כסף וצרכנות

אפליקציות הכרות OUT, הכרות בברים IN

הערב יחול ט"ו באב חג האוהבים, בו זוגות רבים יחגגו את אהבתם ורווקים רבים ימשיכו לחפש את בחיר ליבם, אך כנראה שלא באפליקציות הכרות. לפי נתוני חברת סימילרווב,
ישנה מגמת ירידה באפליקציות הכרות בשנה האחרונה

ענת סימן טוב | 
טינדר אפליקציית היכרויות (צילום shutterstock)
הערב יחול ט"ו באב, בו זוגות רבים יחגגו את אהבתם. עם זאת, ישנם לא מעט רווקים ורווקות שמחפשים אחר האחד או האחת שלהם. אפליקציות ההכרות נכנסו לחיינו והתחזקו בעיקר בתקופת הקורונה, בו חיינו בבידודים. אך מאז ולפי נתוני חברת סימילרווב, נראה כי חלה ירידה במספר המשתתפים באפליקציות הכרות בשנתיים האחרונות.
לפי N12 שפירסמו את הנתונים שניטרה חברת סימילרווב הכוללים מכשירי אנדרואיד בלבד, ביולי 2022 כ-550 אלף ישראלים השתמשו מדי חודש בשלוש אפליקציות ההיכרויות הגדולות - טינדר, Bumble ו-OkCupid. ביולי 2023 השתמשו 486 אלף ישראלים בשלוש האפליקציות, וביולי 2024 השתמשו בהן 450 אלף ישראלים - ירידה של 18% בשנתיים.
אצל שלושת החברות נרשמה ירידה בשימוש באפליקציות, ובכולן נרשמה ירידה מ-2022 ל-ל-2024. לפי סימילרווב, האפליקציה הפופולרית ביותר בקרב ישראלים היא טינדר, לאחר מכן OkCupid ולאחר מכן Bumble.

הישראלים הם לא היחידים שהפחיתו את השימוש באפליקציות ההיכרויות, ששינו ללא הכר את העולם הרומנטי בשנים האחרונות. לפי נתוני חברת "Sensor Tower" שפורסמו באקונומיסט, משתמשים ברחבי העולם הורידו את אפליקציות ההיכרויות השונות 237 מיליון פעמים ב-2023, צניחה לעומת 287 מיליון הורדות ב-2020, וגם מספר המשתמשים החודשיים צנח מ-154 מיליון ב-2021 ל-137 מיליון ב-2024.
לפי נתוני סקר שערך מכון המחקר Pew בארה"ב, מחצית מהצעירים בגילאי 18-29 משתמשים באפליקציות היכרויות, בנוסף, 20% מהזוגות הכירו דרך אפליקיציה. השימוש באפליקציות השונות זינק בזמן תקופת מגפת הקורונה, מה שגרם לשווי החברות לעלות, אך מגמה זו נעצרה בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה