כסף וצרכנות

מנכ"ל ישרוטל: "בשנה הקרובה נקים 10 בתי מלון חדשים בארץ" | ריאיון

בתוך חמש שנים 100 מלונות בארץ ובעולם. זו השאיפה של מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב. בריאיון הוא מספר על הקיץ הטוב שהיה לאור המצב הבטחוני, על המלונות החדשים בארץ ובחו"ל ועם זאת על הרצון לחזור לשגרה. ריאיון
ענת סימן טוב |  4
ליאור רביב מנכל ישרוטל (צילום טאלו לורן, אינסטגרם/ ישרוטל)
ישרוטל, עתידה בשנה הקרובה להתרחב בעשרות מלונות בארץ ובחו"ל. המטרה, להגיע תוך חמש שנים ל-100 מלונות סך הכל, בארץ ובחו"ל. בין הרכישות של ישרוטל באירופה הם בעיקר במלונות חדשים באתונה ורומא. ריאיון עם ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל.
מה מתוכנן בחו"ל?
"באתונה נפתח מלון אחד לפני כחצי שנה. לאחרונה, נפתח מלון נוסף. המלון הבא שייפתח הוא מלון 5 כוכבים, יוקרתי עם כ-200 חדרים באתונה. זה הולך להיות מלון הדגל שלנו. מלון שייפתח לאחר מכן, הוא מלון בסלוניקי, שיוקם עם 90 חדרים. אנחנו בוחנים עוד אפשרויות להתרחב ביוון וקפריסין וגם באיים למיניהם, עם דגש על כרתים ורודוס. אנחנו נמצאים בתהליך של טיפוח מאוד משמעותי."
"סיימנו עסקה מאוד משמעותית, תהליך שלקח הרבה זמן" אומר רביב ומוסיף "בשבוע שעבר חתמנו על מלון שנקרא סבוי ברומא והוא נמצא בלב המרכז התיירותי עם 130 חדרים, מסעדות, מסחר, בר על הגג ונוף מדהים לעיר."
מה עם אירופה?
 "רכשנו  מלון ברומא  שאותו נתחיל לשפץ ממש בקרוב, בהיקף סכום מאוד משמעותי, סביב ה-30 מיליון יורו. למעשה, אנחנו נפתח אותו מחדש כמלון 5 כוכבים, סופר יוקרתי ברבעון של שנת  2026. המלון יהיה תחת המותג של הבינלאומי שלנו, של ישרוטל שמנהלת את המלונות שלנו בחו"ל, אלומה.  מלון נוסף שרכשנו ברומא, הוא מלון קטן אבל נמצא במקום הכי אסטרטגי שיש, בין הפיאצה נבונה לבין הפנתיאון. אנחנו מתכננים להפוך אותו למלון סוויטות סופר יוקרתי. יהיו קיימים בו 36 סוויטות גדולות עם מרפסות גדולות, שזה מאוד נדיר למצוא את זה ברומא, יחד עם סוויטה נשיאותית מאוד מיוחדת. מתחת למלון יהיה מסחר, בית קפה ומסעדת שף. המלון הולך להיות מאוד מיוחד וייחודי והוא ינוהל גם תחת אלומה."
לישרוטל יש כרגע אנחנו 23 בתי מלון בארץ והם הולכים לפתוח עוד 10 בתי מלון חדשים בשנה הקרובה חמש מלונות בתל-אביב, אחד בים המלח, אחד בירושלים ועוד הקמה של בתי מלון נרחבים.
מה עם הארץ?
"אנחנו נמצאים בהקמה של הרבה בתי מלון עכשיו. המלון הבא שייפתח הוא בתל אביב במונטפיורי שייפתח בנובמבר השנה. באפריל 2025 ייפתח מלון בדיזנגוף 99 וגם המלון החדש שלנו בים המלח, שהוא לעצמו מלון מדהים, מלון יוקרתי בישראל. יקומו בו 47 חדרים, על שפת ים המלח, ליד המלון שלנו 'נבו'. המלון מתוכנן להיות יותר יוקרתי ממלון הדגל שלנו, בראשית. במקביל, נפתח את 'פונדק רמון' לשעבר,  שהרסנו אותנו ובנינו אותו מחדש וגם שינינו את שמו ל'דרומה'. המלון הזה צפוי להיפתח באפריל 2025 גם כן. יוקמו בו 120 חדרים, אולם כנסים. זה הולך להיות מלון חדש לגמרי ממה שהיה."
"יש לנו פעילות אדירה בארץ, אנחנו מפתחים המון ועושים המון וחלק מהסיפור זה גם בעצם לצאת לחו"ל. אנחנו כרשת מלונות הכי ייחודית ומובילה בישראל, החלטנו לעשות שימוש בידע, ביכולות ובמוניטין שפיתחנו והחלטנו לשרשר את ההצלחה של ישרוטל בשוק המקומי, לטובת פיתוח המותג הבינלאומי שלנו 'אלומה'. אנחנו רוצים ליצור תמהיל מאוזן בין כמות בתי המלון בארץ, לאלו שבחו"ל. בשלב השני, אנחנו רוצים להגיע לסה"כ 100 בתי מלון בארץ ובחו"ל בחמש השנים הקרובות."
הקיץ האחרון היה מעורער בארץ בעקבות המצב הבטחוני והאיום האיראני שגרם לחברות תעופה רבות לבטל טיסות ולנוסעים לנפוש בארץ, מה שחיזק את המלונאות הישראלית והפך את הקיץ שלהם לקיץ טוב, מבחינת תפוסת המלונאות בעיקר ביעדים הפופלארים ים המלח ואילת.
איך היה הקיץ אצל ישרוטל?
"היה קיץ חזק, קיץ טוב, עומס גדול מאוד. ההיצע של בתי המלון היה מצומצם משנים קודמות, כי הצפון סגור ויש הרבה מפונים במלונות, אנשים בחרו לא לטוס בגלל המחירים, בגלל שלא רצו להתרחק וגם המצב הבטחוני ועדיין, אנשים רוצים נופש ובאופן טבעי הם בוחרים לנפוש בארץ. לנו זה יצא טוב כמובן. דבר נוסף שקרה לנו טוב הקיץ, שקבוצות לא נוסעות לחו"ל, נשארים בארץ. אז בסך-הכל למציאות של המדינה, המצב שלנו כרגע כשהמצב כל כך נזיל והכל יכול להשתנות בדקות., היה מצב טוב. המלונאות זה עצב מאוד רגיש, כל מצב בטחוני כל מה שבנית יכול להימחק מאוד מהר. אני אומר בזהירות, היה קיץ טוב ואנחנו צופים את העתיד ומקווים שיהיה בסדר. אבל יותר חשוב מהכל, שהמלחמה תסתיים ונוכל לחזור לשגרה. כי בסוף, אנחנו גם סובלים מחוסר תיירות נכנסת. תיירות נכנסת לישראל בימים אלו בקושי קיימת. המשמעות שבתי המלון בתל אביב ובירושלים שהם מוקדי תיירות, סובלים יותר מאשר מאילת או ים המלח והמלונות שלנו כמו אוריינט ורויאל ביץ' לדוגמא, שם מורגש מאוד חוסר תיירות. אני מעדיף לעבוד בתקופות רגילות, שיש תיירים וישראלים גם טסים לחו"ל, לחיות בנורמליצזיה. אנחנו מחכים שתיגמר המלחמה, יחזרו התיירים ונחזור לתקופה הרגילה אבל כרגע ולאור המציאות שישנה, אנחנו עושים את המקסימום כדי לעבור את התקופה הזאת, הכי טוב שאפשר."
מה היעד הכי חם שהיה בקיץ?
"היעד שעבד הכי טוב הקיץ, היה אילת. אילת הקיץ הייתה עם מעל 90% תפוסה כבר ממרץ. בחגי תשרי יש ביקושים גבוהים. באתונה שוברת את כל השיאים, תיירות חזקה."
אפרופו תיירים, מה דעתך על ביטול המע"מ לתיירים?
"היום לבטל את הפטור מע"מ לתיירים לא יניב תוצאה, כי אין תיירים. כשתיגמר המלחמה והנורמליות תחזור לאט לאט, התיירים לא יחזרו כל כך מהר לישראל בגלל התדמית, בגלל שלוקח זמן לתיירות להתאושש ולחזור למספרים הלא גבוהים שהיו, 5 מיליון תיירים, זה מספרים נמוכים. ואם תיירות חשובה למדינת ישראל, לכלכלה, לתדמית, ואתה רוצה לעודד שיחזרו, אז אתה שם להם מס? כשהם ירצו לחזור אתה תקשה עליהם? אז מה התועלת בזה? כשבאים תיירים, המדינה נהנית ממטבע זר, זה משפר את התדמית על ישראל. מה שרואים שם - זה לא מה שרואים כאן. אז לתת מס כדי שלא יבואו? אין בזה היגיון. מחפשים כסף לתקציב, אם יחפשו מקום אחר ימצאו יותר תקציב. אין לזה תועלת לא כלכלית ולא תדמיתית לישראל. אני לא נגד כדי לסגור את הגירעונות. אבל מחפשים מאיפה להביא את הכסף, צריך להביא מהמקומות הנכונים ולמקומות שיביא תועלת ולא רק בסיסמאות."
הפנים קדימה של ישרוטל?
"אני יכול לומר לך, שאנחנו מביטים באופטימיות לקדימה. אנחנו מאמינים בישרוטל ביכולות שלנו מאמינים בשוק הישראלי שאוהב את הבית מלון שלנו. עושים המון מהלכים שיווקיים כדי שהרבעון הבא יהיה מאוד בסדר."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מלון כשר באתונה
    רוניוס 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שמח ומברך על התרחבות בתי המלון בחול , האם חשבת אולי לפתוח מלון בכשרות באתונה , כרתים , קפריסין , דבר שיגורם לעליה של ישראלים להגיע לבתי המלון
    סגור
  • 3.
    קודם שיבדקו את מה שקורה במלון בארץ
    Samuel 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי שבוע במלון נבו ים המלח ואחרי ארוחת הבוקר הראשונה הבנתי מה הבעיה ועברתי לאכול כל השבוע לחם עם חמאה. מזל שהחמאה הביתה טעימה.
    סגור
  • 2.
    ישרוטל
    חיים 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך לא על חשבון הציבור מחירים מטורפים מנצלים את הציבור הישראלי צריך לעשות חרם מלונות ואז תבנו אכסניות ולא מלונות
    סגור
  • 1.
    ליאור רביב
    גדי 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תותח אמיתי התפתח מלמטה לראש הפירמידה
    סגור