כסף וצרכנות

מנכ"ל הסופר החברתי של ההסתדרות: "הרעיון - להילחם ביוקר המחייה"

מנכ"ל הסופר החברתי של ההסתדרות, עידן נסימי, מספר לice על המטרה לשמה הוקם הסופר החברתי, למה אין מוצרים טריים בסופר והאם יגיעו מותגים. ריאיון
ענת סימן טוב |  20
עידן נסימי מנכל סופר ההסתדרות (צילום דוברות ההסתדרות)

ביוני האחרון הושק הסופר החברתי של ההסתדרות, בו הסופר מציע מחירים מוזלים לחברי ההסתדרות בלבד. הרעיון נולד מהמקום לנסות להילחם ביוקר המחייה ולסייע לחברי ההסתדרות בכך. כך מספר עידן נסימי, מנכ"ל הסופר החברתי של ההסתדרות בריאיון.

מאיפה נולד הרעיון לסופר חברתי בהסתדרות?
"הרעיון נולד אצל ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות, שראה מה קורה במדינה עם יוקר המחייה כבר מעל לשנתיים והחליט לעזור ביוקר המחייה. מראש הוא אמר, אני לא פותר את יוקר המחייה, אני רוצה לעזור ואעשה את המיטב. הרעיון להילחם ביוקר המחייה ושחברי ההסתדרות יהנו ממנו. בתחילת הדרך, התלבטנו אם להקים את הסופר פיזי או אינטרנטי. לאחר שבדקנו והתלבטנו הגענו למסקנה שכדאי לעשות את זה באון ליין עם המוצרים ההארד קור המובילים בכל בית בישראל. אחרי זה, באו כל המגבלות התפעוליות וההתלבטות אם להקים גם מוצרים טריים כמו בשר, חלב וכדומה. החלטנו להישאר עם המוצרים היבשים. כיום באתר שלנו, יש מוצרי היגייניה, שימורים, חומרי ניקוי וכדומה."
האם תהיה התרחבות לא רק לחברי ההסתדרות?
"בשלב הזה אין מחשבה כזו. כל הפרויקט מתוקצב מכספי ההסתדרות וזה אמור להיות עבור חברי ההסתדרות. מדובר בפרויקט יקר, שהרעיון לסייע ולא לפתור את יוקר המחייה."
תפתחו גם סופר פיזי?
"סופר פיזי היו מחשבות בעבר, כרגע זה לא על הפרק. אבל דברים דינמיים ויכולים להשתנות בעתיד."


בסוף יגיעו מוצרים טריים?
"זה תלוי בהמון משתנים נוספים. להביא את הפריטים או להגיע אליהם, אני יודע איך, אנחנו עובדים איתם. העניין הוא כל הלוגיסטיקה מסביב, לכל ההערכות כמו קירור באחסון וליקוט וגם בשרשרת האספקה, זה מצריך כמה רבדים לטפל בהם. כרגע, זה עוד רחוק מדי."

זמן משלוח הוא בין 3-5 ימי עסקים, לא ארוך מדי?
"הזמן אספקה ארוך, נכון. ברוב המקרים מי שמזמין בראשון יקבל בשלישי משמע 3 ימים, לוקחים מרווח זמן למקרה ו. אנשים לא מוטרדים מזמן השילוח, כי אין שם מוצרים טריים. זה מוצרי גיבוי של הבית אורז, שמן וכדומה. זה דברים שנערכים אליו מראש וזה לא שאן אין גבינה, אז אין לי מרוח לילד בבוקר. אנו בעצם נותנים בסוף את הגיבוי לחבר ההסתדרות".
איך אתם מציעים מוצר בX ורשת אחרת בY?
"לכל רשת במדינת ישראל, יש לה את הרצון לעשות מצד אחד לעשות את עבודת הסחר הכי טובה ומצד שני, להיות במחירי השוק האטרקטיבי ביותר ובסוף כדי גם להרוויח כמה שקלים. בסוף הסופר החברתי, מטרתו להילחם ביוקר המחייה ולהילחם במחיר. שיטת העבודה שלנו לעיתים זהה ולעיתים שונה לחלוטין. ספקים שלא באים איתנו למחר שהוא מחיר הגיוני שיכול לייצר לי מחיר טוב, אני לא עובד איתם. יש מותגים שלא נמצאים בסופר שלי בגלל זה. אני מודה ומתוודה. לאט לאט, אני מצליח לפצח את זה ומתחיל להכניס מותגים. בסוף, המוסד הזה קם כמלכ"ר. אין לנו רצון להרוויח בפרויקט הזה וזה 'גיים ציינג'ר'. מדיניות התמחור שלנו מביאה אותנו להיות ב20%, 30% ו40% אפילו בחלק מהמוצרים זול יותר מהסופרים. בנוסף, חלק מהמוצרים שאנחנו מביאים, אנחנו מסבסדים אותם.
החברה באה לשרת את ציבור ההסתדרות בכדי לתת לו מחירים טוב וערך הבייתה. נהיה פה קשה לא כסיסמא. נהיה פה קשה לכולם וזה בולט בעיקר בסופר. המצב מחריף, אנחנו הולכים לסופר ויקר לנו.  בקרוב תיכנס הרפורמה החדשה של ניר ברקת, ואז ייפתחו מכסות ייבוא יותר רציניות ובקצב יותר גבוה ואנחנו שמחים מזה. אם אנחנו נצליח לכולם להוזיל מחירים, אנחנו את שלנו עשינו."
 
נסימי מסכם ואומר, כי הרצון הוא לעבוד עם המותגים כולם, אך מעוניין במחירים הגיונים בכדי שיוכלו לתמחר מחיר זול ללקוח ובשביל זה הסופר הזה הוקם. לא למטרות רווח. כשתפתח הרפורמה ב1.1.25, הסופר יפנה לייבוא גם מותגים שחסרים לו, כדי להוזיל לצרכן כמה שיותר.
מה מונע מכם להביא מותגים?
"ישנם מוצרים וספקים שלא הגענו איתם להבנות על המחיר. אם לא הבאתי בשורה של מחיר, אין לי מה להתקדם עם זה. אני רוצה להביא את כל הספקים קטנים וגדולים אצלי, אבל שייכנסו למחיר שפוי בלי הברוטליות במחירים. אם לא הצלחתי להביא מוצר, יש משהו מאחורי זה. יש ספקים שבסוף מבינים באים לקראת, עושים הנחות רוצים, חלקם גם הרגולציה לא מאפשרת. בסוף, אנחנו עושים הכל כדי להביא עוד ועוד. כיום, אנחנו עם 900 מק"טים באתר ואנחנו במגמת עלייה וצמיחה ליותר מק"טים באתר. אנחנו גם מציעים חלופות למותג שלא קיים, מוצר אחר מקביל. זה לא מושלם כרגע, אבל זה בדרך לשם ובסוף אנשים קונים וצריכים את המוצרים הללו, זה מוצרי יסוד. אנחנו רוצים לעבוד עם כולם, אבל בהחלט גם נייבא מחו"ל. כל ספק שאני יושב איתו בהתחלה מפעיל שרירים ואז מבין. כל ספק אני בסוף מסביר לו שאני איתו מו"מ ומאחוריי יש עוד 800 אלף. אני לא עושה מו"מ בכדי להרוויח כמו בסופרים. אני רוצה מחיר נמוך כדי להוריד את המחיר ולא כדי להשאיר את הרווחים וזה השוני מסופרים אחרים וזה ההבדל."
תחליף לסופר?
"זה לא תחליף לסופר. כיום, הצרכנים עושים פיצול בקניית סל המזון שלהם. בשר בקצבייה, ירקות בירקן והשאר בסופר למשל. אנחנו אומרים לצרכן, גם את הקניות שהשארתם לסופר בואו תפצלו. תוציאו את המוצרים היבשים ותקנו אצלי ושאר המוצרים בסופר. למה? כי אתם קונים חכם. אנחנו מוכרים מוצרים של שניים במחיר של אחד. אז אנחנו באים לנישה הזאת, לפצל את הקניות בסופר ליבשים אצלנו, לשם אנחנו הולכים."
כמה רכשו עד כה בסופר?
"הסופר היה אמור לקום ב10.10.23 וזה התעכב מסיבות הידועות והוא עלה בסוף יוני. אם קונים אצלי מעל עשרות אלפי הזמנות מצבי טוב. זאת אומרת שאנחנו נחשפים לעשרות אלפי לקוחות של ההסתדרות. יש חזרה של לקוחות קבועים שחוזרים בעשרות אחוזים. צריך להבין שמדובר במוצרי בק-אפ, מוצרי יסוד והם רוכשים אצלנו פעמיים בחודש. היעד היה לגעת בכמה שיותר בחברי הסתדרות ולהקל עליהם. יעד נוסף,  הוא כמות ההזמנות ואנחנו בצמיחה וגדלים וממשיכים בכל הכח. מתחילת הדרך רכשו עשרות אחוזים. הציפייה שלנו היא לגדול, ובעולם העסקי זה נקרא חינוך שוק וזו המטרה שלנו לצרכן, ללמוד לפצל את הקניות. בסוף מי משתמש וחווה, מבין 'וואלה קיבלתי מוצר יותר זול בצורה דרמטית'.".
כיום בסופר החברתי, אכן קיימים מוצרי בסיס המתאימים לאחסון במזווה כמו אורז, שמן, מוצרי טיפוח וכדומה. לפי שיטוט באתר מדובר במוצרים זולים מאוד בשוק.

תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    סופר חברתי
    אזרחית איכפתית 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו כל דבר ההסתדרות עושה הכל פרטצ'י. הזמנו משלוח זה הגיע בצורה מגעילה הקרטון היה מלוכלך מלשלשת של יונים האריזות בפנים קרועות פחיות השימורים מעוכות פשוט איום ונורא.
    סגור
  • 15.
    שטויות,עוד דרך להתחבב על העובדים ולקשור אותם להסתדרות
    אלמוני 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תדאגו לתנאיי עובדים
    סגור
  • 14.
    סופר חברתי
    מאיר 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני שומע הסתדרות וועד עובדים בא לי להקיא
    סגור
  • 13.
    חירטוט
    אלי 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מחרטטים את הזקנים
    סגור
  • 12.
    כל הכבוד להסתדרות (ל"ת)
    ליבי כהן 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    כל הכבוד להסתדרות (ל"ת)
    ליבי כהן 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    אני מקווה שכמה שיותר חברים יקנו בסופר הזה ופחות
    טמיר ברדוגו 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברשתות הגדולות- שילמדו להוריד מחירים
    סגור
  • 9.
    יוזמה ברוכה. כן ירבו (ל"ת)
    לילי ג 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    אחלה סופר! אני כבר קניתי בו ומרוצה (ל"ת)
    חמי גל 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד להסתדרות (ל"ת)
    ליבי כהן 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    הייתי עושה אותך...
    אביבית 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהייתי עושה לך...
    סגור
  • 5.
    אתה פנוי?
    לירז 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון נסימי אשמח להכיר
    סגור
  • 4.
    ארנון גורף ארגזים כמו חזיר ועושה
    שלמה 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    4 6
    פוליטיקה קטנה בהנחה של כמה אגורות
    סגור
  • 3.
    פח אשפה
    יענקלה 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    5 7
    עוד מאה מבצעים שטותיים כאלה לא יעזור לכפר על העוול שגורמת ההסתדרות בראשות הפח אשפה הגדול מחכים לך בן דוד ביום הבוחר נעיף אותך ואת בת זוגתו למדבר
    סגור
  • 2.
    סופר חברתי של ההסתדרות
    א נ נ י 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    5 4
    עוד ג'וב למקורב "מנכ"ל הסופר החברתי" את מי הוא משרת? את חברי ההסתדרות או מקורבים? כמה הוא מרוויח?
    סגור
  • זה פתוח לכל חברי ההסתדרות (ל"ת)
    חמי גל 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    איזה חתיך וגם חכם, הוא פנוי?
    רונלי הכונפה 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוצה להתקשר.. .. .. .. .. ..
    סגור
  • ממש רק עלייך הוא יסתכל (ל"ת)
    .... 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    24 0
    סגור
  • למה שהוא יסתכל עלייך? (ל"ת)
    חחחח.... 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • כאילו שהוא ממש יסתכל עלייך.... (ל"ת)
    רק עלייך הוא יסתכל.. 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    20 0
    סגור