרים ונותנים מענה, אבל לבעלי העסקים המילואימניקים, ובמיוחד הלוחמים שבהם, המענה לא מספק", אמר ח"כ פסל.
במהלך הדינים ביקש היו"ר ביטן לבחון להרחיב את ההצעה עד כמה שנית, ואף לתת העדפה נוספת גם בניקוד לעסק של משרת מילואים. ח"כ פסל אמר כי ברור שמילואימניק יעשה עבודה טובה יותר. נציג משרד האוצר, עו"ד צביאל גנץ, אמר כי בגלל המורכבות ייקח זמן להבין את ההצעה החדשה, והיתרון של ההצעה הנוכחית הוא הפשטות. "אפשר לחשוב על מנגנון, אבל זה מורכב ולוקח זמן", אמר גנץ. היו"ר ביטן ביקש תשובה בעניין תוך שבוע.
כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטן, ח"כ פסל וח"כ בועז טופורובסקי. עם זאת, על רקע הניסיון לשפר את ההצעה הודיע היו"ר ביטן כי יבקש דיון מחדש, כדי לתת זמן נוסף לכך, ואמר כי ההחלטה הסופית אם לקדם את הנוסח הנוכחי או לתקן אותו תתקבל בשבוע הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה