כסף וצרכנות

קונים באסוס וזה לא מתאים? החברה מפסידה עליכם ורוצה שתפצו אותה

אסוס תגבה דמי טיפול של כעשרים שקלים מלקוחות שמנצלים את מדיניות החזרת המוצרים הנדיבה שלה על מנת להחזיר חלקים גדולים של ההזמנות שלהם. השינוי יחול בשלב הראשון רק על לקוחות מבריטניה. בקרוב בישראל? 
שרון בירקמן | 
אסוס (צילום shutterstock)
ענקית הקמעונאות המקוונת אסוס הודיעה שהחל מה-8 באוקטובר בכוונתה להטיל דמי טיפול בגובה 3.95 ליש"ט על לקוחות בבריטניה המחזירים לעיתים קרובות כמויות גדולות של פריטים. השינוי יחול על לקוחות שלא משאירים ברשותם פריטים בשווי של לפחות ארבעים ליש"ט מההזמנה.
עד כה, אסוס אפשרה החזרות חינם על פריטים שלא נעשה בהם שימוש תוך 14 ימים. החברה הודיעה ללקוחותיה שהיא משנה את תנאי השימוש שלה והחל מהחודש הבא תגבה תשלום מלקוחות המחזירים בתדירות גבוהה כמויות גדולות של פריטים. לקוחות עם מנוי פרימיום של אסוס יצטרכו לשמור לפחות 15 ליש"ט מההזמנה כדי להימנע מדמי טיפול; לקוחות שאינם מנויי פרימיום יצטרכו לשמור לפחות ארבעים ליש"ט.
החברה לא הגדירה מהן הכמויות שבגינן תחייב את הלקוחות בדמי הטיפול; להערכת גורמים בתעשייה, לקוחות המחזירים מעל 90% מהפריטים שהזמינו נחשבים ללקוחות עם שיעור החזר גבוה.

ההחלטה של אסוס היא חלק ממאמציה להוריד עלויות ולשפר את הרווחים. בשנה שעברה החברה דיווחה כי 6% מלקוחותיה נוהגים לבצע הזמנות מרובות של פריטים מוזלים ולהחזיר שיעור גבוה מאותן הזמנות; על פי הדיווח, לקוחות אלה גורמים לאסוס להפסד של מאה מיליון ליש"ט בשנה.
קמעונאיות מקוונות רבות החלו לגבות תשלום עבור החזרות כחלק מהמאבק בעלויות ההחזרים. על פי נתוני חברת ReBound, המתמחה בניהול תהליכי החזרות עבור קמעונאים, לקוחות מחזירים עד 50% מהביגוד שהם רוכשים באתרים; בשנת 2022 עלה מספר הפריטים המוחזרים ב-26% לעומת 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה