כסף וצרכנות

מהפכה בתחנות הדלק בישראל: שיטת התשלום החדשה נחשפת

בנק ישראל מוביל מהלך שאפתני להביא את תחנות הדלק לעידן הדיגיטלי, עם יעד להשלמת המעבר עד יוני 2025.  המעבר לתקן EMV בתחנות הדלק מורכב יותר, דורש התאמות טכניות מיוחדות ועמידה בתקני בטיחות מחמירים, אך הוא צפוי להביא לשיפור משמעותי בנוחות ובבטיחות התשלום
מערכת ice |  6
תחנת דלק-אילוסטרציה (צילום freepik)
מהפכת התשלומים בתחנות הדלק בישראל עומדת בפתח, מבטיחה לשנות את חוויית התדלוק כפי שהכרנו אותה עד כה. בעוד שרוב העסקים בישראל כבר מאפשרים תשלום באמצעות טלפונים חכמים ושעונים חכמים, תחנות הדלק נותרו מאחור בשל מורכבויות טכניות ובטיחותיות ייחודיות. אולם, בנק ישראל מוביל מהלך שאפתני להביא את תחנות הדלק לעידן הדיגיטלי, עם יעד להשלמת המעבר עד יוני 2025.
על פי מאקו, הרפורמה בשוק התשלומים, המובלת על ידי בנק ישראל, כבר הביאה לשינויים משמעותיים בהרגלי הצריכה של הישראלים. כיום, כמחצית מהעסקאות בישראל מתבצעות בתשלום ללא מגע, וכ-17% באמצעות ארנקים דיגיטליים בטלפונים חכמים. המעבר לתקן EMV בתחנות הדלק מורכב יותר, דורש התאמות טכניות מיוחדות ועמידה בתקני בטיחות מחמירים, אך הוא צפוי להביא לשיפור משמעותי בנוחות ובבטיחות התשלום.

חברות הדלק המובילות בישראל כבר החלו בהיערכות למהפכה זו. דור אלון יצאה עם פיילוט במספר תחנות, סונול מתכננת לאפשר בקרוב תדלוק באמצעות EMV בעמדות התדלוק, וחברות כמו דלק וטן נערכות גם הן למעבר. הפיילוטים הללו בוחנים לא רק את היתכנות הטכנולוגיה, אלא גם את השפעתה על חוויית הלקוח ועל יעילות התפעול של תחנות הדלק.
המעבר לטכנולוגיית EMV בתחנות הדלק צפוי להביא שורה של יתרונות לצרכנים. מעבר לנוחות המוגברת של תשלום באמצעות מכשירים ניידים, הטכנולוגיה החדשה תציע רמת אבטחה גבוהה יותר, תקצר זמני המתנה ותאפשר אינטגרציה חלקה יותר עם תוכניות נאמנות ומבצעים. זהו צעד משמעותי לקראת עתיד שבו תדלוק יהיה לא רק פעולה הכרחית, אלא חלק אינטגרלי מחוויית צריכה דיגיטלית מתקדמת.
בעוד שהדרך למימוש מלא של החזון עוד ארוכה, המגמה ברורה: ישראל צועדת בבטחה לקראת עידן שבו תחנות הדלק יהיו חלק בלתי נפרד מהמהפכה הדיגיטלית. השינוי הזה לא רק ישפר את חוויית התדלוק עבור הצרכנים, אלא גם יקדם את ישראל כמובילה בתחום התשלומים המתקדמים. עם התקדמות היישום, יהיה מרתק לעקוב אחר השפעתו על דפוסי הצריכה ועל עתיד תעשיית הדלק והתחבורה בישראל.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    רונלי הכונפה
    הדלקן מדליק אותי 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסססס ....
    סגור
  • 5.
    נדלקתי על הדלקן
    רונלי הכוניפינה 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    !!!!!!
    סגור
  • 4.
    במה זה שונה מתדלוק באפליקציה? (ל"ת)
    ישראל 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עד שישלימו את המהלך כבר לא יהיו תחנות דלק
    מה השנה? 2010? 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום סיבה אמיתית לחוסר התמיכה בתשלום דיגיטלי בתחנות הדלק. אם באמת היה סיכון בטיחותי, אז היה אסור להיכנס עם טלפונים ניידים.
    סגור
  • 2.
    הכי נוח דלקן עדיף על הכל (ל"ת)
    דן 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הדלקן של אורפק
    אזרח 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדלקן של אורפק מערכות מוביל
    סגור