כסף וצרכנות

הנתונים נחשפים: איזו עיר בארץ הייתה המתויירת ביותר הקיץ

הלשכה המרכזית לסטטסיטיקה פרסמה השבוע את נתוני התיירות של החודשים האחרונים, לעומת שנה שעברה וחשפה איזו עיר היית ההמתויירת ביותר השנה לעומת שנה שעברה בארץ
ענת סימן טוב | 
חופשה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עם פרוץ מלחמת חרבות הברזל ב7 באוקטובר, 2023 ענף המלונאות בארץ נדרש להסתגל לשינויים משמעותיים. מלונות באזורי סיכון נסגרו. מלונות אחרים התבקשו לתת מענה לתוכנית הממשלתית של פינוי אזרחים מאזורי סיכון בדרום ובצפון, ולספק להם שירותי לינה ואירוח.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסת את נתוני הלינה במלונות בארץ מינואר עד יולי 2024 וחושפת, איזה עיר הכי הרבה לנו בה. בינואר-יולי 2024 היו בארץ 13.7 מילון לינות במלונות תיירות בארץ, לעומת 14.2 מיליון באותה תקופה, שנה קודמת.
מתוך נתון זה, 12.5 לינות הם של ישראל ואילו רק 1.2 מיליון הם של תיירים, לעומת 5.8 באותה תקופה בשנת 2023. תפוסת החדרים הייתה כמעט ללא שינוי בין השנה הנוכחית לקודמת לה. השנה הנוכחית הייתה תפוסה של 64% לעומת 63% בשנה הקודמת. הפרמטר השונה, שרוב התפוסה השנה הייתה על ידי מפונים.
למעשה, אנו רואים עלייה בתפוסת המלונות במחוז הדרום והצפון לעומת ירידה בירושלים ותל אביב. זאת בעקבות תפוסת המפונים שהייתה השנה. בנוסף, נתון נוסף, הוא שהייתה תפוסה של 90% בחודש יולי האחרון באילת, עקב המצב הבטחוני שהשאיר המונים בבית, לעומת 82% בשנה שעברה. יעדים נופים אשר נרשמה בהם עלייה בתפוסה לעומת שנה שעברה, הם ים המלח, טבריה וחיפה.
יחד עם זאת, בדיווחי המלונות עלה קושי בהפרדת מספר לינות המפונים בעקבות מלחמת חרבות ברזל מתוך סך לינות ישראלים. הנתונים על תושבים שפונו בעקבות המלחמה במסגרת התוכנית הממשלתית או ביוזמה עצמית ושנקלטו במלונות תיירות, מבוססים על הדיווחים למערכת "יחד" (מטעם מערך הדיגיטל). נכון ל30.4.2024דווח למערכת, על כ117.5 אלף איש שפונו ושנקלטו ברשויות מקומיות.  במאי 2024, מספר הלינות של תושבים מפונים במלונות תיירות היה כ- 625.4 אלף לינות שזה למעשה, 33% מסך הלינות במלונות תיירות. המפונים היוו נתח גדול מלונות ובשירותי התיירות, והם היוו 76%.  
לפי נתונים מנוכי עונתיות, לינות התיירים בשלושת החודשים האחרונים הגיעו ל183.4 אלף לינות בממוצע לחודש, לעומת 142.6 אלף בשלושת החודשים הקודמים.
מניתוח המגמה עולה כי, בשלושת החודשים האחרונים, מאי-יולי 2024 בלינות התיירים נרשמה עלייה של 5.5% בחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה