כסף וצרכנות

סל המזון בישראל מתייקר: עלייה של 8% מהשנה הקודמת

המועצההישראלית לצרכנות, כמידי חודש עורכת בדיקה חודשית וגילתה כי בחודש אוגוסט האחרון הייתה התייקרות של 8% לעומת שנה שעברה. בנוסף, ישנה עליית מחירים מהחודש הקודם וגם מהם המוצרים שהתייקרו החודש ובכמה
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
החודש נרשמה התייקרות של 8%  בסל המזון, לעומת הבדיקה המקבילה באוגוסט 2023, לפי בדיקה שערכה המועצה הישראלית לצרכנות. המוצרים בהם נרשמה התייקרות בהשוואה לחודש שעבר, בולטים בעיקר בסלטים הארוזים, הירקות הטריים והגבינות המלוחות. היצרנים הבולטים שהעלו מחירים החודש בחלק מהמוצרים, הם שטראוס ויוניליוור.
כמידי חודש, המועצה לצרכנות עורכת בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 818 מוצרים, ממנו הורכב סל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. הבדיקה נערכה ב-21.8.2024. מהבדיקה עולה כי, אמנם אין שינוי מובהק בממוצע מול הבדיקה בחודש שעבר, אולם יש שינוי מובהק של שתי המדידות האחרונות מול המדידה של שנה שעברה המתבטאת בעלייה של כמעט 8% בממוצע.
הבדיקה נעשתה בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ, מהמכללה האקדמית אשקלון. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר. 
כאמור, אין שינוי ממוצע מובהק לעומת הבדיקה בחודש שעבר, אולם ישנם לא מעט מוצרים שמחיריהם קפצו בחודש האחרון - לדוגמא: סלטי מטבוחה עלייה של 10%, סלטים ארוזים עלייה של 9%,  גבינה מלוחה עלייה של 8%, ירקות עלייה של 8%, שמן זית עלייה 6%, מיונז עלייה של 4%, מעדני גבינה לילדים עלייה של 2% ומרככי כביסה עם עלייה של 2%.
המוצרים שראינו אצלם עליות במוצרים ספציפיים הם יוניוולר, שטראוס, תנובה ואסם. המוצרים שעלו בעיקר הם חומוס אחלה עם עלייה של 12%, ,ויטמינצ'יק של אסם עם עלייה של 10%, פיראוס של תנובה עם עלייה של  7%, הלמנ'ס של יוניליוור עם עלייה של 8%, מילקה  עם עלייה של 4%, מרכך בדין של יוניליוור עם עלייה של  4% ושטראוס עם  דניאלה עלייה 3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה